Brian

Zdravím vás přeživší!

Posledních několik měsíců v rámci vývoje DayZ zahrnovalo několik revizních setkání. Jak po technické stránce, tak po stránce herních návrhů – a teď už přišel čas se podělit s vámi všemi o nějaké solidní informace ohledně nadcházející verze 0.63 pro experimentální i stable servery. Jak na tom jsme a kde chceme být – a všem nabízíme jasný náhled na to, co nás všechny čeká a na co se můžeme těšit.

Číst některé z následujících informací může být frustrující a některé z nich mohou zvednou vaše osobní nadšení. Tou důležitou věcí, kterou sledujeme předání těchto informací je, že všichni porozumíte jak daleko jsme od původní verze DayZ a proč jsme udělali rozhodnutí, která nás dovedla až sem.

Toť vše, teď je to na Eugenovi, aby vás provedl dnešním reportem.

Brian Hicks / Creative Director

Eugen

Ahoj všem. Být upřímný je jedna ze základních věcí vztahu, který máme my jako studio s vámi, naší komunitou. To zahrnuje i otevřeně mluvit o věcech, o kterých víme, že způsobí mnoho negativních pocitů. Začnu hned z ostra s jednou takovou věcí: tento rok nebude žádný velký update (to znamená, že nevydáme 0.63 ani na experimentál ani na stable).

PLÁNY PRO ZBYTEK ROKU 2017 A CÍLE PRO EXPERIMENTAL 0.63

Budu mluvit narovinu: spolu s vypuštěním 0.62 na stable bylo naším interním cílem dostat 0.63 na experimentál již tento rok (jak jsme se zmiňovali ve status reportu 18. května) – věnovali jsme tomuto úkolu skoro všechny naše zdroje, ale teď už víme, že to co jsme schopni představit koncem roku 2017 nepředstavuje plný zážitek z DayZ a tudíž ho blokuje vydání experimentální verze 0.63.

Velké části hlavního herního systému se ustalují, ale stále jsou tu základní prvky, které jsou v pokročilých fázích vývoje, či ještě nejsou nasazené – pro příklad přelézání (plotů), plavání a vozidla – a to bohužel znamená, že přes veškerý pokrok, který jsme zaznamenali v ostatních částech hry, to stále není dost pro případné vydání experimentální verze.

Rozumíme tomu, že všichni už chcete hrát 0.63 a i by bylo možné mít nějaký expermintál s 0.63 už tento rok, který by byl relativně stabilní a zabavil by vás na krátký čas. Ale prostě jenom vypuštění „něčeho“ není v tuto chvíli úplně správným krokem. Obě verze 0.63, jak pro experimentál, tak stable (= BETA), jsou pro nás klíčovými updaty, jelikož jsou posledním krokem před opuštěním Early Access.

Jelikož je to tak důležité, nastavili jsme si několik „spektakulárních“ 🙂 cílů, které jsou zahrnuty do všeho, co pro hru děláme v novém enginu.

Tyto cíle jsou:

  • Výkon
  • Stabilita
  • Ovládání
  • Vyváženost
  • Modifikovatelnost

Chceme se vyhnout problémům vycházejících z nedostatku dohledu nad vývojem nebo návrhem projektu – pro příklad, chceme se ujistit, že počty infikovaných a počty hráčů na serveru budou co nejvyšší a obě části aplikace – klienta i serveru – to budou dobře zvládat.

Pro lepší porozumění toho, co je stále potřeba dokončit před vypuštěním verze 0.63 na experimentál se můžete podívat níže do seznamu.

EXPERIMENTALNÍ VERZE 0.63 – SEZNAM ÚKOLŮ

Všechny uvedené funkce jsou v různých fázích vývoje a máme tým nebo člověka, který se stará o jejich dokončení. Toto jsou funkce, které chceme mít hotové před spuštěním expermintální verze. Existující funkce z verze 0.62, které nejsou zde nebo níže uvedené, jsou buď hotové nebo ve fázi posledních úprav a oprav.

NOVÁ POSTAVA HRÁČE
  • Pohyb
    • Lezení po žebříku
    • Plavání
    • Přelézání
    • Házení
    • Padání
    • Dynamické pohyby
      • Setrvačnost
      • Otáčení

Všechny funkce výše jsou připravené, ale potřebují pár oprav nebo menších technologických změn, díky kterým budou „hratelné“ pro experimentální verzi. Máme tím na mysli převážně vizuální glitche.

  • Boj
    • Úklon / náklon
      • 360 stupňové míření
  • Boj z blízka
    • Úhyb
    • Blokování
    • Kombinování útoků

Boj a postoje jsou převážně hotové, ale máme nějaké potíže s mířením při naklánění – jak v chování kamery, tak vizuální glitche. Úhyby a blokování se dokončují pro dokonalý a zábavný zážitek ze hry.

  • Kamera
    • Kolize kamery

Stále tu máme problémy s kamerou hráče, když dojde na kolize v interiérech a chceme si být jistí, že eliminujeme zneužívání těchto chyb k získání výhody pro hráče.

HRATELNOST
  • Chování postavy a její ovlivnění
    • Nemoci
    • Výdrž (stamina)
    • Statistiky (zdraví, energie, voda, krev, šok)
    • Reakce na zásah
    • Ovlivnění okolím
    • Zranění
    • Bezvědomí

Seznam vlivů na hráčovu postavu je již implementován, ale potřebuje zásadní úpravy a změny, aby byl skutečným elementem pro přežití. Systémy tam jsou, ale potřebují čas, aby si sedly.

  • Základní hratelnost
    • Akce řízené předměty
    • Crafting
    • Chování prostředí

Pokud jde o interakci s dalšími hráči nebo craftingem, obsah a data již jsou dostupná v interním buildu, ale potřebují hodně testování a zřejmě i pár změn. Je potřeba, aby to byl běžnou součástí DayZ a zážitku v něm.

  • Zvuky postavy

Jak jste si již možná všimli v předchozích status reportech, hodně se zaměřujeme na implementaci zvuků postav a přidávání spousty různých vyjádření o stavu vaší postavy. Jelikož je systém založen na akcích a spojen s animacemi, můžeme to přidat pouze ve chvíli, kdy máme většinu věcí dostatečně dokončenou.

ZBRANĚ
  •  Zbraňové systémy
    • Zaměřovače
    • Zpětný ráz
    • Kymácení se
    • zasekávání
    • nabíjení

Jsou dostupné ve hře, kromě zaměřovačů a zasekávání zbraní, které je způsobováno kvalitou munice, ale hodně z toho potřebuje ještě hodně úprav a oprav.

  • Vizuály zbraní
    • Částicové efekty

Systém je dostupný, jenom potřebujeme vytvořit obsah pro všechny zbraně, které budou obsahem BETY.

UMĚLÁ INTELIGENCE (AI)
  •  Infikovaní
    • Plížení
    • Pokročilé souboje
    • Rozšířené chování
    • Lepší pohyb

Spousta problémů spojených s infikovanými je založeno na AI a její implementaci, která potřebuje rozšířit. Data již máme připravená a chystáme se oživit hratelnost pro začátek příštího roku.

  • Zvířata
    • Chování stád

Data pro funkci zvířat máme připravená a procházejí závěrečnými pracemi. I přesto chceme rozšířit jejich chování za hranice toho, co je dostupné v nynějším interním klientovi.

UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ (UI)
  •  HUD
    • Smysly
    • Stav postavy
    • Akční widget
  • Hlavní menu
    • Výběr postavy
    • Nastavení
  • Inventář

Všechny systémy uživatelského rozhraní ve hře jsou přepracované na základě nové technologie. Je tu spousta chybiček, které musíme vychytat, ale zároveň chceme věnovat čas, abychom se podívali blíže na vizuál těchto prvků a ujistit se, že budou fungovat a nebudou překážkou pro další postup hráčů.

Vím, že to může vypadat poněkud ponuře, ale moje osobní zkušenost jako hráče DayZ je taková, že přejít zpět na 0.62 je hodně těžké, pokud si zahrajete i „rozbitou“ interní verzi. Je to ale příslib mnoha dobrých věcí, je to hodně věcí, na které se můžeme těšit po prvním vydání experimentálu. I když se podíváte na všechny ty věci, které tam teprve budou, je toho spousta co už teď je možné objevovat.

  • nový crafting
  • nová centrální ekonomika
  • noví zombie
  • nová zvířata
  • kompletně změněné a přepracované souboje
    • s mnohem více manuálního ovládání
  • kompletně předělané souboje na blízko
    • s kombinacemi útoků a uhybnými mechanikami
  • mnohem více strategie
    • nové a mnohem znatelnější změny mapy
    • nemoci, které zamíchají kartami
    • zranění, která ovlivní váš pohyb
    • nový pohyb a plížení
    • přepracované spawny
    • nový model poškození
      • jak pro hráče, tak zvířata
  • nový vizuál pro prach (částice) a krev
  • úžasný nový animační systém, díky kterému to vypadá fakt plynule
  • přepracované budovy
  • více hráčů na serverech
  • více zombie na serverech
  • MNOHEM méně problémů s připojením
  • stabilita!
  • a mnohem, mnohem více.

V čase mezi vypuštením 0.63 na experimentál a 0.63 na stable (PC BETA), přidáme dalších pár funkcionalit, které chybí v seznamu výše. Jmenovitě vozidla, vrtulníky a base-building. Zároveň budeme stále přidávat zbraně, abychom se dostali do standardu 0.62.

Jsou tu specifické herní prvky, o kterých jsme mluvili dříve, pro příklad souboje na blízko s palnými zbraněmi, nebo lezení přes překážky – ty jsou dost komplikované, a jsou obecně součástí celkové vize, tudíž s nimi budeme stále experimentovat mezi vydáním první experimentální verzí a BETOU.

Ačkoliv již nečekáme na žádné velké nasazování nové technologie, je tu stále hodně práce a dodělávání, než budeme připraveni vypustit to ven. Při realistickém pohledu na stav naší interní verze a zbývajícími třemi týdny do konce roku 2017 nemáme dost času na to dodělat vše, co je zmíněno výše. Z toho důvodu je naším cílem mít 0.63 experimentál venku co nejdříve v roce 2018, abychom mohli začít sbírat zpětnou vazbu, pokračovat v experimentálních updatech a zaměřit se na náš další hlavní cíl – vypuštění PC BETA verze (= 0.63 Stable).

CÍLE PRO PC BETA

Pojďme si to říct na rovinu, BETA pro PC do konce roku 2017 nebude. Zkoušeli jsme ji dokončit dříve, ale bude to až ve 2018. Obojí, jak BETA její další updaty až do verze 1.0 se odehrají v roce 2018, což znamená, že to bude jeden z nejdůležitějších roků pro DayZ. Tím jsme si jistí. Budu upřímný, byla to dlouhá doba plná čekání, i pro nás, ale to je zatím vše, co máme.

DayZ BETA není z našeho pohledu myšleno jako kompletní hra se všemi funkcemi. Je to odhalení platformy, kterou budeme dále rozvíjet a moderská komunita ji může dále rozšiřovat. Když jsme poprvé oznámili práce na DayZ, jednom z nejsložitějších projektů v Bohemia Interactive, bylo naším cílem přinést vám obojí, jak hru, tak nový engine – kompletní herní platformu. Skoro všechny zdroje naší společnosti se na toto zaměřovaly. Stálo nás to hodně úsilí, ale drželi jsme se našeho cíle – poskytnutí této platformy.

Platformou mám na mysli ekosystém, kam budeme moci přidávat nové věci a od BETY na něm budovat komunitu DayZ. V průběhu let jsme mluvili o řadě funkcí, které jsme chtěli přinést, a nejvíce jsme se zaměřili na samotné jádro hry. V tom musíme vše udělat správně, jinak by to byla jenom obrovská ztráta času jak pro nás, tak pro všechny z vás. Takže po tom, co vypustíme DayZ BETA pro PC se zaměříme na dokončení hlavních herních mechanismů a na přidávání obsahu, ale dokud se nedostaneme k verzi 1.0, chceme se distancovat od rozšiřování hry dalšími dodatečnými funkcemi.

Abychom byli přesní, funkcemi máme na mysli velké herní mechanismy jako je persistence nebo infikovaní. Obsahem myslíme konkrétní modely zbraní, vozidla nebo modely životního prostředí. Stručně řečeno, obsah je vše, co poskytuje více možností v rámci daných funkcí nebo poskytuje více obecného vlivu na vzhled.

Pro PC BETA (opakuji, bude to první update na stable s verzí 0.63, a jakýkoliv další update mezi 0.63 a 1.0 – neplánujeme žádné verze 0.64 nebo 0.65) jsme si nastavili celkem jasné cíle pro funkce a obsah. Jsem teď připraveni se o ně s vámi podělit, začněme funkcemi.

DAYZ BETA FUNKCE

S ohledem na funkce, cokoliv co je již v 0.62 bude zároveň v Betě. Funkce popsané níže jsou buď úplně nové nebo zásadně vylepšené oproti původním verzím.

POSTAVA HRÁČE

Tato hlavní funkce bude mít zásadní vliv na cokoliv, co jako hráči ve hře budete dělat, od základních pohybů po souboje. Je to zároveň oblast, která zaznamenala nejvíce úprav od původních verzí DayZ.

  • Zobrazení/vliv na hráče
    • Interní vliv (zdraví, energie, …)
    • Softskills
    • Životní cyklus
    • Nemoci
    • Vliv prostředí
  • Player controller
    • funkční vylepšená fyzika
    • funkční synchronizace
  • Crafting
  • Vylepšení uživatelských akcí
    • interakce s prostředím
    • interakce za pomoci předmětů
  • Vylepšení dveří
    • jednotná velikost dveří
  • Vylepšený pohyb
    • žebříky, plavání, potápění, přelézaní, šplhání, padání
    • bezvědomí, smrt a její animace, zajmutí
    • animace sebevražd
    • házení předmětů, granátů
    • reakce na zásahy
    • gesta
    • výdrž a váha předmětů
    • pohyb z nebo do kopců
    • setrvačnost pohybu
    • pohyby a animace spojené s interakcí s hráči nebo vozidly
  • Zlepšení soubojů na dálku
    • nový model zaměřování
      • zpětný ráz
      • kymácení
      • zadržování dechu
    • zaměřování pomocí pevných mířidel
    • zaměřování pomocí optik
    • zbraně využívající nový animační systém
  • Přepracované souboje na blízko
    • lepší výběr cílů
    • jednoduché kombinace útoků, blokování, uhýbání
    • chladné zbraně využívající nový animační systém
  • Boj z úhybů
INFIKOVANÍ

DayZ je známé interakcemi mezi hráči, ale jako součást prostředí jsou infikovaní jednou z velkých překážek při prohledávání měst a vesnic Chernarusi. V porovnání s původní verzí je cílem pro Betu hlavně zlepšení infikovaných v těchto oblastech:

  • Lepší výběr cílů
  • Lepší pohyb v davech (hordách) – zlepšený kolizní systém
    • Hordy zombie
  • Pokročilé chování v soubojích
    • Vícečetné útoky na blízko
    • Rozšířená taktika soubojů
    • Interakce s vozidly
  • Více možností pohybu a jeho variace
    • Šplhání
    • Přelezání
    • Plazení
  • Stealth
    • Realistické smysly
ZVÍŘATA

Zvířata v DayZ hrají také důležitou roli v interakcích s prostředím. Mohou být jak zdrojem potravy, tak nebezpečnými protivníky, když se hráč setká s predátorem. Naše cíle pro Betu jsou následující:

  • Lov
    • Realistické smysly
  • Lepší chování
    • Stáda
    • Životní cyklus
  • Predátoři
    • Vlci
  • Lepší pohyb
  • Více variací
VOZIDLA

Auta spolu se stavěním základen a vrtulníky představují milník hráčského postupu v DayZ. Vyžadují údržbu a díly a budou se rozšiřovat změnami hlavní technologie. Tím se zlepší jejich použitelnost a spolehlivost.

  • Značně zlepšená synchronizace, fyzika a simulace
  • Systém poškození
    • velké zlepšení v rozdělování poškození na vozidlech
  • Údržba vozidel
    • velké zlepšení ve správě, použití a funkčnosti
  • Ovládání
    • vylepšené ovládání a jeho možnosti
HRATELNOST

Je tu kupa funkcí, které podporují hratelnost a hlavní mechaniky a i přesto je většina z nich převzatá. Je jich tu ale několik, které prošly znatelnými změnami a přepracováním. Některé jsou úplně nové:

  • Persistence
    • zlepšené provedení
    • vyšší spolehlivost
  • Centrální ekonomika
    • Rozšíření možnosti nastavení
    • Zlepšené nástroje
    • Vyšší přesnost
    • Dynamické události
      • objekty
      • zombie
      • zvěř
    • Stavění základen (Basebuilding)
      • elektrifikace
      • pokročilý systém umístění
      • rozhledny
      • ploty
      • HESCO bariéry (mobilní bariery, obvykle plněné pískem , …)
    • Pěstování
    • Pasti
TECHNOLOGIE

Hodně práce jsme věnovali tomu, abychom se ujistili že engine, který DayZ Beta využívá, rozšiřuje možnosti, které budeme mít jak my, tak modeři dostupné. To i přesto, že na něm budeme i nadále pracovat.

  • Nový scriptovací jazyk
  • Nový rendering
  • Nový player controller
  • Nová umělá inteligence
  • Optimalizace sítě
  • Synchronizace
  • Nový animační systém
  • Nové propojení systémů (pipelines)
  • Nový systém částic
  • Nový UI systém
  • Podpora konzolí
  • Nová fyzika
  • Nové nástroje
  • Lokalizace
MODIFIKACE

Modding byl vždy velkou součástí DNA Bohemia, DayZ není výjimkou. Díky veškeré nové technologii byste měli mít možnost přesáhnout hranice vašich dosavadních nápadů a měnit části hry, u kterých to dříve nebylo možné:

  • Nové nástroje pro modding
    • Částicový editor
    • Editor materiálů
    • Animační editor
    • Editor scriptů
    • UI editor
    • Editor centrální ekonomiky a zón
  • Launcher (spouštěč)
    • Konfigurace serverů
    • Konfigurace klienta
    • Novinky
    • Přístup k nástrojům pro modding
    • Zveřejňování modů
  • Dokumentace
    • Příklady
SERVERY

Spolu s DayZ BETA, uvolníme i oficiální server data pro dedikované servery. Díky dostupnosti pro Linux i Windows, by měly v budoucnosti vytvořit (spolu s dalšími nástroji) komunitní jádro DayZ.

  • Dostupné zdarma na Steamu
  • Záznamy a statistiky
    • rozšířené možnosti pro záznam
  • Rozšířená konfigurace serverů
  • Zlepšené chování při přihlašování i odhlašování
  • Lokální databáze
    • Databáze hráčů
    • Nastavení centrální ekonomiky
    • Procesy na straně serverů
  • Aplikace pro správu databáze (Hive)
    • Úplný přístup k nastavení databáze pro servery s možností si určit, propojení více serverů pod stejnou databázi postav

Pokud si pamatujete plán pro rok 2015, pravděpodobně si myslíte, že některé z funkcí chybí. Když jsme se krátce podívali na naše cíle pro rok 2015 (kdy jsme původně chtěli mít BETA verzi), tak je to v pořádku – a abychom nadále více nezdržovali vypuštění BETY, rozhodli jsme se, že některé z těchto funkcí budou přidány později po dokončení verze 1.0 a to ve formě bezplatných aktualizací.

  • Úprava vozidel
  • Barikádování
  • Ptáci
  • Letecká doprava (konkrétně letadla)
  • Kola/Motorky

Jediné co jsme bohužel museli vyřadit z našeho původního plánu z roku 2015 jsou zvířecí společníci. Tento plán byl příliš ambiciózní – momentálně nemáme technologii, která by nám umožnila je vytvořit v požadované kvalitě a nebudeme ji mít bohužel ani v blízké budoucnosti.

Rozhodnutí přesunout některé funkce po vydání verze 1.0 si jistě zaslouží podrobné vysvětlení. Pojďme si to říct krok za krokem.

Jsme přesvědčeni, že u vozidel chceme časem nabídnout větší rozmanitost funkcí, ale systém úpravy vozidel přidává další složitost této funkci pro samotné vozidlo a značně by jsme tak omezili počet vozidel, které by jsme rádi měli při vypuštění BETY.

Barikádování je závislé z velké části na podkladovém kódu, který jsme původně zamýšleli mít k dispozici mnohem dříve, a tak abychom mohli pokračovat dále, museli jsme se rozhodnout, zda nejdříve podpoříme barikády nebo stavění základen. Nakonec nám přišlo pro BETU důležitější a zajímavější vytvořit funkci pro stavění základen.

Pokud jde o leteckou dopravu, chtěli bychom mít vrtulníky před ještě před dokončením verze 1.0, ale zpřístupnění letadel by znamenalo spoustu dalšího času ve vývoji, což by zpomalilo to, co každý chce nejvíce, a to je hrát DayZ BETU. Letadla se dostanou do DayZ, ale ne s BETOU či verzí 1.0.

Nakonec všemi oblíbená kola a motocykly. Bavili jsme se o tom již dříve, ale bohužel, i když do může znít divně, zvláště pak pro lidi mimo herní vývoj, vytváření fyziky jednostopých vozidel tak, aby fungovala správně, vyžaduje obrovské množství animačních a programátorských prací, které jsme v tuto chvíli raději investovali do jiných částí hry pro BETA verzi – například k dosažení celkového vylepšení funkcí, jako je pohyb postavy, dvoustopá vozidla nebo uživatelské akce.

OBSAH DAYZ BETY

Co se týče obsahu, museli jsme se trochu více uskromnit a počáteční verze BETY nebude po obsahové stránce identická se stávající verzí 0.62. To znamená, že je daleko snadnější později implementovat chybějící obsah, než funkce či dokonce jádro celé technologie, a pokrok tak bude v BETA verzi až do vydání verze 1.0 (případně po ní) poměrně rychlý.

BETA VOZIDLA
  • rozhodně v BETĚ
    • Offroad
    • V3S
  • pravděpodobně v BETĚ, ale rozhodně do verze 1.0
    • Civilní Sedan
    • Autobus
    • Littlebird vrtulník
BETA STŘELNÉ ZBRANĚ
  • Ruční zbraně
    • CR75
    • FNX45
    • Magnum
    • Makarov
    • Red 9
  • Samopaly
    • CZ61 Skorpion
    • MP5
    • UMP45
  • Brokovnice
    • Izh43 (obě varianty)
    • MP133
  • Útočné pušky
    • AKM
    • M4A1
    • SKS
    • SVD
  • Pušky
    • IZH18
    • Mosin (všechny varianty)
    • CR527
    • Winchester 70
  • Luky a Kuše
    • pravděpodobně v BETĚ, ale rozhodně do verze 1.0
  • Granáty
BETA ZVÍŘATA
  • býložravci
    • Jelen
    • Býk
    • Kráva
    • Koza
  • dravci/predátoři
    • Vlk
  • ostatní
    • Slepice
    • Kohout

Když se vrátíme k obsahu, opět následuje seznam priorit z hlediska vizuálního a herního. Tento proces se bohužel vztahuje také na veškerý obsah, který jsme vytvořili pro starší verze, protože musí být znovu implementován pro nový engine a nový skriptovací jazyk.

Rozhodně to není malý závazek. Právě na této části pracujeme už více než dva roky. Musíme však být realističtí – je tu nějaký obsah, který nemá velký vliv na hraní hry, a proto má nižší prioritu pro jeho implementaci.

Předměty a jejich rozmanitost musí především podporovat hraní hry, takže některé věci, které sice máte v oblibě, nebo jsme je ukázali na naší Trello stránce, přijdou bohužel později. Dali jsme dohromady týmy pro obsah zbraní, aby jsme se ujistili, že se dostaneme k dokončení úplného seznamu co nejrychleji.

Jakýkoli dříve ohlášený herní obsah (ať už z jakýchkoli oficiálních zdrojů, jako je náš Twitter, DayZ.com nebo DayZ Trello) a jakýkoli obsah, který se nyní nachází ve starší verzi 0.62, se nakonec dostane do DayZ – buď jako běžný obsah během BETA vývoje, nebo jako součást plánovaných bezplatných aktualizací obsahu po vydání verze 1.0.

CÍLE VERZE 1.0, PLÁNY PO VYDÁNÍ A VERZE PRO KONZOLE

Řekli jsme si, co vše chceme udělat do BETA verze a hovořili jsme o některých věcech, které chceme přidat později. Většina toho, co bude chybět po vydání BETY a verze 1.0, je definováno v níže uvedeném seznamu. Neváhejte se nás zeptat (na našem fóru) o jakémkoli prvku či obsahu, o kterém se domníváte, že byl oznámen, ale chybí ve výčtu věcí v tomto reportu. Budeme se snažit reagovat na vaše připomínky, protože jsme postupem času mohli ztratit přehled o některých menších věcech.

FUNKCE A CÍLE PO VYDÁNÍ VERZE 1.0

Jak již bylo řečeno, chceme samozřejmě pokračovat ve vývoji i po vydání verze 1.0 a níže uvedený seznam představuje naše nejdůležitější funkce, na kterých je třeba pracovat po vydání verze 1.0.

PLÁNOVANÉ FUNKCE
  • střílení z vozidel
  • barikádování
  • jednostopá vozidla
  • ošetření krvácení konkrétní končetiny/rány
  • kontaminované zóny s nemocemi a znečištěním
  • vodní toky
  • rozdílné druhy munice v zásobníku

OBSAH PRO VERZI 1.0 PŘED A PO VYDÁNÍ

Pro zbytek je naším cílem přiblížit se co nejvíc to půjde obsahu verze 0.62, během všech aktualizací v BETĚ, ale v tuto chvíli nedokážeme odhadnout, které konkrétní zbraně, zvířata nebo vozidla se stihnou dokončit do verze 1.0. Veškerý zbývající obsah proto dáváme dohromady do níže uvedeného seznamu.

STŘELNÉ ZBRANĚ

Ruční zbraně

  • Amphibia
  • 1911 (obě varianty)
  • Glock 19
  • Derringer (všechny varianty)
  • P1
  • LongHorn
  • Samopaly
    • PMR RAK
    • UMP45
    • Mini UZI
    • Bizon
  • Brokovnice
    • MP133 s pistolí
    • M12
    • Saiga
  • Útočné pušky
    • AK74
    • AK101
    • AKS74U
    • AUG
    • Groza
  • Pušky
    • Scout
    • VSS
    • FN FAL
    • B95
    • CR550
    • Sporter
    • Trumpet
  • Kulomety
    • PKM
    • M249
  • Odpalovací zbraně
    • RPG
    • LAW
    • M203
  • Neletální zbraně (nesmrtící)
    • Darter
    • Taser
  • Sportovní luk
VOZIDLA
  • Škoda 1203
  • Škoda 120
  • VW Golf
  • Multikára
  • Jízdní kolo
  • Motorka
  • Letadlo
ZVÍŘATA
  • býložravci
    • Kanec
    • Ovce
    • Beran
    • Prase
  • dravci/predátoři
    • Medvěd
  • ostatní
    • Zajíc
    • Liška
    • Krysa
    • Ježek
  • ptactvo
    • Havran
    • Holub
    • Racek
    • Divoká kachna
    • Bažant

Buďte si jistí, že DayZ nekončí po BETĚ a verzí 1.0. Jak jsem uvedl výše, DayZ je nejen hra, ale především platforma a chceme udržet DayZ naživu tak dlouho, dokud bude životaschopné (podívejte se například na Arma 3 – nádherný 4 letý vývoj a podpora po startu!). Máme připravených také několik fantastických příležitostí pro komunitu moderů.

Jakmile se BETA pro PC dostane do stavu, který nám bude vyhovovat po všech stránkách, tak jsme připraveni a odhodláni dostat DayZ na Xbox, kde máme trpělivou (velmi trpělivou) velkou komunitu hráčů, kteří čekají na skutečně náročnou online hru přežití. Všechno to bude a musí proběhnout příští rok – což znamená, že se chystáme začít na tom pracovat a pro DayZ to bude dosud nejvíce vzrušující zážitek. Stručně řečeno: DayZ se v příštím roce vymaní z předběžného přístupu (EA) a do konce roku 2018 chceme také konečně dát první verzi pro konzole.

Aby jsme vás nemystifikovali: tento závazek jsme učinili především a s ohledem na všechny naše předchozí chyby v plánování a jsme si toho vědomi a myslíme to vážně.

SOUHRN A ZÁVĚR

2018 bude pro nás ve studiu důležitým rokem, protože naše dlouhodobá práce konečně vyvrcholí. Určitě jsme si vědomi času, který jsme tomu obětovali, ale opravdu věřím, že si lidé pamatují skvělé hry, a ne jak dlouho trvalo je vyrobit.

Doufám, že i přes poněkud neuspokojivé informace o stavu hry (zejména z důvodu, že v letošním roce nemáme další významný update, na který čekáte), se nám podařilo udržet si podporu od nejvíce oddaných fanoušků. Budeme se těšit na vaše otázky na fóru Dayz, kde se já i celý náš komunitní tým budeme snažit odpovědět na vaše dotazy týkající se konkrétních funkcí nebo obsahu.

Před koncem roku poskytneme také shrnující video z celého reportu s dalšími podrobnostmi a především záběry z aktuální verze 0.63.

Děkujeme všem, že zůstáváte s námi, Přeživší. Jsme skoro tam – po veškerém vyčerpávajícím čekání a všech zkouškách trpělivosti, jsou před námi opravdu dobré časy. My v BETU věříme!

Eugen Harton / Lead Producer

titulní obrázek: MAMAD_NZR

překlad: Lukáš Maďa, Tom