Brian Hicks | Lead Producer

Zdravím Vás přeživší,

Tato zpráva o stavu hry byla vydána o něco později, než je obvyklé, jelikož jsme do ní chtěli zahrnout také některé výsledky a zjištění z experimentálních updatů, vydaných v průběhu těchto týdnů. Zároveň se během měsíce května posune vývoj updatu 0.56 rovnou k dalšímu kroku, kterým bude update 0.57 (aktualizace 0.56 se tak na stable vůbec neobjeví! Po 0.55ce bude ihned následovat 0.57). Vydání je plánované na konec měsíce. V důsledku toho uvidíte časté aktualizace experimentální větve a experimentování s tímto typem serverů.

Strávili jsme interně mnoho času nad vyšetřováním výkonu serveru a vlivů rozličných systémů, jež jeho výkon ovlivňují. Díky tomu jsme narazili na abnormálně velkou spotřebu výkonu spojenou s umělou inteligencí infikovaných. Měnili jsme konfigurace a buildy experimentální větve, abychom co nejlépe replikovali produkční prostředí a vyjádřili přesnou polohu a chování zdroje poklesu výkonu.

DayZ_Status_report_14_05_2015_01

Na hráčské straně jsme dosáhli silného nárůstu výkonu. Jednalo se o zisk 4x většího výkonu za průměrného počtu hráčů, což je ve hře ihned znatelné. Jelikož programátorský tým vyšetřuje ztráty výkonu serveru v důsledku umělé inteligence, zakážeme spawn infikovaných na stabilní větvi (s dalším updatem), k poskytnutí kvalitnějšího gameplaye. Na experimentálních serverech infikovaní nadále zůstanou, za účelem testování výkonu, abychom je mohli co nejdříve do Chernarusi navrátit.

Pokud jste zvědaví, jak se tato práce vyvíjí, vyčkejte na konec měsíce, kdy vyjde update 0.57 a sledujte občas také experimentální větev.

DayZ_Status_report_14_05_2015_02

Osobně jsem nadšený, když vidím výsledky změn na straně hráčů a gamplaye – stále nás ale čeká dlouhá cesta, než bude tato funkce dokončena.

Výčet poznámek pro týden 14. května 2015
Art:
  • GAZ Volga
  • Civilní autobus
  • VZ61 Scorpion
  • Nové modely zombie
  • Outdoorová bunda
Design:
  • Převod funkcí do Enscriptu
  • Převod pastí do Enscriptu
  • Nástražné dráty (pasti)
  • Design používání poškozeného sudu
  • Oprava chyb
  • Profilování výkonu serveru pro existující skripty
Programování:
  • Oprava chyb inventáře
  • Spawn u dynamických objektů (oprava chyb)
  • Opravy chyb v distibuci lootu
  • Analýza a oprava chyb umělé inteligence
  • Ovládání postavy
  • Design fronty při připojování na server
  • Nový sytém poškození
  • Opravy pádů serverů a klienta

Zdroj: dayz.com