Zdravíme Vás přeživší,

na kalendáři jsme si mohli odškrtnout další týden z vývoje DayZ. V dnešním status reportu bude Lead Producer Brian Hicks zhodnotí krátkodobé výzvy týmu, s nimiž se potýká a které jsou hlavní překážkou ve vydání dalšího stabilního updatu. Brian nám také poví pár novinek, týkající se aktualizace perzistence na experimentální větvi 0.58.

Obsah tohoto týdne
  • Development Board Spotlight
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Community Spotlight: Carrot Survivor

Development Board Spotlight

DayZ_Status_report_15_07_2015_01

Dev Update

Brian Hicks | Lead Producer

Zdravím přeživší!

Protože právě řešíme kritické problémy, které blokují 0.58, nemáme tolik horkých novinek. To znamená, že tento Status Report využijeme k tomu, abychom Vás seznámili s problémy, na které se právě zaměřujeme v 0.58, a také s drobnými změnami na experimentální větvi v uplynulém týdnu.

Desynchronizace pozice hráče:

Tento problém se ve velké míře objevil ve verzi 0.57, takže samozřejmě děláme vše pro zlepšení situace. Nikdo se nevyžívá v tom, že se jejich postava zasekne na jednom místě nebo že někdo s kým bojuje skáče po celé obrazovce. Protože tento problém pravděpodobně v tomto updatu nevyřešíme na 100%, náš cíl je zmírnit dopady co nejvíce, aby byl zážitek na stabilní větvi co nejlepší s tím, že si necháme dostatek času na opravování bugů. Na experimentální větvi budeme vydávat testovací updaty podle toho, jak s tímto problémem pokročíme.

Snižování výkonu serverů:

Interně jsme si všimli, že výkon serverů v experimentální verzi 0.58 klesá pod úroveň, která by byla přijatelná pro hratelný build. Tým se zaměřil na vyšetřování příčiny tohoto problému a řešení, které by build vrátilo do hratelného stavu. Toto, stejně jako desynchronizace hráčovy pozice, je hlavním důvodem zdržení vydání stabilní verze updatu 0.58.

Také jsme minulý týden diskutovali nad tím, že herní programátoři vyřeší problém s glitchingem animací pro verzi 0.58. Spolu s problémy popsanými výše, především desynchronizací hráčovy pozice, což považujeme za mnohem větší problém – priorita vyřešení glitchingu animací (výměna zbraně, držení neviditelné zbraně) byla přeložena na 0.59, abychom měli dostatek prostředků k řešení problémů výše uvedených.

To znamená – v 0.58 jsme udělali velký pokrok v respawnování čištění lootu. Tím pádem se můžeme těšit na znovuzavedení perzistentních objektů, které jsou často využívány při budování kempů.

Následující funkce jsou aktuálně k dispozici s funkční perzistencí na 0.58:

  • Pozice vozidla
  • Inventář vozidla
  • Připojené díly vozidel (Vyjímkou jsou pneumatiky a stav paliva)
  • Umístění barelů a jejich inventář
  • Zahradnické záhony
  • Krby a pece
  • Batohy a další kontejnery
  • Rozmístění a zásoby ve stanech (civilní, vojenský, pro auta)

A samozřejmě – základní perzistence položek také funguje. Čištění položek a jejich respawn by měl zajistit, že ekonominka bude fungovat tak, aby jsme si ji mohli užít. Pokud objevíte malou vesničku, která vypadá pustě, prostě pokračujte k dalšímu městu. Mapování koncentrace spawnu na experimentalu v rozpětí jednoho týdne ukázalo, že mapa je rovnoměrně nasycená lootem, takže existuje velká šance, že ve vedlejším městě najdete vše co potřebujete!

Lead Designer Peter Nespěšný bude diskutovat na oficiálním fóru o našich cílech, týkajících se údržby vozidel (nástroje, součástky, atd.). Rozhodně si to nenechte ujít a něchť je váš hlas slyšet!

Nakonec, k updatu 0.58 na stabilní větev přidáme kompletní reset hive (privátní i veřejné databáze postav) a stejně tak zcela promažeme stávající perzistenci.

Stále před sebou máme dlouhou cestu, ale 0.58 by měla být zábavná k hraní – a 0.59 by měla být ještě lepší!

Community spotlight: Carrot Survivor

Michael aka SMOSS | Community Manager

Ahoj všichni,

pro tento týden máme opět připravenou nálož videí tvůrce DayZ obsahu, který má v knihovně namísený pytel lahůdek. Jedná se o chlapíka, který si říká: Carrot Survivor

DayZ_Status_report_15_07_2015_02

Ach, sladká nahodilost, když se hráči rozprchnou po Chernarusi, aby potkali jiné a zapojili se s nimi do společného dialogu, či někdy do přestřelky. Náhled do videí Carrot Survivora nám ukázal tyto možnosti:

1. Setkání, kde se Carrot Survivor zaplete s dvěma náhodnými hráči. Nakonec dojde k přestřelce a kluci mají následně přijít na způsob, jak se vypořádat se dvěma nepříliš přátelsky vypadajícími hráči, kteří se nacházejí v docích Chernogorsku.

2. Neobvyklé setkání, kde se Carrot s kamarádem zapletou do přestřelky s jiným hráčem, poblíž základny Veresnik. Nakonec onoho hráče zajmou jako rukojmího, přesto setkání skončí velice zajímavým způsobem:

3. Ještě jedno nepřátelské setkání, kde věci nejdou úplně podle plánu, ani pro Carrot Survivora, ani pro agresora (dobrý bože, Carrotův křik se objevuje hned v několika videích a vždycky se u toho málem zhroutím):

Jako vždy, pokud se chcete dozvědět více, rozhodně Carrot Survivora sledujte na Twitteru a Youtube:

Také jsme si posvítil na největší lovce bugů za měsíc červen. Jako vždy, Darcion přispěl obvyklým nákladem nahlášených chyb, ale také bychom rádi uznali zásluhy pro Zyryanoffa (znovu), stejně jako pro Impulze. Velice děkujeme všem, kteří si našli čas na nahlášení bugů při svých toulkách Chernarusí!

Zásluhy za titulní obrázek patří: Jack Smith

Zdroj: dayz.com