Ahoj všichni!

Poslední dobou to začalo vypadat, že se nám vydání 0.61 pomalu blíží. Jasně, nikdo neví, kdy to doopravdy vyjde, ale po několika testovacích dnech, kdy byl update vypuštěn mezi komunitu, to vypadá nadějně.

Myslím, že mnoho z nás se na tento update velmi těší. Přinese upravené zvuky, takže konečně budeme mít v boji přehled, odkud se po nás střílí, vlky, díky kterým bude dobíhání zase jinou záležitostí a čekací frontu, kterou zase ocení naše klávesnice, protože to klikání na enter bylo kolikrát už dost otravné. Jenže to samozřejmě není vše, bude toho daleko víc.

Když už jsem zmínila ty testovací dny, napadlo mě využít vaše postřehy a podělit se o ně s ostatními, kteří se stejně jako já nestihli zúčastnit.

V úterý jsem napsala do skupiny příspěvek, kdo by mi chtěl odpovědět na pár otázek a samozřejmě se někdo ozval, na začátek vám tedy přináším pár vět od hráče jménem:

Artom | klan Slavs

Spawnol som sa v Chernogorsku, nakoľko som hned začul streľbu, vedel som že v Cherne nie som sám. Nové zvuky zneli vynikajúco, taktiež som si všimol aj svetlo, ktoré som sám testoval. Vypadá to veľmi dobre, vidno že si dali záležať. Čo sa týka poradovníka na server, myslím, že to už malo byť skôr ako v 0.61 ale lepšie pozde ako nikdy. Je to věc, ktorá dosť chýbala.

Asi také stručné zhrnutie pocitov: nové zvuky, ktoré dávajú velké +, rovnako ako aj svetlo či poradovník na server, avšak nové predmety som nenašiel žiadne, len som ich videl na foto, ale tie vypadajú taktiež zaujímavo.

Aby som bol aj kritický, je veľká škoda, že server padal snád každé 2 minúty, ale to bol možno aj zámer aby otestovali poradovník.

Co si budeme, světla vypadají výborně a mnoha lidem se samozřejmě taktéž líbí, co na to ale ve skupině velmi známý a aktivní člen československé komunity:

Duro Bulo | Lonewolf

Pár dní dozadu som mal možnosť hrať v rámci záťažového testu dlho očakávaný experimentálny build .61. Tu sú moje dojmy – zameriam sa na veci, čo mali byť pridané.

Najprv povinná jazda – „čakačka“ na server a nový server browser. U čakačky žiaden problém nebol – teda, ak človeku nevadí, že je na 80. mieste v poradí na server. U stable by sa to však nemalo moc stávať a to ani u našich vyťažených serverov. Prehliadač serverov je v pohode, pribudlo plno nových možnosti filtrovania a bude sa ešte rozvíjať ďalej kvôli módom.

Hlavnou vecou je nový zvukový engine Eden. Nemal som počas hry možnosť ho veľmi vyskúšať ale aj z iných videii je zrejmé, že konečne bude počuť streľbu správne a budem vedieť odhadnúť odkiaľ zvuk ide a približnú vzdialenosť. Tento zvukový systém poznám už z Arma 3, hlavne módu Battle Royale, kde väčšina mojich killov je založená na tom, že iného hráča skorej počujem ako vidím (otočím sa za zvukom). Niektoré zvuky – najmä infikovaní boli ale extrémne tiché. Podľa toho čo píšu, majú to dať do poriadku.

Keď sme u infikovaných. Musím povedať, že ja DayZ (napriek tomu „Z“ v názve) nehrám kvôli zombíkom a ani na Arma módoch (Exile) alebo v iných hrách ma nejako nezaujímajú. Tu sa mi však asi nakoniec ešte zapáčia. Už ich zmena v chovaní v .60 ako je preskakovanie plotov, pridáva nový rozmer. V .61 sa už spawnujú aj dynamicky – keď hráč vstúpi do ich oblasti. Pekne mi vymasírovali chrbát aj v úplne zapadnutom domčeku hlboko v lese, kde mi nedovolili vyhladnutému ani si v kľude zobrať konzervu. Navyše už obsahujú loot, takže vzniká nová rovnica – utiecť bez jedla? Zaútočiť? Prezradiť sa streľbou iným hráčom alebo predátorom? Stojí za to tá konzerva?

Desync nemám ako posúdiť, keďže som sa za tú krátku chvíľu v podstate nikoho nestretol.

Čo sa týka hry tieňov a svetlaparáda. To sa nedá moc popisovať slovami – treba pozrieť screeny a videá.

Za vlkmi som sa v rámci možnosti vybral ale nedostal som sa asi dostatočne ďaleko alebo som nemal šťastie. Každopádne čo som počul , má ich byt naozaj veľa. Môžete si tak vybrať či utečiete pred zombíkmi z mesta do lesa k nim alebo naopak.

Čo vlastne vadilo? Mal by som napísať, že neustále pády serverov. To je ale niečo, na čo by mal byť tester (píšem naschvál nie hráč), čo ide skúsiť prvé buildy .61 na experimentále pripravený. Inak to nebolo ani v predchádzajúcich verziách a nie náhodou sa experimentál volá aj unstable.

Za mňa 9/10 bodov – škoda len, že nám to potešenie nenechali zatiaľ dlhšie.

Duro se hezky rozepsal, takže já se nemusím moc snažit o dlouhý článek… samozřejmě si dělám srandu, oceňuji jeho vysilující odpověď, kterou si můžete taktéž poslechnout na jeho kanálu na Youtube.

A nakonec, bývalá testerka, nyní komunitní manažerka Bohemia Interactive.

Baty Alquawen | Community Manager
Jak se komunita zapojuje při vytváření 0.61?

Dáváme velký důraz na to, co by se komunitě líbilo. K tomu slouží sekce „Suggestions“ na našem oficiálním fóru, kde se může každý hráč vyjádřit, co by se mu ve hře líbilo nebo co by změnil. Náš tým si tuto sekci pravidelně pročítá a interně řeší zajímavé návrhy. Nejvíc nám hráči pomohli svým feedbackem po rychlém testu experimentálních serverů z minulého týdne. Získali jsme díky nim spoustu dat, jenž nás přiblížil k vydání 0.61 na stable servery.

Hateři jsou a budou, ale já si osobně nejvíce vážím toho zdravého jádra, jenž nás podporuje, pomáhá nám sbírat informace a vytváří zajímavý obsah, kterého si velmi vážíme. Ale zároveň bereme na vědomí chyby, které nám hráči vytýkají.

Je pro váš tým 0.61 opravdu tím zlomovým bodem pro další updaty?

0.61 je, stejně jako byla 0.60, velmi náročný update, jehož tvorba a ladění nás zaměstnalo na dlouhé měsíce. Každý update je pro nás zlomový bod. Pokud se chcete dozvědět více o nadcházejícím update 0.62, tak sledujte dění na PAX, kde o něm bude mluvit náš creative director Brian Hicks.

A nakonec, abychom se neptali pouze na pracovní záležitosti, na co se Baty asi nejvíce těší?

Jako převážně PVP hráč jsem nejvíce nadšena ze zvuků střelby. Jsou naprosto skvělé a v pozadí zní opravdu epicky. Ale pamatuju si své nadšení, když jsem poprvé v 0.61 při interním testu narazila na plátěné boty sneakers. Už nikdy nic jiného v DayZ neobuji! S každým updatem se připojují další a další hráči, takže o „živost“ komunity nemám obavy.

Zvuky jsou důležitou součástí každé hry, v hororu nabudí atmosféru, v FPS hrách zase musíme vědět, odkud nám přichází nepřítel a stejně tomu bude i v DayZ.

To by od nás bylo vše, sledujte Status Reporty, na které od nás vychází pravidelně překlady, a budete vědět víc o chystaném updatu 0.61!

Ahoj příště!