Zdravíme Vás přeživší,

pro tento týden tu máme pár informací o vámi často dotazovaném tématu – Perzistenci. Lead Producer Brian Hicks bude popisovat na čem tým v poslední době v souvislosti s perzistencí pracoval a rovněž vás informuje o výkonu serverů, spolu s desynchronizacemi pozic hráčů. Rovněž vás Lead Designer Peter Nespesny informuje o práci prováděné na vozidlech. Poví něco o nadcházejících vozidlech, stejně jako o jejich provozování a údržbě.

Obsah tohoto týdne
  • Development Board Spotlight
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Dev Update | Peter Nespešný
  • Community Video: Epic Melee Fight

Development Board Spotlight

Dayz_Status_Report_21_07_2015_01

Dev Update

Brian Hicks | Lead Producer

Zdravím přeživší,

tým stále tvrdě pracuje na vyřešení posledních problémů, které blokují vydání verze 0.58 na stabilní větev – na několik z nich si posvítíme v tomto Status Reportu, stejně tak na to, jak fungují některé změněné systémy a jak budou fungovat až se 0.58 dostane na stabilní větev.

Posledně jsme diskutovali:

  • Výkon serveru (klesající): Tento problém byl vyřešen a na aktuální verzi 0.58, jsme byli svědky ztrojnásobení výkonu serverů. Také jsme vyřešili pokles výkonu serverů ve větších časových úsecích. Toto nám umožňuje restartovat servery na experimentální větví až po 12 hodinách.
  • Desynchronizace pozice hráče: Stále na tomto problému pracujeme, programátoři zabývající se hratelností učinili několik vylepšení, ale stále to není ono pro vydání stabilní 0.58. Budeme na tom nadále pracovat a dále vás o tomto problému informovat v následujících Status Reportech. Nyní by experimentální servery v této oblasti měly prokazovat výrazné zlepšení.

Teď k tomu podstatnému. Hráči, kteří hrají často na experimentální větvi jsou si vědomi, že experimentální servery byly v provozu s plně zapnutou perzistencí. Dynamické události se respawnovaly a čistily – a že jsme prováděli rozsáhlé testování čištění, a to jak maximálního množství předmětů, tak jejich životnosti.

Dayz_Status_Report_21_07_2015_02

Obrázek nahoře ukazuje koncentraci lootu (Na černém pozadí, pro naše barvoslepé uživatele) okamžitě po vydání experimentálního updatu, který proběhl minulý pátek. Množství objektů činí průměrně 21 000.

Dayz_Status_Report_21_07_2015_03

Tento obrázek ukazuje ten samý server – o 3 dny později. Množství položek je “stejné” (Průměrně 21 000 položek), ale hustota rozmístění je mnohem nižší, protože jsou objekty masivně rozšiřovány po celé mapě. Tento problém může být vázán na další – Zaprvé, čištění podle životnosti (stáří určité položky) nefunguje pro položky, které hráč upustí na zem. Zadruhé, nefunguje kontrola maximálního množství objektů na jednu budovu.

Dnešní experimentální build má za úkol vyřešit oba tyto problémy. S první iterací omezení maximálního počtu spawnujících se předmětů v budovách a opravou chybného čištění objektů dle životnosti, budeme monitorovat “heat” mapy lootu (mapy, které ukazují rozmístění lootu po herním světě), abychom se dozvěděli, jak se tyto změny ve světě projevily. Dále míříme k vydání dalšího experimentálního updatu, který se objeví ve středu (za předpokladu, že všechno bude správně fungovat) a bude obsahovat omezení spawnu ve strukturách zajímavých míst.

Peter Nespešný | Lead Designer

Přeprava v DayZ je zásadní částí hry, zejména v tak rozlehlém prostředí, jaké Chernarus nabízí. Kdykoliv se potřebujete dostat do vnitrozemí, abyste zvýšili svoji šanci na získání lepšího lootu nebo do nemocnice v Černogorsku, abyste získali zdravotnické potřeby, které potřebujete pro svého kamaráda v nouzi, či přepadnout kemp banditů ukrytý v lese – pěší turistika je nejméně vhodná možnost. Kvůli rychlejšímu dosažení svého cíle se můžete poohlédnout po vozidlech, která nejvíce vyhovují vašim aktuálním potřebám. Verze 0.59 přinese velkou porci obsahu týkajícího se vozidel a jsem rád, že se to zatím formuje docela dobře. Můžete se těšit na představení hned tří vozidel, které byly od začátku vytvořeny jen pro DayZ. Jedná se o elegantní sedan, robustní teréňák a prostorný autobus. Každý vůz bude mít odlišné jízdní vlastnosti a specifikace, jaké můžete zažít v reálném životě, např. větší záběr při otáčení a nižší akcelerace autobusu, vyšší maximální rychlost u sedanu nebo perfektní stabilita teréňáku na nerovných površích.

Kromě toho, jak jsem již dříve slíbil, přidáváme dlouho očekávané součástky pro vozidla. Pokud chcete své vozidlo opravit a udržovat, musíte využít celé škály různých nástrojů, které se již ve hře nacházejí, a to pákový klíč pro montáž kol, šroubovák pro montáž dveří nebo klíč pro připojení baterie. Některé nástroje budou úzce specializované, jako např. pákový klíč, ale ostatní využijete i ve více situacích. Chci vidět postavy, které využívají k interakci s určitou částí vozidla nástroje držící přímo v rukou, aby se tak posílí vlastní zážitek ze skutečných činností. Všechna vozidla a jejich části byly navrženy, modelovány a připraveny právě v souladu s tímto cílem, takže doufám, že výsledek bude opravdu dobrý a že přidáme hraní trochu na složitosti, namísto abstraktních akcí.

Mojí část ukončím v trochu pompéznějším stylu, a to pohledem do budoucnosti, kde vidím vozidla jako helikoptéry, letadla, lodě a motorky (samozřejmě pracujeme na jízdních kolech!).

Mějte tyto nástroje po ruce…uvidíme se v Chernarusi lidi!

Community Video: „Epic Melee Fight“

MICHAEL AKA SMOSS | COMMUNITY MANAGER

Hurá!!! Pro tento týden vám přinášíme jedno z těch videí, která ukazují, že některým hráčům nejde o deathmatch na NWAF nebo o život poustevnickým stylem v okrajových oblastech mapy. Toho tu opravdu tolik nenajdeme. Jedna střecha, 11 hráčů a vůbec žádné střelné zbraně. Věnujte tomu pár minut a nechte se bavit chaotickou rvačkou, která začne poté, co rozhodčí skončí svůj odpočet.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=xNeiqlySL3o]

Video nám laskavě dodal TopeREC TV. Pokud máte pár minut nazbyt, vřele vám doporučuji prohlédnout si jeho kanál.

Můžete ho také sledovat skrze následující kanály:

http://twitter.com/TopeREC

http://www.twitch.tv/toperec

http://www.facebook.com/Toperec

Jako vždy, pokud máte hezké video obsahující obsah, týkající se DayZ, který byste rádi sdíleli nebo jste narazili na obsah jiných uživatelů, jednoduše ho sdílejte v sekci galerie na DayZ fórech a my si jej rádi prohlédneme.

Zásluhy za titulní obrázek patří: Tydirium

Zdroj: dayz.com