Trvalé předměty znamenaly pro DayZ obrovský milník. Prozatím je tato funkce ještě stále ve velmi raném vývoji, proto pozorujeme přetrvávající potíže spojené s perzistencí. Ovšem od té doby, co se objevila na stable, otevírá dveře řadě nových možností. Programátoři již pracují na příští „velké věci“.

Možné funkce v zahradnictví

dayz-0-49-water-pump-plants

Nová velká funkce, známá jako zahradnictví se vyvíjí již týdny. Jak víme, zahradnictví má sloužit jako doplněk k lovu a pracnému prohledávání měst. Některé jeho vedlejší produkty budou použitelné pro crafting. Tato další možnost obživy se bude snažit poskytnout dynamičtější cestu k získání potravy a zabavit možností zahrát si na zemědělce.

Vzhledem ke zprovoznění perzistence v DayZ, hráči budou schopni se starat o svoji vlastní zahrádku, objevovat nové recepty a vytvářet životaschopnější tábory, schopné se uživit přirozenou cestou. Poustevnictví bude od nynějška jedním ze způsobů, jak v Chernarusi přežít. Lidé tak mohou udržet své postavy při životě mnohem déle, bez potřeby vydávat se neustále na nebezpečné výpravy do měst.

Mechaniky spojené se zahradnictvím doposud nebyly odhaleny, proto informace o novém updatu jsou prozatím volnější. Je ovšem známo, že je na obzoru mnoho předmětů využitelných právě při craftingu. Například hráč by mohl vypěstovat toxické rostliny, extrahovat z nich jed a použít ho pro výrobu otrávených šipek. Mohly by být také vypěstovány různé druhy léčivých rostlin různých účinků. Žádná z těchto myšlenek prozatím není potvrzena, ale není pochyb o tom, že vývojáři jistě přemýšlejí v podobném duchu.

Rozšířený dopad počasí

dayz-0-49-weather-effect-sun1

Vše jde ruku v ruce se zahradnictvím. Připravovaný vliv počasí bude mít dopad jak na růst rostlin, tak na samotného hráče. Vývojáři mezitím potvrdili práce na novém systému, kde déšť bude mít citelný negativní vliv na hráčský charakter.

Na druhou stranu slunce by mělo ovlivňovat rychlost růstu a kvalitu plodin ve vaší zahrádce. Stejně jako v reálném životě rostliny potřebují k růstu příznivé prostředí. Slunce, ale taktéž voda by se měli stát základem nových herních mechanik.

Další zvěř na obzoru

Některé z nových zvířecích modelů unikli z datových souborů hry (model medvěda, vepře a býka). Nepřátelská zvěř prozatím do DayZ nebyla implementována, požaduje totiž vlastní AI (umělou inteligenci). Ovšem C. Torchia již předem potvrdil jedno z potenciálně agresivních zvířat, jedná se o býka. Neméně děsivě vypadá taktéž rozpracovaný model medvěda.

Rozšíření arsenálu

C. Torchia taktéž potvrdil dvě nové, komunitou očekávané zbraně. První z nich je samotná legendární páková karabina R92 (známá jako „Winchesterovka“ aktivním hráčům modu). R92 je schopná vystřelit patnáct ran v poměrně rychlém sledu za sebou, což z ní dělá perfektního ničitele zombie.

Druhou potvrzenou novinkou vhodnou pro PvP souboje se stala pumpovací brokovnice Baikal MP-133. Údajně se na této zbrani pracovalo v průběhu celých dvou měsíců. MP-133 by měl disponovat obrovskou silou a dominovat především v přestřelkách na střední vzdálenost.

Nové „módní“ doplňky

Další zajímavé kousky se již brzo objeví ve hře. Kukla na obličej je prozatím teprve ve vývoji, ale existuje poměrně slušná šance brzo vidět ve hře hasičskou uniformu, která se skvěle doplňuje s předem přidaným zdravotnickým oblekem. Společně by se tyto uniformy mohly stát zajímavým námětem pro herní interakci.

8UBKFQAl