V obsahu nejnovějšího videa, které bylo nahráno na vývojářský YouTube kanál se dozvíme jistě potěšující zprávy ohledně nového rendereru. Dnes se vývojáři nezaměřili na estetickou stránku, nýbrž na očekávaný nárůst výkonu, spojený s implementací nové technologie do hry. Více informací se dozvíte z videa a jeho překladu níže:

Ahoj všichni!

V dalším vývojářském videu se podíváme na srovnání výkonu mezi Direct X9 (dále jen DX9) a nadcházejícím Enfusion Direct X11 (dále jen DX11) renderingu. Uvidíte malé změny v tom, jak je poskládané menu a změny v navýšení výkonu, které jsme připravili pro .60. Je důležité pochopit, že toto je první veřejná iterace DX11 renderingu. Doufáme v další pokračování ve vylepšování výkonu a grafiky.

Od posledního videa tým pracující na prostředí společně s programátory tvrdě pracovali na optimalizaci výkonu jak mimo města, tak i ve městech. Byli jsme schopni použít některé vynikající nástroje sestavené za pomoci Bratislavského týmu k tomu, abychom analyzovali oblasti, ve kterých padají FPS pod hranici 30 snímků za vteřinu.

ARTIC_DayZ_Hot_news_Dev_Log_0.60_Performance conparison_01

Právě v oblastech zvýrazněných na této mapě červenou barvou, byly na začátku tohoto týdne zaznamenány poklesy FPS pod danou hranici.

Na videu můžeme vidět příklad porovnání DX9 a DX11 ve vysoce frekventovaném pobřežním městě Elektrozavodsk. Záběry byly natčeny na stejném serveru a ve stejný čas. DX9 běží na stejném nastavení jako DX11 (ačkoli DX9 běží ve Fullscreen módu, zatímco DX11 běží ve Windowed borderless módu).

Jak můžete vidět, s DX9 FPS klesají až k patnácti a průměrně se drží kolem dvaceti až dvaadvaceti snímků, s maximální hodnotou necelých 33 FPS. Na rozdíl od DX9 se DX11 drží průměrně kolem čtyřiceti FPS, minimálně kolem třiceti a nejvíce dosahuje asi 65 FPS. Nyní pracujeme na optimalizaci měst Chernarusi a příslušných struktur. Tým pracující na Enginu se zabývá optimalizací stínů.

ARTIC_DayZ_Hot_news_Dev_Log_0.60_Performance conparison_02

Zde můžete vidět diagnostické IU, které by měl vidět náš quality assurance tým (zabezpečující kvalitu) při kontrole měst.

Další notoricky známá oblast, co se poklesu výkonu týče, je Zelenogorsk, jedno z nejkrásnějších měst v Chernarusi a také jedno z nejhorších, co se výkonu týče. I když se prozatím jedná pouze první iteraci Enfusion DX11 renderu, výkon v Zelenogorsku je zřetelně lepší.

Tým má stále malé problémy, které se snažíme vyřešit před vydáním .60 na experimental, ale jak můžete vidět, všichni se cítíme velmi sebejistí ohledně DX11 Enfusionu.