Zdravíme Vás přeživší,

Nastala ta doba, kdy nám Brian, Peter a Viktor nabídnou nějaké informace o aktuálním stavu 0.60 na experimentální větvi spolu s informacemi o nadcházejících pracích.

Obsah tohoto týdne:
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Dev Update | Peter Nespešný
  • Dev Update | Viktor Kostik
  • Community Spotlight

Dev Update

Brian Hicks | Creative Director

Zdravím přeživší,

většina z Vás už možná ví, že tým těžce pracoval na hlavních problémech, které sužují experimentalní update 0.60. Především jsme se zaměřovali na problémy s připojováním hráčů na server. Jsme z toho frustrovaní stejně tak jako vy, ale pojďme se zaměřit na to, co je nového od našeho posledního Status Reportu:

Opraveno:
  • Chybová hláška, když jste zvedli ze země předmět s příslušenstvím, který jste přetáhli do inventáře
  • Ztráta předmětů při odpojení s batohem v rukou
  • Mnoho pádů serverů opakující se po krátkých interavlech
  • Pády klienta spojené s renderingem v oblastech pobřežních měst
  • Hráči vidí ostatní zaseknuté v animaci lezení po žebříku (všechny známe a reprodukovatelné případy)
  • Pád klienta po přechodu do menu u některých PC konfiguracích
  • Hráči nevidí oblečení po prvotním spawnu
  • Pád klienta po připojení na nový server
  • Cesty viditelné skrze některé objekty
Prozatím neopraveno:
  • Nesynchronizované příslušenství zbraní s pohybem rukou
  • Zaseknutí klienta na černé načítací obrazovce při spuštění: 50 % známých případů je opraveno, na zbývajících se pracuje
  • Hráči se nemohou opakovaně připojit – probíhá testování nápravného opatření

Stále potřebujeme vydat nejnovější build na experimentální servery abychom viděli, jaké problémy jsou ve hře stále přítomné, potažmo, které se objeví. Kromě všech těch oprav zmíněných výše, jsme také provedli změny v:

  • Konfigurtace spawnu lootu v nových budovách
  • Úprava procentuální šance spawnu předmětů v civilních šatech
  • Spawn zbraní, které se objevují spolu s dynamickými událostmi (helikoptéry, policejní auta..) byl dočasně přesunut do vojenských budov
  • Náhodný loot u infikovaných (pravděpodobně natrvalo až od 0.61)
  • Úprava šance zaseknutí nábojů v komoře. Ta byla dramaticky snížena vzhledem k budoucím změnám, které nám umožní dosáhnout požadovaného chování zbraní

Kromě toho, Engine programming team pracoval na některých skvělých nových věcech, které se objeví po 0.60, konkrétně:

  • Stíny pro dynamické osvětlení
  • Nahrazení stávajícího systému částicových efektů (kouř, prach, krev, pára od pusy, oheň atd.)

ARTIC_DayZ_Status_report_24_05_2016_01

Nakonec, měli bychom brzy vydat nový experimentální update. Rád bych zde poděkoval přes 196 000 hráčům, kteří přispěli k testování experimentální verze 0.60. Bez Vás a bez Vaší pomoci by to byl jistě mnohem zdlouhavější a nezáživnější proces. Klobouk dolů.

Cíle updatu 0.60:
  • Implementace nového rendereru: Implementován, probíhá oprava chyb
  • Náhodný spawn přislušenství a předmětů: Implementováno
  • Nová mechanika přebíjení: Implementováno, probíhá modifikace
  • Servery s kapacitou 60 hráčů v základu: Implementováno, probíhají finální úpravy výkonu
Peter Nespěšný | Lead Designer

V komunitě vznikl šum ohledně mrtvých těl a o tom, jak dlouho vydrží na serveru. Shodou okolností jsme se dohodli o desingu mrtvých těl několik dní nazpět, takže bych rád využil této příležitosti ke krátké sumarizaci o tom, na čem jsme shodli a co, jak doufáme, bude implementováno a obohatí hráčské zkušenosti, protože smrt je nedílnou součástí DayZ.

Za prvé chci zdůraznit, že aktuálních 10 minut, po kterých mrtvá těla zmizí ze serveru, je pouze dočasné řešení a to ze dvou důvodů – aby se předešlo velkému zatížení serveru a aby nebylo tak jednoduché získat svoje vybavení zpět, v případě příznivého spawnu. V ideálním světě, by mohla mrtvá těla zůstat na svém místě, dokud se server nerestartuje. Abychom toho docílili, mrtvoly prostě nemůžeme přepnout na statický objekt, protože by to vypadlo velmi nepřirozeně (jelikož jejich poloha po smrti byla ovládána systémem ragdoll), nemluvě o tom, že přeživší mohou mít při sobě nespočet kombinací různé výbavy, takže je nemyslytelné, připravit korespondující objekty předem. Spotřeba výkonu serveru díky mrtvým tělům bude snížena na minimum, jakmile budeme moct vypnout fyziku, AI a další věci, které po smrti nejsou potřeba – to nám dá možnost navýšit respawn mrtvýh těl na maximální přijatelnou hodnotu. Později nám centrální ekonomika také pomůže v boji s odstraňováním předmětů, kdy dosáhnou konce jejich životnosti, což může být změněno na požádání pouhou úpravou paramatru v systému.

Avšak, mít mrtvá těla pouze rozprostřená po celém okolí by nemělo samo o sobě takový význam, jde o důležitou část hry, která umožňuje vytvářet příběhy nebo se na jejich základě rozhodovat. Naším záměrem je, aby vše vypadalo graficky co nejlépe, a to samozřejmě platí i u mrtvých zvířat a zvláště pak u těl ostatních hráčů. Vizuální pozorování mrtvol vám může poskytnout odpovědi na otázky typu, co se v určitém místě stalo nebo zhodnotit úroveň potenciálního rizika v dané oblasti. Tohle všechno by mohlo být jasné z jednoduše čitelných faktů jako třeba: jak dotyčný zemřel, jak dlouho už je po smrti a jaké akce byly provedeny na jeho mrtvém těle. Po smrti se tělo může nacházet v různých stádiích rozkladu, ať už se jedná o drobné či celkové změny vzhledu. Je jasné, že stáhnutí z kůže a rozčtvrcení ponechá na zemi kupu neužitečných zbytků, zatímco pohřbením těla s využitím správných nástrojů na správném povrchu vytvoříte charakteristickou hromádku hlíny. Mnohem zajímavější je způsob, jakým mrtvá těla mění stádia rozkladu v závislosti na době úmrtí. Přítomnost much a později celkového rozkladu masa může hráčům naznačit, jak dlouho je zde mrtvola přítomná a zároveň je varovat, že maso bude jistě zkažené a nepoživatelné nebo (pokud se jedná o lidskou mrtvolu) bude dobré vybavení, které si chcete ponechat, dezinfikovat. Známky po střelných ranách nebo útoku s chladnou zbraní budou na těle setrvávat. Podle nich a také podle kaluží krve, jakožto známce těžkého krvácení, bude možné odhadnout příčinu smrti. Všimněte si, že vizuální změny charakteru se tedy nebudou týkat pouze živých postav (vousy, jizvy, krvavé ruce…) ale také mrtvol!

Je velice žádoucí ponechat mrtvá těla hráčů přítomné na serveru tak dlouho jak jen bude možné, společně s jejich funkcionalitami. Jsem zvědavý, jak tyto změny, vedoucí k reálnějšímu a uvěřitelnějšímu zážitku budou ovlivňovat chování hráčů a jejich rozhodování. Nakonec věřím, že vše povede k vytvoření ještě napjatější atmosféry.

Už vidím jak se pole plní padlými…uvidíme se v Chernarusi lidi!

Viktor Kostik | Lead Animator

V předchozích týdnech jsme se zabývali zpracováním posledních nasnímaných dat. Nové animace budou zahrnovat střípky k chybějícím animacím zraněné postavy, animace pro opravu částí vozidel a více různých způsobu útoků infikovaných. Nové animace pro přebíjení dále zahrnují pohyby pro “Trumpetu”, SVD a MKII.

Vzhledem k novému ovládání hráče diskutujeme, jak vylepšit pohled kamery z první a třetí osoby. Pohyby postavy mají nyní nové možnosti nastavení, které nám poskytují lepší kontrolu nad přechody pohybů co se rychlosti a směru týče. To vše nás přivádí blíže k mnohem lépe ovladatelnému charakteru, který si doufejme všichni v budoucnu užujete.

Community Spotlight

SMoss | Community Manager

Update 0.60 je na experminetální větvi již pár týdnů. Na oficiálním fóru jsem našel následující stopáž z 0.60tky, vyrobenou Boydym:

Video je součástí série, na které Boydy už nějakou tu dobu pracuje. Měl jsem to štěstí si s ním před pár měsíci zahrát. Pokud se Vám poštěstí taktéž se s ním potkat, zaručeně si to užijete.

Sledovat Bodyho tvorbu můžete na jeho kanálech: Twitch, Youtube, Twitter, Facebook.

Od zveřejnění aktualizace 0.60 na experimentalu, jsme obdrželi mhono dobrých hlášení o chybách na našem DayZ fóru. Nyní vám s potěšením oznamujeme, že nový Tracker je již spuštěný a k dostání na této adrese: http://feedback.bistudio.com/. Je trochu odlišný od toho předchozího, proto pro lepší orientaci nabízíme krátký tutoriál: :http://forums.dayz.com/topic/232903-new-feedback-tracker/. Na závěr bych chtěl poděkovat všem těm, kteří se účastní aktivního testování a pomáhají nám odhalit skryté chyby, vaše pomoc je neocenitelná!

Zásluhy za titulku patří: ⎛⎝ProTos1080p⎠⎞

Zdroj: dayz.com