Obsah tohoto týdne:
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Komunitní spotlight

Dev Update

Brian Hicks | Creative Director

Zdravíme přeživší,

pojďme se společně podívat, jak jsme na tom s našimi hlavními cíli. Poté vám prozradíme něco o aktuálních problémech, na kterých pracujeme pro experimentální verzi 0.61. Nakonec pro vás všechny máme pár věcí na našem Trellu.

Varování – toto je stručný Status Report, nicméně jsme se snažili zahrnout i věci, na kterých pracujeme, a to ne nutně pro verzi 0.61.

Hlavní cíle pro update 0.61

  • Fronta pro připojení na server

Připraveno pro experimentální testování

  • Nový zvukový systém z Army 3 Eden

Technologie úspěšně sloučena s Dayz a je připravena k dalšímu testování na experimentální větvi

  • Aktualizace zvuků všech zbraní pro novou technologii audia

Všechny aktuální zbraně nakonfigurovány. Tým, zabývající se audiem, pracuje na dokončení SFX pro nadcházející zbraně. Tento týden jsme narazili na problém, kdy zvuky dopadů kulky u některých zbraní nepracují správně. Audio tým tento problém právě řeší.

  • Dynamický spawn infikovaných

Programátoři stále pracují na plné implementaci spawnů zvířat do tohoto systému. Během toho týmy designérů a hratelnosti diskutovali, jak rovnoměrně rozdělit dynamické spawny po všech vesnicích a zajímavých místech, aniž by to ovlivnilo výkon serveru.

  • Predátoři (vlci)

Stále jsme mírní optimisté. Nicméně v tuto chvíli to vypadá, že “budeme” vlky testovat na některém z dílčích experimentálních updatů 0.61, abychom viděli, zda-li se chovají v živém prostředí tak, jak předpokládáme.

Kromě našich stanovených mezníků máme několik dalších změn, které budou přidány do 0.61, pojďme se teď na ně v rychlosti podívat.

  • Dynamické stíny

Programátoři z týmu týkající se Enfusion enginu pracují na vyřešení posledních zbývajících problémů, na které jsme narazili při interním testování. V této aktuální verzi v interním testování máme stále trochu chybek se světlem v některých záhybech, nicméně to začíná vypadat dobře pro 0.61 experimental. Níže uvidíte příklad toho, jak to vypadá právě teď ve Status reportu i v našem Trellu.

  • Vylepšení sychronizace sítě

Jak Vám Miroslav, náš vedoucí programátor v hratelnosti, sdělil v předešlém Status reportu – tvrdě pracoval na vylepšení našich synchronizací v klientu a na serverech ve snaze vylepšit kvalitu „života“ a snížit frustrující úmrtí a špatné herní zkušenosti zapříčiněné servery nebo klientem. Vypadá to tedy velmi nadějně. V interním testování však došlo k pár chybám, které mohou způsobit nečekané změny v hráčské pozici a ovladatelnosti za méně než ideálních podmínek sítě. Každý sice hraje na jiných možnostech připojení, ale stále to zajišťuje, že hratelnost a síťové připojení poběží správně za všech možných pingách. Jinak řečeno, týmy programování hratelnosti a kvalit tvrdě pracují ruku v ruce k vyřešení této chyby pro 0.61 experimental.

  • Nový prohlížeč serverů

Mnoho hráčů hlásilo vysoké FPS dropy a nefunkčnost klienta v našem starším prohlížeči (právě využíván v 0.60) a díky tomu jsme byli dotlačeni k výrobě našeho nového serverového prohlížeče do 0.61. Držte ale v paměti, že toto je pouze první pokus a některé funkčnosti nebudou představeny nebo nebudou fungovat správně.

V současné době, náš QA Lead Ondřej má na povel 16 bugů, které musí být opraveny v 0.61, včetně:

  • Zvuky hráče významně tišší než prostředí a Al
  • Padání klienta po vypnutí
  • Posouvání hráčské pozice pod nižším než ideálním internetovém připojení (150+ ms)
  • Chyby v animacích související s plaváním
  • Některé stěny a objekty nezobrazují stíny v určitých úhlech
  • Postavy zasekávající se při lezení po žebříku
  • Synchronizace kapacity zásobníku
  • Využívání duplikace itemů (Díky nové zpětné vazbě!)
  • Padání klienta související s připojením na server
  • Zaseknutí postavy v pozici držení zbraně za určitých podmínek

Aktualizovali jsme naše Trello s některými novými záběry pokroku a náhledové video nynějšího statusu dynamických stínů. Podívejte se sami: https://trello.com/c/GSZoLFyL/122-dynamic-shadows

Community Spotlight

SMoss | Community Manager

Děkujeme znovu za všechny bug reporty, které jsme od Vás doteď obdrželi! Nikdo nemá rád cheatery, tak se nestyďte také nahlásit chyby, které potkáte. Jak bylo zmíněno několik týdnů zpátky, máme nový typ oznamování v naší zpětné vazbě, která je sestavena tak, že můžete bezpečně oznámit chyby v Dayz. Pro více informací prosím navštivte tento odkaz: http://dayz.com/blog/dayz-security-issue-report/

Také pro ty, kteří mají problém najít zásoby v Černarusi, zde máte pomoc od MadMcardleho, který vytvořil malý návod jak získat jídlo v 0.60:

Navíc, MadMcardle má také docela hezký playlist obsahující užitečné návody na craftění rozlišných předmětů jako je ohniště, oštěp či improvizovaný rybářský prut.

Zde najdete všechno, pokud si chcete vyzkoušet vytvořit vlastní výbavu: Dayz Crafting Guide

Výborně, pane!