Zdravíme Vás přeživší,

v dnešním status reportu nás Lead Producer Brian Hicks vtáhne do témat jako centrální ekonomika a práce na enginu. Lead Designer Peter okomentuje práci, která byla odvedena na zbraních.

Obsah tohoto týdne
  • Development Board Spotlight
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Dev Update | Peter Nespešný
  • Community Spotlight: Blazerunner70

Development Board Spotlight

DayZ_Status_report_23_09_2015_01

Dev Update

Brian Hicks | Lead Producer

Zdravím přeživší,

k velké radosti Naší reddit komunity (čímž si sem jistý), dnes pokryjeme některé body ohledně probíhajícího “zjemnění” herní ekonomiky, budeme mluvit o nadcházejícícm obsahu ve hrě a rychle zrekapitulujeme pokrok ve změnách enfusionu. Nakonec bude Peter krátce hovořit o změnách mechanik střelných zbraní.

Nezapomeňte sledovat informace o DayZ, blíží se TwitchCon a já zde budu mluvit o leteckém transportu, kontaminovaných oblastech a k tomu ještě o jednom malém překvapení, doufám, že budete nadšení tak jako já (mělo by být dostupné online vysílání na twitch.tv/dayz).

Normalizovali jsme ekonomiku na stabilní větvi přibližně okolo minima 27 000 předmětů, které se spawnují napříč Chernarusí. Mezi nejčastější položky patří samozřejmě oblečení, nářadí a zdroje nutné k přežití. Interně jsme započali nastavovat systém k aplikaci životnosti předmětů dle jejich výroby (spawnu), takže nebude třeba hráčské interakce s nimi. To by mělo umožnit ekonomice posunout se k udržování věcí v pohybu. Dalším důležitým krokem v ekonomice předmětů je regionální kontrola, která nám umožní omezit spawn určitých položek pouze v určitých regionech. Touto cestou můžeme zajistit, že více základních předmětů se bude spawnovat u pobřeží, aby tak měli hráči pro cestu do vnitrozemí dostatek zásob, nehledě na tok hráčů.

V aktualizaci 0.59 zkusíme začít experimentovat s množstvím civilních zbraní – uděláme je běžnější – ale náboje se stanou vzácnější. Požadovaným efektem je, aby střelivo mělo větší hodnotu, takže rozhodnutí vystřelit bude ovlivňováno tímto faktorem. Také to znamená, že munici využívanou v civilních a zároveň i vojenských zbraních (7.62×39 pro IZH, 45 ACP pro Colt 1911 apod.), bude nyní možné najít po celé mapě.

Problémy s duplikací a manipulací se zásobníky byly identifikované a právě je řešíme. Navíc, armádní výbava NATO se již nebude spawnovat ve válcovitých kasárnách (Quonset Hut Barracks), ale pouze u NATO helicrashů.

Umělecký tým pracuje na dokončení modelu Enduro Dirtbike, který se doufejme připojí do distribuce vozidel již v updatu 0.60. Toto vozidlo bude pravděpodobně nejdostupnějším druhem dopravního prostředku, ale jako je tomu u všech jiných, pro jeho zprovoznění a údržbu bude potřeba nalézt vhodné součástky a palivo.

DayZ_Status_report_23_09_2015_02

Co se týče enginu, tým tvrdě pracuje na funkčním sloučení v několika oblastech. Mějte na paměti, že sloučení těchto modulů a systémů je pouze začátek. Budou jistě nutné konfigurace, testování a úpravy.

  • Renderer vstoupil do prvotního funkčního testování s interním Q/A
  • Pokračuje vývoj animačního systému a animační tým úzce spolupracuje s programátory, aby mohly začít testy/implementace.
  • Síťová optimalizace je pro nás nejvyšší prioritou. Jedná se o problémy jako desynchronizace, zvyku výstřelů a pozice ve vozidlech. Na experimentálních serverech verze 0.59 použijeme síťové profilery (nástroje pro dynamickou analýzu), takže budeme moci shromažďovat data přesně o tom, co potřebujeme zjistit.
  • Systém poškození je nyní konfigurován a prochází prvotním testováním s Q/A a designérským týmem.
  • U systému fyziky bylo vyřešeno několik klíčových problémů, které by mohly souviset také s některými z vysokých nároků umělé inteligence na výkon serveru. Momentálně to testujeme/vyšetřujeme.
  • Opravy infikovaných stále probíhají.

V následujících měsících před sebou máme kupu práce. Ujistěte se prosím, že všechny problémy, na které narazíte, jste nahlásili na oficiální feedback tracker.

Peter Nespešný | Lead Designer

Střelné zbraně, kdo je nemá rád? Znamenají moc. Můžete s nimi získat potravu lovem zvířat, bránit se proti infikovaným nebo zkrátka přežívat. Se střelnými zbraněmi souvisejí mechaniky, které byly dle požadavků DayZ speciálně navrhnuty, jako například příslušenství, modifikace, vkládání náboje do komory a další. Navíc, funkčnost bývalých zbraní typu – kulomety, raketomety a podvěsného granátometu – bude navrácena zpět.

Abychom se přiblížili autentičnosti, právě jsou implementovány některé změny v zacházení se zbraněmi. Vkládání náboje do komory se stane skutečnou součástí zbraně, namísto jakého si neviditelného zásobníku s jedním nábojem. To umožní hráčům připojit zásobníky ke zbrani, v jejíž komoře je nabitý náboj, což nebylo dříve možné. Přebíjení je také vylepšováno, klávesa R bude přiřazena k ovládání zbraně, jako třeba k manuálnímu pohybu závěrem, zatáhnutí za za natahovací páku v případě uvíznutí náboje nebo budete dokonce moci pootáčet bubnem revolveru, když se rozhodnete zahrát si s přáteli ruskou ruletu. A nebojte se ztráty tohoto tlačítka pro přebíjení. Jako náhrada bude poskytnuta možnost rychlého přebíjení skrze lištu rychlých příkazů, výběrem políčka se zásobníkem. Ty pak budou při přebíjení vyměněny. Nemáte-li zásobník, vyberte políčko s volnými náboji a tím jeden vložíte do komory.

Další příjemnou změnou je, že náboje v zásobníku/hromádkách nejsou zastoupeny pouze jejich množstvím, ale jedná se o nezávislé objekty, což znamená, že mohou obsahovat náboje odlišné kvality. Kombinace poškozeného střeliva a neudržované zbraně povedou k vyššímu riziku zaseknutí se. A jelikož bude možné do zásobníku nabíjet odlišné druhy střeliva, navrátí se svítící střely, čímž trochu oživíme hru v noci.

Mějte v kapsách pořádek a…uvidíme se v Chernarusi lidi!

Community Spotlight: Blazerunner70

MICHAEL AKA SMOSS | COMMUNITY MANAGER

Měl jsem štěstí a náhodou narazil na pár skvělých DayZ videí na youtube. Je to takový mix přátelské interakce, trochu toho pvp a roleplaye. Videa byla vytvořena uživatelem Blazerunner70, a i když jsou pár měsíců stará, ještě stále ukazují všechny druhy dobrodružství, se kterými se hráč při hraní může setkat..

Úrovně zvuku jsou sice trochu mimo, ale obsah videí je stále povedený.



Doufám že si videa taky užijete. Jako vždy, pokud máte hezké video s obsahem, jež se týká DayZ, který byste rádi sdíleli nebo jste narazili na obsah jiných uživatelů, jednoduše ho sdílejte v sekci galerie na DayZ fórech a my si jej rádi prohlédneme.

Zásluhy za titulní obrázek patří: ṂҒ | Marzipan

Zdroj: dayz.com