Od vydání předvánočního updatu 0.52 na stabilní větev utekla poměrně dlouhá doba. Nyní ho nahrazuje vylepšená, novoroční verze 0.53, která má natěšeným hráčům jistě co nabídnout. Pojďme se tedy podívat na nejdůležitější změny, jež se s novým updatem odehrály.
Vozidla
Oproti minulé verzi došlo znovu k navýšení spawnů vozidel V3S. Nyní se jich po mapě může prohánět až patnáct najednou! Navíc si je můžete různě poschovávat, jelikož jsou již perzistentní. Neváhejte a využijte svoji šanci, s V3Skami je to jako s pokémony – musíš je mít prostě všechny!
Nové možnosti spoutání
K zneškodnění a spoutání hráče jsme doposud mohli využít pouze pouta. Od nynějška vám ovšem ke svázání protivníků bohatě postačí provaz, izolepa či drát. Tyto provizorní pouta je sice o něco snazší prolomit, ale v nouzi jistě postačí. Co víc, hlavní designer Petr Nespěšný potvrdil, že se aktuálně pracuje také na možnosti znemožnění komunikace – zanedlouho budeme moci mimo spoutání někomu i zacpat pusu!
Teamová identifikace
Do hry vstoupil další prvek úpravy postavy. Tím jsou identifikační pásky na rameno. Lze je jednoduše vyrobit z různobarevných druhů pláštěnek. Je to jistě vítaná novinka pro všechny, kteří se chtějí viditelně odlišit od ostatních a vyhnout se tak případným problémům s identifikací. Jen pomyslete kolika nechtěným bratrovraždám může taková drobnost zabránit.
Vylepšená AI
Umělá inteligence zvířat doznala znovu pozitivních změn. Nabyla reálnějšího chování a několika nových zvuků. Jelikož je zvěř nyní chytřejší, není již tak snadné se k ní přiblížit. Po určité chvíli vás zpozoruje a vydá se na útěk do hlubokých lesů. Zdá se, že lov se stává čím dál tím složitější (nová AI bohužel není na prozatímní verzi stable aktivována).
Vaření
Vaření prošlo (a bude procházet) razantní přeměnou! Nejen že se ohniště dočkalo přepracování (a to jak vizuálního, tak funkčního), ale objevila se zcela nová možnost přípravy pokrmů. Mluvíme o improvizované kamenné peci a vylepšeného ohniště s trojnožkou, ke které připevníte kotlík. Síla ohně a s tím spojená spotřeba dřeva nyní úzce závisí na tom, jak do ohně přikládáte. Touto aktualizací vaření rozhodně dostává nový nádech a rozměr.
Nezávislé kapaliny a kontejnery
Velkou změnou, slibující do budoucna zapeklité situace jsou nezávislé kapaliny na svých úložištích. V praxi to znamená, že budete schopní naplnit kanystr vodou, PET lahev benzínem a naopak, podle toho jak se vám jen zlíbí. Takže si dávejte pozor, co vlastně pijete!
Předměty a oděvy
Jako každý update, i tento s sebou přinesl několik dalších nových předmětů. Přibyla sada zbraní na blízko, zahrnující všehochuť předmětů jako cepín, koště, pádlo, palcát, steakový nůž, ocelovou trubku a další. Objevila se taktéž dlouho avizovaná signální pistole. Nejpříjemnější novinkou, která nás na stabilní větvi z předmětů čeká je kožené oblečení. Z vyčiněné kůže (jejíž příprava je prozatím velice zjednodušená) si ušijete kompletní kožený outfit skládající se z bot, kalhot, bundy, klobouku a vesty.
Mapa
Chernaruská krajina byla obohacena o několik nepřehlédnutelných novinek. Konečně jsme se dočkali dokončení a implementace komplexu hradního vězení, které hráčům bylo slibováno přinejmenším celou věčnost (Brian Hicks se o něm rozpovídal také v rozhovoru z PAX London). Vývojáři splnili svůj slib speciálního umístění budovy. A lépe už to vážně nešlo. V kombinaci s vojenským komplexem a vlastním ostrůvkem nedaleko pobřeží od vesničky Komarovo, vypadá vězení opravdu majestátně. Abychom se neupínali pouze a jen na “Chernaruský Alcatraz”, také ostrov Skalisty se citelně proměnil. Od nynějška se zde nad vlnami hrdě tyčí ruiny středověkého hradu. Pozornost se dostala i opačnému konci mapy. Přidána byla vesnička Nagronoe s okolím. Nedaleko Berezina nyní najdeme nový kostel a hřbitov – jak výstižné pro tuto kolébku smrti.
Tak vaření dostalo stoprocentně nový nádech 😀 je to buglý jak prase , cokoliv se dá do ohniště je do 2 minut RUINED , konzervy , maso cokoliv, vaření v kotlíku a peci taky nefunguje 😀 😀
Nezamýšlel jsem to sarkasticky, jak to nejspíš kvůli těm potížím vyznělo :D:)…Myslím, že vývojáři jsou si toho dobře vědomi a nezbývá než jen počkat na opravu:/…Ale až to bude plně funkční…bude to opravdu super:)
A určitě je to bug a ne záměr? Já bych teda plechovku s fazolema v peci dýl jak 2 min. nenechával;)
určitě se to ještě potřebuje vyvážit, mě se dnes v ohni „rozpustil“ hrnec do pěti sekund z Pristine kvality!! 😀
Asi byl plastovej nebo Made in China;)
osobne mi vareni fungovalo bez problemu.. staci si udelat rozsirene ohniste dat trojnozku a do hrnce maso nebo jinou ingredienci na vareni a az potom zavesit na trojnozku a vsechno funguje tak jak ma..
Je normalne ze prsi kazdych 5 min ? Oblecenie sa nedalo vyzmykat a nezohnal som zapalky tak som zomrel na podchladenie, postava so 6hodinami zomrela na hypotermiu…dik
Chápu, je to frustrující…Do nastaveni serverů nevidím, ale občas si prostě počasí postaví hlavu a pršet může snad celou věčnost…Nejlepší je mít sebou nepromokavé oblečení, pokud ho nechcete nebo nemůžete nosit, můžete ohřívat postavu heatpacky (nebo stejně dobře sloužícími zvířecími vnitřnosti) nebo během…