Hezký večer, přeživší.

Během posledních dvou týdnů jsme všichni zažili spousty pádů serveru, takže Petr s Mirkem Vám přináší update o tom, jak se jim vyhnout. Dále, Brian promluví o známých chybách, Adam s Vámi sdílí některé ze svých vášní pro Chernaruské dráhy a já Vám s radostí představím DannyBoyye, opravdu, opravdu přátelského přeživšího!

Obsah tohoto týdne
  • Dev Update/Hicks
  • Dev Update/Peter
  • Dev Update/ Mirek
  • Dev Update/ Adam
  • Community Spotlight
Brian Hicks | Creative Director

Zdravíčko přeživší,

Posledních pár týdnů jsme my, vývojáři, byli velmi zaneprázdnění. Větší část týmu pracuje na Betě, zatímco menší tým se věnuje 0.62, samozřejmě řeší kritické chyby v 0.61 a snaží se o znovuzavedení vozidel ve Stable. Jakmile budeme mít 0.62 v bodě, ve které nám bude vyhovovat, budeme s Vámi sdílet více obrázků a leteckých záběrů – buďte na to připraveni. Na druhou stranu, pořád máme seznam problémů, kterých jsme si v 0.61 plně vědomi a na kterých tvrdě pracujeme. (Je důležité, abyste věděli, že tyto chyby neobcházíme, ale máme je neustále na radaru.)

Chyby na stable:
  • Známé metody padání serveru
  • Známé metody duplikace
  • Vyšetřování při zneužívání chyb (Výbava, atd.)
  • Výkon serveru se zhoršuje (To má dopad při synchronizaci hráčské pozice, rychlosti infikovaných a více)
  • Vyčištění ekonomiky na straně serveru (Dopad na výkonnosti serveru)

Spoustu chyb, které jsem popsal výše, jsme pochytili taktéž z fór, feedbacku, videí na Youtube a na Twitch streamech a jsou pro nás tudíž prioritou. Vzhledem k tomu, že některé jsou vázané se starším systémem – z nichž některé budou nahrazeny v Betě – a ačkoliv jejich řešení může být časově náročné, buďte si jisti, že nejsou přehlíženy.

Kromě toho, došlo k obrovským množstvím diskuzí (a vy jste využívali dokonce i zpětnou vazbu – super!) ve vztahu k ekonomice. Konkrétně se jedná o rozšíření střelných zbraní a jejich součástí po Chernarusi. Centrální ekonomika stále není tam, kde bychom ji chtěli mít, ale opakování je tu klíčem pro úspěch. Designeři a programátoři, kterých se tato oblast týká, pracují na potencionálním zlepšení ekonomiky, která by měla pomoci řešit konkrétní problém – ale jako vše v komplexním systému se bude připravovat ještě několik buildů. Stále to není na Experimentalu, ale jistě Vám dáme vědět na fórech, až se tyto změny projeví.

Pro zvědavé – ticket na zpětné vazbě odkazovaný na spawnování v centrální ekonomice můžete nalézt zde.

Vím, že tento Status Report není plný úžasných nových obrázků nebo videí, ale momentálně jsme v procesu buildu. Jak se dostaneme dál do 0.62 a vývoje Bety, bude možnost s Vámi sdílet více.

Peter Nespesny | Lead Designer

Moje zpráva dnes bude celkem krátká, chci Vám jen oznámit některé změny pro verzi 0.61 v nadcházejících updatech. Během pár týdnů jsme byli svědky toho, jak lidé často zneužívají pády serveru k duplikování a také, že se to stává čím dál častěji a ničí to tak hráčům počin ze hry.

Z tohoto důvodu jsme byli nucení provést některé kroky, aby se tomu dalo zabránit. Prvním z nich je uzamčení slotu pro ruce, když postava předvádí nějakou akci – nejste tedy schopni vyměnit nebo odstranit předmět za jiný, dokud není akce dokončena. Druhým krokem je zabránění spouštění akcí přímo z inventáře.

Tyto změny mohou být nepříjemné, protože starý systém uživatelských akcí byl ve hře dlouhou dobu. Nicméně bych Vám rád připomněl, že využívání slotu rukou bude do budoucna výhradně, takže není špatný nápad si na to zvykat dopředu.Pokud si o tom chcete přečíst něco více, můžete se podívat na naše předchozí Status Reporty z 30. října 2015, a z 1. a 29. března 2016.

Padání serveru je špatné.. každopádně, vidíme se v Chernarusi!

Miroslav Maněna | Lead Gameplay Programmer

Ahoj přeživší, v mém prvním Status Reportu pro letošní rok bych Vám rád představil naše cíle pro verzi 0.61 a budoucí updaty pro 0.62 a 0.63:

Hlavní cíle  v 0.61:

Programátoři v hratelnosti se perou s výkonností serveru, stabilitou a taktéž s opravou bugů u vozidel. Doufáme, že většina těchto otravných chyb bude opravena již brzy a programátoři se tak budou moci přidat ke zbytku týmu a pracovat na novinkách nebo cílech pro 0.63.

Hlavní cíle  v 0.62:

Ačkoliv bude tento update spíše vizuální, nebudou tu žádné změny od našeho týmu. Budeme se hlavně snažit opravovat kritické chyby a vylepšovat výkon a sítě.

Hlavní cíle  v 0.63:

Nyní, část programátorského týmu pracuje na úkolech odkazující na tuto verzi. Podařilo se nám zcela deaktivovat starší verzi poškození a nyní se tak soustředíme na opravách chyb v novém systému. Také jsme připraveni přepnout vše co běží na SQF scriptech na Enforce Script a tudíž odstraníme i některé částí legacy kódu, které již nemůžeme používat – jako třeba Arma AI.

Ohledně nové hratelnosti – dokončujeme synchronizaci sítě na našem novém animačním systému. Dalším krokem bude schopnost řídit vozidla pomocí nového charakteru. Bude to další velká změna, protože nyní je kontrola nad vozidlem přímá a charakter uvnitř vozidla je řízen simulací. Tato změna zjednoduší synchronizaci vozidel a také zavede možnosti pro modování.

Adam Franců | Map Designer

Jak jsem zmínil v předchozích Status Reportech, plánujeme změnit celou západní stranu Chernarusi. To je hlavní úkol a je velmi pravděpodobné, že se nebude týkat pouze jednoho updatu. Pokud se už teď vydáte na západní stranu na 0.61, můžete vidět některé výsledky z toho úkolu – dvě vojenské zátarasy s dopravními zácpami.

Máme radost, když vidíme hráče se pohybovat i v takto vzdálených lokacích, mající interakci s hráči, kteří přežili nebo s přírodou v těchto nových místech.

Důležitou částí celého západního rozšíření jsou změny na Chernaruských tratích. Železnice jsou velmi důležité, které vždy mohou pomoci přeživším, pokud se ztratí. Pravidlo je jednoduché – následujte dráhu a ona vás někam nasměruje.

Nyní mi dovolte Vás vzít na malou cestu po Chernaruských tratích! Držte ale na paměti, že všechen obsah, který uvidíte na obrázcích níže, je v přípravách a ještě nepředstavuje finální verzi.

Největší změnou v železnicích je přidání drah po celé západní straně Chernarusi. To znamená, že můžete následovat trať z Kamenky do Zelenogorsku, Myshkina, Vavilova a konečně do Novaya Petrovka. Ale to není vše.

Abychom se ujistili, že dráhy netvoří nějaký druh kruhu (který je třeba na železničních modelech), byly přidány dva nové výjezdy drah. Jeden z Novaya Petrovka na západní straně, konkrétně tam, kde se nachází vojenský zátaras s čerpací stanicí. Druhý začíná ve Svetloyarsku, skrz Turovo, Dobroe a zanechává za sebou Jižní Zagorii v severní části skalnatého údolí.

Pak máme určité části, které byly přidány na vrchol těchto změn. Nejvýznamnější jsou změny v Zelenogorsku. Toto město nyní hostí velkou železniční stanici, která se dělí na tři části – civilní, vojenská a průmyslová. Vojenská základna prošla velkou změnou a nyní nabízí více lootu než předtím.

Když se vydáte více na sever, zjistíte, že vlaková a autobusová stanice poblíž Vavilova zde chybí – a to byl náš záměr, protože jsme na tom nenašli nic užitečného a vlastně tu plánujeme něco lepšího. Místo toho jsme přidali kompletně novou železniční stanici do Novaya Petrovka. Toto město je v současné době docela aktivní a nová stanice přidaná na sever od Bashny nabízí výhled na celé údolí Novaya Petrovky.

Pokud se vydáte na východ z Petrovky, můžete si povšimnout, že dráhy jsou zde více širší. Není to náhoda, protože jsme zjistili, že stará dráha je poškozená a tak jsme celé severní dráhy přepracovali spolu s potřebnými úpravami terénu a změn objektu. A teď, když má Novaya Petrovka železniční stanici, největší severní město – Novodmitrovsk – nemůže být vynecháno.

Příslušný bod byl nalezen a nová železniční stanice byla postavena jižně od Novodmitrovsku (poblíž silnice, která míří do Cernaya Polana). Tato železniční stanice nabízí překrásný výhled na Novodmitrovsk – průmyslová železniční stanice, která byla umístěna vně průmyslového komplexu Novodimitrovsk, byla přesunuta na mnohem lepší místo dovnitř komplexu, a teď má tak přímé železniční spojení na Svetloyarsk.

A pokud budete pokračovat podél trati ke Svetloyarsku, objevíte, dříve či později, severní železniční výjezd, který křižuje Svetloyarsk s Novodmitrovskem zcela novým kamenným mostem. Bohužel s Vámi zatím nemůžu sdílet obrázky, protože naši grafici na tom stále tvrdě pracují, ale slibuji, že s Vámi vše sdílím, až to bude hotové.

Je toho tu stále hodně pro nadcházející 0.62, tak buďte připraveni! Rok 2017 bude skvělým rokem pro Chernarus, takže se vidíme tam!

Community Spotlight

Zuzana Cinková | Community Manager

V prosincovém Status Reportu jsme uvažovali nad tím, zda hráči mohou být důvěryhodní a jestli se můžete otočit zády k člověku, který se zdá být přátelský. Proto Vám chci představit DannBoyye, který je v DayZ komunitě dobře znám a někteří z Vás ho také třeba již potkali – aniž byste to věděli. Bohužel, pravděpodobně toto setkání nepřežijete.

Má příjemný hlas a je velmi laskavý, což je to první, čeho si všimnete. A také mu rychle začnete důvěřovat. Stanete se přáteli. Ale je DannyBoyy opravdu takový přítel, jak byste čekali?

Jeho videa jsou skvěle zpracované, sestříhané a zábavné na sledování. Mým favoritem je video “The Friendly French Man”:

Jeho poslední video se jmenuje “Sick” a zde můžete vidět, jak zlý tento muž je:

Danny nemá srdce. A to je ten důvod, proč ho mám ráda!

Zkoukněte tento kanál pro další skvělá videa.

Nezapomeňte na naše Oficiální DayZ fórum. Pokud chcete mít nejnovější informace o updatech, fórum je to pravé místo. Koukněte na nejdůležitější update o Experimentalu ze včerejška:

Jako vždy, pokud máte nějaké výtvory vztahující se k DayZ, tweetněte nám je na náš oficiálni Twitter. Milujeme obsah od naší komunity!