VictorKane | Tak je to tady. Dlouho očekávaná implementace nových zombie je momentálně na experimentálních serverech. Vřele doporučuji si je vyzkoušet. Nové animace, zvýšený počet infikovaných, základní stealth mechanika…dejte si ale pozor, zombie jsou teď trochu nebezpečnější. Jsem si jistý, že máte ohledně tohoto tématu mnoho otázek a já bych alespoň některé z nich, týkající se animací, rád zodpověděl.

Co se změnilo?

Zatím vypadají stejně, používáme staré modely zombie, které ovšem využívají nových animací, což nám umožňuje dělat neuvěřitelné věci. První, čeho by jste si měli všimnout, je plynulost animací. Přechod z chůze do sprintu vypadá velice intuitivně. Do útoku se zapojuje celé tělo a má nově mnoho variací. Infikovaní napadají hráče jinak při pronásledování, tak když hráč stojí, krčí se nebo leží na zemi.

Kde jsou krčící/plazící se zombie?

S novou implementací jsme využili jiný přístup. Chtěli jsme dát hráči pocit, že zombie jsou součástí světa, jsou agresivní, hladoví, pohybují se přirozeně a dělají to co byste od nich očekávali. V současné verzi máme pouze standardní animace pro stojící nakažené. V budoucnu chceme přidat animace pro přikrčení, ale v podstatě nikdy neuvidíte zombie, která se pohybuje pouze skrčená. Místo toho byste měli vidět zombie na všech čtyřech, když přechází za roh, při přeskakování překážek, nebo když se pohybuje v blízkosti hráče. Také bychom se měli brzy dočkat plazících se zombie, ale uvažujeme o nich spíše jako o zraněných nakažených, kteří do pozice v leže přejdou, když je zasáhnete do nohou.

Když udeřím nakažené, bude následovat vždy stejná animace?

Ano, tak nějak…prozatím. Během první iterace jsme chtěli přinést základní funkce zombie. Z tohoto důvodu existují pouze náhodné reakce na zásah. Brzy je změníme z náhodných na směrové, takže uvidíte správné reakce v závislosti na směru, ze kterého zombie udeříte. Rovněž bude záviset na typu použité zbraně.

Co vlastně nové zombies umí?

Být v klidu, rozhlížet se, chodit, běhat, sprintovat, bojovat různými způsoby, reagovat na úder – To je v podstatě zatím vše. Ale i tak je toho více a funguje to lépe než předtím. Samozřejmě tu mluvím především o animacích, protože hlavní vylepšení zombie tkví v umělé inteligenci a stealth systému.

Ještě něco navíc…

Zlepší se také variace útoků, plánujeme přidat více animací pro specifické situace, měli by jsme mít animaci krmení, útoky na dveře, chování hordy a mnohem více. Systém souboje je stále v raném vývoji. Hráč využívají starý animační systém, zombie zase ten nový. Potrvá nějaký čas, než budou oba využívat stejný. Poté můžeme vyladit průběh boje přesně tak, jak jak chceme, ale do té doby je všechno WIP. Takže prosím buďte trpěliví, protože to rozhodně bude stát za to.

Teď si můžete jít užít trochu plížení kolem rohů a „mlácení“ s baseballovou pálkou. Ovšem vyhněte se pěstnímu souboji, jinak vás zombie sežerou zaživa. Nakonec pro vás mám ještě schovaný obrázek, to abych vás navnadil pro další updaty.

DayZ_Je_čas_přivést_zombie_zpět_01

Diskuze na oficiálním fóru:

Otázka | Je skvělé že se infikovaným dostává konečně trochu pozornosti. Neplánujete náhodou rozdílné chování zombie a animace dle potřeby? Například:

  • Zombie mohou mít žízeň: Vyrazí hledat nejbližší zdroj vody a předvádějí animaci pití.
  • Zombie mohou být ospalí: Zamíří do obydlí, hledají úkryt a předvádějí animaci spánku.
  • Zombie mohou být hladoví: Utvoří skupiny, hledají divoká zvířata a když je zabijí, předvádějí animací krmení.

VictorKane | Neřekl bych že se budou takto chovat.

Otázka | Zombie bouchající na dveře?? Pochopil jsem to správně?

VictorKane | Ano, ano.

Otázka | Jedná se o jakýsi životní cyklus zombie? Zombie přecházejí z rychlých, hbitých a silných na slabé, pomalé a plazící se? Nebo pouze zranění způsobená hráčem zapříčiní tyto přechody?

VictorKane | Neříkal bych tomu úplně životní cyklus. Přejdou z pomalého pohybu na rychlý a ze stoje do kleku v závislosti na okolnostech. Začnou se plazit, když se zraní.

Otázka | Funguje detekce zásahu při úderu paží u zombie stejně jako je tomu u zbraní na blízko?

VictorKane | V tuto chvíli využívá oboje odlišný systém.

Zdroj: DAYZ OFFICIAL FORUM