Dev Update

Máme pro vás další Status Report, ve kterém Victor bude prezentovat video plné nových animací, Adam  mluvit o změnách v military base a Baty Vám ukáže plno úžasných fotek vlků od naší komunity.

Obsah tohoto týdne
  • Dev Update/Hicks
  • Dev Update/Peter
  • Dev Update/Viktor
  • Dev Update/Mirek
  • Dev Update/Adam
  • Community Spotlight
Brian Hicks | Creative Director

Ahoj přeživší!

Jak mnozí víte, byli jsme tyto týdny velmi zaneprázdněni. Měli jsme spoustu updatů na experimentalu. Pro ty, kteří nesledují naše příspěvky na oficiálním fóru, zkusím nabídnout perspektivu toho, jaké updaty nás čekají a jaké jsou aktuální priority pro 0.61.

Zlepšení výkonnosti serveru je naší hlavní prioritou na 0.61, kromě samotné stability serveru, která má nejvyšší dopad na aktuální hratelnost. Když se výkonnost serveru dostane pod přijatelnou úroveň, může to snížit správný chod v těchto oblastech. Může to například způsobit potíže jako:

  • Aplikování poškození může být opožděno
  • Reakce AI a rychlost může být omezená (infikovaní, vlci, divoká zvířata)
  • Stav dveří se nemusí ukazovat správně (otevřené/zavřené)

Můžete vidět, že tyto věci jsou kritické a musí se zredukovat tak, aby bylo možné přesunout 0.61 na Stable. Zde jsou ještě nějaké problémy, které se musí vyřešit, jako například:

  • Zvuky infikovaných jsou moc tiché
  • Infikovaní reagují stejně jak na zbraně tiché, tak hlasité
  • Infikovaní mohou posunout postavu skrz model (což způsobuje zaseknutí nebo smrt)
  • Hlasitost VOIP je moc hlasitá

Dnes jsme vypustili další update na Exp, který byl směřován na předchozí update. Postavy se v některých situacích zobrazovaly jako nahé, některé výstřely nebyly přehrány pro všechny hráče, také se nalezl nový důvod padání serveru a zkoukli jsme nějaké nastavení AI predátorů.

Jak dále směrujeme 0.61 na Stable, tak si myslím, že mluvím za celý tým, když říkám, že se těším na změny v 0.61, což je další krok vpřed pro hráče.

Nezapomeňte si vzít pláštěnku, neplýtvejte kulkami a sledujte oficiální DayZ fóra, kde je plno užitečných a zajímavých diskuzí.

Hlavní cíle  v 0.61:
  • Fronta pro přihlášení na server
  • Sloučení nové audio technologie z Arma 3 Eden Update
  • Update zvuků zbraní pro novou Audio Technologii
  • Dynamické Spawnování Infikovaných
  • Predátoři (Vlci)
  • Dynamické stíny
  • Vylepšení synchronizace sítě
  • Nový serverový prohlížeč
Peter Nespesny | Lead Designer

S nedávným přidáním dynamických stínů, pocházejících z point light a spot light si můžete všimnout, že jsou docela tmavé. Silné světla rovněž způsobují nepříjemný efekt s expozicí v novém renderu, když se snaží upnout a zmenšit značné rozdíly ve scéně luminance pro zobrazení displeje, v důsledku čehož se černé okolí rozpíná mimo dosah světel. Síla světel byla úmyslně nastavena na nejvyšší hodnoty, aby v minulosti kompenzovala černočernou tmu ve starém render enginu. V novém renderu jsme přiblížili noc jinak, takže by neměla být potřeba změnit gamma nastavení, abyste něco viděli, když byste chtěli hrát fér. Co je na vrcholu seznamu, co se týká osvětlení, tak jsou to určitě první bilance průchodu jejich intenzity, která by jim měla přinést rozumné hodnoty pro nový render. Tyto změny můžete očekávat v 0.61 exp a v budoucnu 0.62 bychom chtěli řešit denní čas a noční osvětlení a vytáhnout větší potenciál z nového renderu a nového vizuálního zpracování přírody.

Dalším problémem v 0.61, čehož jste si sami mohli všimnout, jsou infikovaní a jejich útok a rychlost. Ve skutečnosti je to docela dost problém, protože v současné době hráč a infikovaný používají každý jinou fyziku a tyto fyziky se nemají navzájem rády. Nicméně děláme vše, co je v naších silách, abychom boj s tímto problém v 0.61 vyhráli pomocí změn konfigurace AI, které jsou pro nás nyní jedinými zbraněmi. S novou hratelností bude stará fyzika vyřazena a my budeme mít více volnosti při implementaci infikovaných. A ještě jedna věc, kterou bych chtěl zmínit je, že vedle nové synchronizace hráče se pracuje na nové synchronizaci vozidel. Takže doufám, že budeme schopni vložit některé z těchto změn do 0.61, aby vozidla byla spolehlivější a byl tak hezčí požitek z jízdy.

V měsíčním světle … Uvidíme se v Černarusi!

Miroslav Maněna | Lead Gameplay Programmer

Dnes bude jen malá aktualizace. Sloučili jsme vylepšení výkonu serveru do experimentalu, což zavedlo některé nové chyby, jako despawnování gearu pro vzdálené hráče (to je důvod, proč nemůžete slyšet některé výstřely, protože vzdálený hráč nemá zbraň v ruce)

Každopádně jsme tento problém opravili a výsledek by měl být v příští aktualizaci na experimental. Nové vylepšení výkonu serveru ještě nebude povoleno, protože máme co do činění s některými novými pády serverů. Až se i tyto problémy vyřeší, povolíme toto zlepšení výkonu serveru.

Dalším velkým úkolem je dokončení synchronizace vozidla a to je priorita číslo jedna, protože chceme aby vozidla byla zpět co nejdříve. Existují dva blokátory, korekce na straně klienta a špatná simulace, pokud jsou dva nebo více hráčů uvnitř vozidla.

Filip Doksanský | Lead Engine Programmer

Vytvořili jsme odraz světla v terénu, variabilní zbarvení stromů (přidání trochu podzimního pocitu Černarusi) a podařilo se nám pokročit s implementací nových technologií (TrueSky, SimulWeather), které používáme pro vykreslení oblohy a mraků. To jsou jen některé experimentální vizuální efekty, které přidávají trochu “drama” do světa.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Viktor Kostik | Lead Animator

Dnes bych s Vámi rád sdílel krátké video, ve kterém si ukážeme nějaké nové možnosti pro nové postavy hráčů. Máme stále hodně co dělat, aby všechny přechody fungovaly perfektně a také pracujeme na rafinaci animací. Ve videu pár zajímavých věcí. Rád bych je vám zde ale lépe popsal.

Na první pohled si všimnete nové kamery a pohybu. Animace byly zlepšeny, aby byli pocitově více reálné a plynulé. Kamerový systém byl předělán a konečně jsme schopni upravit kameru tak, jak chceme. Verze, kterou vidíte, je stále WIP a neustále na ní pracujeme. Ale zkráceně, nové možnosti kamery nám dovolí si upravit kameru pro postoj nebo dokonce pro animaci, když by bylo potřeba.

Jedna z nejvíce viditelných změn je na pohybu postavy, jelikož je možné přerušit skoro jakoukoliv animaci. Toto dává lepší ovladatelnost hráči vůči jeho postavě. Mluvili jsme o tom v minulých zprávách o stavu už párkrát, ale je to velká změna oproti starému systému.

Pohled postavy kolem sebe je také jiný. Teď máte schopnost použít pózy na podívání se na věci nebo míření. Vytvořením prostoru pro zaměření, tak jsme schopni upravit pózy postavy správně ke každému úhlu, který nám dá perfektní kontrolu nad animacemi, jak vypadají ve hře.

Gesta, akce a ostatní animace jsou teď rozděleny do dvou skupin. Některé animace jsou pro celé tělo a některé pro vrchní část těla nebo dalších částí těla. Toto muselo být uděláno, aby bylo možné za pohybu jíst, pít, pozdravit a mnoho dalšího. Je důležité, že všechny tyto animace jsou možné přerušit, jak můžete vidět ve videu, pomocí gesta pro lehnutí. Většina těchto akcí je udělána pomocí tří částí – IN, LOOP nebo OUT. My pustíme IN animaci na začátku, poté začne postava vykonávat akce, jako třeba kácení stromů, a když hráč pustí tlačítko myši, tak animace OUT se zaktivuje.

Doufáme, že jste si užili toto krátké video. Jsem si jistý, že dáme dohromady mnohem více věcí. Dalších pár týdnů se budeme snažit implementovat animace pro zbraně, nový boj a samozřejmě pokračovat v zlepšování postavy hráče.

Adam Franců | Map Designer

Pokud jste hráli .61 experimental v průběhu pár týdnů, tak jste mohli zpozorovat, že jsme přidali malou vojenskou lokaci na přechodu Sosnovky. Mnozí z vás určitě přemýšleli, proč něco takového bylo přidáno. V této zprávě Vám řeknu hlavní věci, které byly přidány a změny pro vojenské lokace na Černarusi! Prosím, vydržte to tu se mnou, možná to bude trochu delší, ale cítím, že takováto věc musí být vysvětlena více podrobně, abychom se vyhnuli špatnému pochopení.

Hlavním cílem je začít dokončovat podstatné části map pro betu, aby zde byla solidní podstava pro vychytávky centrální ekonomiky. Abychom toho dosáhli, tak jsme se s návrháři dívali na možnosti, jak se vypořádat s aktuální situací s vojenskými lokacemi a jejich kořistmi, které jsou beze sporu hlavním důvodem, proč se přeživší pohybuji po Černarusi. My jsme spokojeni s konkrétním rozložením vojenských budov, zatímco rozložení improvizovaných vojenských objektů (převážně stanů) je něco, s čím se potřebujeme vypořádat. Pro zbavení se vojenské kořisti ve stanových kempech v Myshkinu a NWA, tak jsme se rozhodli pro značné snížení počtu stanů v těchto lokacích a použití nově vytvořených stanů k existujícím nebo vytvořit kompletně novou vojenskou lokaci v Černarusi. Takže teď půjdeme přes existující lokace, abychom viděli, co přesně jsme změnili. Jsou zde zahrnuty i obrázky (pro nějaké lokace, mějte ale na paměti, že se na tom pracuje).

Vojenská základna Myshkino

Předchozí pozice byla na pobřeží jižně od letiště Balota, tento vojenský tábor je jeden z největších. Tento kemp byl zmenšen na jednu čtvrtinu jeho předchozí velikosti. Bylo to více méně postaveno z ničeho, ale hlavní lokace zůstává stále stejná. Pro teď – jak jsem zmínil v říjnové status zprávě, tak jsme plánovali tuto lokaci výrazně změnit, protože je součástí něčeho většího, co plánujeme ve změně na západních hranicích Černarusi.

NWA

Jedna z nejznámějších lokací v Černarusi a také již dobře známá od dob DayZ Modu. Znovu jsme se zaměřili na vojenský kemp. Tento kemp byl zredukován na půlku a kompletně převržen. Také jsem udělal nějaké modifikace na okolí, takže doufám, že jsem tak dal možnost pro nové taktické možnosti. Toto je jen dočasné. Již brzy budeme mít plán na předělání celého North West Airfield. NWA je jedna z mála lokací v Černarusi, která vypadá jako  v Armě 2. A po změně v severních stanech tak očekáváme, že tato lokace bude stále velice aktivní a my uděláme vše proto, aby letiště a jeho okolí vypadalo dobře a hrálo se zde dobře. Samozřejmě vás budeme informovat ohledně našeho pokroku vůči našemu cíli v budoucích zprávách.

Vojenská základna Kamensk

Nová vojenská lokace, která byla také hodně změněna v průběhu času. Dostala malé kosmetické úpravy spolu s okolím. Tato základna využívá tzv. “tent buffer” a dostala tak pár vojenských stanů kolem dokola. Tato změna by doufejme měla zvýšit provoz na části této mapy.

Vojenská základna Tisy

Jeden z nejnovějších přírůstků v Černarusi – uzavření severní expanze – je nejlepší pro přeživší, kteří přežili a hledají TOP vojenské vybavení. Tisy se nachází na severozápadním rohu mapy, takže hráči musí projít celou mapu, aby se dostali k Tisy. Avšak hráči budou náležitě odměněni za absolvování této dlouhé a riskantní cesty, protože byly přidány velké vojenské stany do areálu základny. Tento tábor byl především postaven za předpokladu že bude existovat dlouho, za předpokladu že jeho obyvatelé budou žít tak dlouho. Také bych měl zmínit že Tisy základna se bude v budoucnu ještě měnit, jelikož není ještě považována za hotovou.

Nové věcí!

Bylo přidáno 9 vojenských lokací (jedna z nich byla již představena v .61 exp) do Černarusi. Vypadají buď jako vojenské zátarasy různých velikostí, anebo jsou prezentovány prostřednictvím menších vojenských táborů (podobných jako je ten ve Starém Soboru). Pokud hledáte seznam nových lokalit spolu s obrázky, nenajdete je tady. Některé věci potřebujeme udržet v tajnosti jako překvapení, dokud se nepřesune vše na public.

Jak můžete vidět, Černarus právě dostal nový nádech a je zase o něco zajímavější zkoumání oblasti. A rozhodně neplánujeme zastavit nebo zpomalit. Naším cílem je udělat více lokací, které budou vypadat tak, že se lidé snažili bojovat se zombie. Ale víc se dozvíte v budoucích status reportech.

A vzhledem k tomu, jaké pokroky jsme udělali v tomto konkrétním úkolu v těchto posledních několika dnech jsme diskutovali o možnosti vyzkoušení těchto pokroků již v .61 (pokud ne, tak v .62).

Community Spotlight

Zuzana Cinková | Community Manager

Vlci jsou nová věc v 0.61 updatu a máme tak úžasnou zpětnou vazbu z vaší strany na našich sociálních sítích a fórech. Poslali jste nám plno úžasných obrázků a videí z vašeho prvního setkání. Jsme stejně nadšení jako vy, protože milujeme se dívat na vaše reakce.

Poprvé jste se báli, utíkali jste jako o život, někdo bojoval, někdo zemřel. Není to lehké přežít proti vlkům. Podívejte se na tuhle skvělou reakci od Johna Connota, který potkal tyto predátory v tváří tvář.

Dále úžasný výkon od CamCANTRUN. jeho dojemný smutný příběh by mohl ovlivnit každého. V mém případě se to rozhodě podařilo.

Hráč jakon72 se s vlkem vypořádal po svém, zabil ho a udělal si z něj večeři.

Pokud jste zatím nepotkali vlky, můžete je potkat na našich experimentáních serverech. Zde najdete mapu, kde se vlci nacházejí.

Doufám, že vás baví 0.61 a pokud máte něco, co byste chtěli sdílet, pošlete to na náš oficiální účet na Twitteru.