Brian Hicks | Lead Producer

Zdravím vás přeživší!

Začněme tento týden rekapitulací toho, co jsme sdíleli na Oficiálních Fórech a Dev Hub.

Andrej, náš zvukový designér, se podělil o svoji práci na nových zvucích pro infikované. Sdílel pouze zvuky zombie mužského pohlaví, ale i to nám dobře ukazuje směr, kterým se zvukové oddělení při práci na nových infikovaných ubírá.

Dev Hub – Nové zvuky infikovaných WIP

Rovněž jsme Andrej, Peter a já spolu se zvukovým týmem Army navštívili otevřenou střelnici na Moravě. Nahráli jsme širokou škálu zvuků zbraní pro oba tituly. Je zřejmé, že bude ještě třeba udělat hodně práce, abychom tyto zvuky mohli využít, ale je to ten správný a důležitý krok směrem k uvěřitelným zvukům zbraní v DayZ.

Viktor, náš hlavní animátor, sdílel video rozpracovaného ovládání hráče a některá gesta/pohyby, které umožňuje. Samozřejmě systém je prozatím ještě “v plenkách”, ale s tím jak postupují práce na DayZ a enginu Enfusion, tak se na stabilní větev dostává více těchto novinek. Osobně se nemůžu dočkat, až uvidím přeživší interagovat s novým ovládáním hráče.

Toto je první pohled na nové postavy. Všechny animace jsou rozpracované. Na videu vidíte ukázku nové funkce, která umožňuje používat gesta v pohybu, hráč se naklání při sprintu a otáčení.

Honza T. a Peter, náš hlavní designér, sledovali oficiální fóra a Dev Hub, aby zde diskutovali o prototypu potencionální úpravy pohledu ze třetí osoby (3PP) – zabývali se tím, jak její změna ovlivní hraní a získáním zpětné vazby. Jak již bylo zmíněno, toto řešení je pouze prototyp a hlavně něco, co jsme chtěli upravit ještě dávno předtím, než byl spuštěn samotný Early Access. 3PP kamera, která umožňuje vidět věci, jež jsou mimo vaše zorné pole, je pro nás “osinou v zadku”. Jsem si jistý, že všechno hladce vyřešíme, aniž bychom ohrozili vizuální požitek, který lidé z 3PP perspektivy mají.

Na videu vidíte ranou iterace umístění kamery v 3PP (pohled třetí osoby). Hráč by měl být v budoucnu schopný přepnout kameru na pohled přes rameno a možná i na prostředek postavy (svěšením rukou nebo sprintováním).

Jak se blíží vydání verze 0.55 na stabilní větev, pokračují práce na centrální ekonomice, umělé inteligenci skupin a novém ovládání hráče. Pro 0.55ku máme připravený úctyhodný seznam nového obsahu, stejně jako prvotní implementaci nové AI infikovaných. To by nám mělo pomoci výrazně navýšit množství spawnutých zombie na serveru (zhruba trojnásobně). Neposune nás to sice hned tam, kde chceme být ve verzi 1.0, ale umožní nám to tím směrem udělat doslova skok kupředu. Samozřejmě robustnější systém toho kde a kdy se zombie spawnují – stejně tak jeho zapojení do systému dynamických událostí – nám umožní spawnovat celé hordy. A právě tohle je náš konečný cíl.

Probíhající práce na centrální ekonomice nám (při spojení se stable) umožní přesnější kontrolu nad tím, co se spawnuje, v jaké oblasti a v jakém množství. Je to obrovský krok kupředu z hlediska přiblížení se plánovanému komplikovanějšímu boji o přežití, jak to bylo prve zamýšleno. Jakmile bude centrální ekonomika plně funkční, umožní týmu, který se zabývá prostředím lépe rozhodovat, kam umístit struktury a osvobodit je od ekonomiky lootu, definované pouze dle typu budovy.

Nakonec bych se rád zmínil, že stále probíhá práce na zabezpečení. Objevilo se několik nových vln banů, které poukazují na nové problémy – a co se enginu týče, na stálou zranitelnost zastaralé technologie. Jak doufáme, v dubnu ohlásíme několik dalších bezpečnostních iniciativ, které nám plně umožní převzít kontrolu nad průběhem vývoje a zajištění bezpečnější verze 1.0.

Dovolte mi jednu osobní poznámku. Nedávno jsem se setkal s úžasným, fanouškem vytvořeným „intrem“ pro jeho DayZ twitch stream, které je opravdu skvěle udělané a je věrné stylu, který tento tvůrce produkuje. Silně doporučuji, abyste mu věnovali 3 minuty svého času a podívali se na toto video!

Doufám, že se s vámi potkám v Chernarusi a nebojte se – já mikrofón mám.

Viktor Kostik | Lead Animator

Animátoři nedávno dokončili některé z hlavních úkolů, související s implementací nových zombie. Dále se budeme zaměřovat na jejich vylepšení a přidání rozšířených možností chování infikovaných. Budeme se snažit vylepšit reakce na zásah přidáním směrových úderů. Jeden z příštích updatů bude také zahrnovat krčící se infikované.

Kromě toho pracujeme také na novém charakteru, což je obrovský úkol, rozdělený do mnoha malých částí. V současnosti máme fungující základní pohyby pro hráče neozbrojené, manipulující se zbraní, věcmi v obou rukou a pistolemi. To znamená že můžeme chodit nebo běhat a zároveň držet tyto předměty. Naneštěstí ještě zbývá udělat kupu práce. Stále postrádáme animace útoků, míření, přebíjení, speciální pohyby, používání předmětů a mnoho dalších specifických akcí. Na druhou stranu se nám již podařilo přinést do hry určité zlepšení.

Nejviditelnější změnou jsou synchronizované animace běhu a chůze. To znamená, že pokud přejdete z jednoho pohybu do druhého, nenastává žádný optický “glitch” a vše vypadá přirozeně. Nová animace se spustí v okamžik, kdy ta předchozí skončila. Dalším důležitým rozšířením je ukazování gest, i když se pohybujete. Ano, konečně můžete mávat na lidi a chodit zároveň. To samé platí pro změnu zbraní. Hráč je schopný vzít či schovat zbraň zatímco se pohybuje. Pokud se postava zastaví, schovávání/vytahování zbraně bude pokračovat za stoje. Poslední ale neméně důležité je, že nyní máme animace padání a dopadu. Jedná se znovu pouze o dočasný systém. Zamýšlíme vytvořit více animací dopadu, v závislosti na výšce, ze které postava padá.

Výčet poznámek pro týden 24. března 2015
Animace:
  • Podpora nového systému ovládání hráče
  • Animace přebíjení UMP 45
  • Nový MoCap list (WIP)
  • Animace přebíjení SVD
  • Oprava chyb
Design:
  • Centrální ekonomika
  • Crafting v sudu
  • Infikovaní
  • Nemoci
  • Spouštěcí mechanismy (pasti)
  • Škůdci rostlin
  • Ohniště
  • Prototyp kamery z pohledu třetí osoby
  • Převodovka vozidel
Programování:
  • Předělávání inventáře
  • Dynamické události
  • Oprava chyb převodovky vozidel
  • Umělá inteligence infikovaných/zvířat
  • Nové ovládání hráče
  • Opravy rozšířené distribuce lootu
  • Optimalizace sítě a paměti
  • Prototyp odlákání pozornosti umělé inteligence
  • Dodatečné Server.cfg proměnné
  • Modifikátory hluku umělé inteligence

Zdroj: DAYZ.COM