Brian Hicks | Producent

Tento týden budeme mluvit o umělé inteligenci zombie a našich plánech pro nadcházející měsíce. Zároveň se těšíme na naši říjnovou aktualizaci stabilní větve (0.50) a postupně v průběhu listopadu plánujeme pomalu přidat některé iterace umělé inteligence, nejdříve na experimentální a posléze na stabilní servery. Iterace těchto systémů se bude zaměřovat na níže uvedené klíčové aspekty hry:

  • Stealth přístup, jako využitelná taktika vůči zombie
  • Výrazně snížený rozsah zorného pole zombie.
  • Předělání rozsahu sluchu zombie, aby se stealth mohl stát jednou z možných herních metod.

Dopad nového chování systému nebudeme samozřejmě pozorovat pouze na úrovni hraní, ale bude se také odrážet ve výkonu serverů a navigaci NavMesh. Jakmile programátorský tým započne s implementací tohoto nového systému do DayZ, bude samozřejmě nutné odstranit stávající systém umělé inteligence. Nový systém by měl pomoci snížit zatížení DayZ serverů a umožnit nám začít experimentovat s novými možnostmi rozdělení zombie na mapě, stejně jako navýšením jejich počtu na serveru.

Stejně tak, změny navigace AI, mohou mít ve složitých situacích velmi pozitivní dopad na pohyb a rozmístění nakažených, když se před nimi budou hráči snažit skrýt, utéct, či se je pokoušet různými způsoby zmást nebo uvěznit v obydlích.

Co se týče serverů, právě byla dokončena architektura nutná k podpoře soukromých shards centrální hive. Upravili jsme pravidla pro provozování pronajatých DayZ serverů, k vyjádření odlišností mezi veřejnými servery a privátními shards. Prohlédnout si je můžete zde:

Pravidla veřejné hive

Pravidla privátních shards

Jakmile poskytovatelé dokončí poslední kroky k podpoře pronajímání těchto nových serverů, budeme je vídat společně se servery veřejnými v serverovém prohlížeči.

Chris | Lead artist
Technické aspekty:

Abych navázal na minulou zprávu o stavu hry, byl jsem zpraven o tom, že chyba, která nám doposud bránila ve zobrazování stínů (například při tvorbě prototypu hejkala) byla již opravena. Díky tomu můžeme začít s vyhlazováním a doděláním předmětů potřebné pro jeho crafting.

Zbraně:

Pokračují práce na AKS-74U a AK74. Společně Petrem jsme se rozhodli, že prozatím ponecháme AK101 ve hře, jen ho vizuálně odlišíme černým lakováním a švestkově tmavým zásobníkem. V porovnání s tím, AK74 bude disponovat dřevěnými komponenty a hnědým zásobníkem. AUG potřebuje o trochu více času k dodělání, ovšem mohu vám prozradit, že pro tuto zbraň máme připravené velké plány. Zaobíráme se myšlenkou předělání AUGa z karabiny s vestavěnou optikou na model HBAR s optikou ACOG (pokud k tomu najdete ty správné součástky). O dalším postupu vás budeme informovat.

Postava:

Mimo to pokračují práce na ženském oblečení a na nových typech zombie – konkrétně se jedná o zombie farmáře. Je sice trochu při těle, ale pořád vám může dát slušnou nakládačku.

Petr | Lead designer

Vzali jsme si do hledáčku některé zbývající problémy spojené s únikem z pout a pytlem na brambory. Opravili jsme je a nyní to vše vypadá o mnoho lépe. Nyní již nebudete schopni z pout uniknout pouze jednoduchým držením klávesy. Taktéž není možné nosit po odpojení pytel na hlavě a vidět skrze něj. Navíc jsme přidali do hry možnost spoutat přeživšího pouze pomocí provazu, lepicí pásky a dokonce drátu, který byl přidán nedávno, primárně určený k vytvoření králičí pasti. Zabýváme se i možností umlčení hráče pomocí lepicí pásky. Další funkce, příslušející lepicí pásce bude v budoucnu opravova předmětů. Bohužel prozatím tyto opravy nejsou viditelné, ale budeme se snažit hráčům nabídnout určitou vizuální zpětnou vazbu, po opravení předmětů páskou. Kromě toho jsme vyřešili řadu menších problémů a přidali drobnosti, jako například animace pro různé akce.

Nyní věnujeme množství úsilí a pozornosti novým funkcím, kterými jsou především zahradnictví a barikádovaní (jejichž počáteční fáze jsou v této době testované na experimentálních serverech). Na základě odezvy, získané z údajů experimentalu je budeme nadále rozšiřovat. Momentálně se ve hře nachází rostlina rajčete, kterou můžete pěstovat a sklízet její plody. V souvislosti s barikádováním byl přidán paklíč, díky kterému můžete zamykat a odemykat dveře budov.

Programátorský tým začal pracovat na několika klíčových problémech ovlivňujících hru, jedná se o  nové ovládání a nový inventář. Implementace a vylepšení těchto systémů zabere nějaký čas, ale výsledek bude stát za vynaložené úsilí. Obě funkce jsou pro hru zcela zásadní a udělají ji plynulejší. Prozatím se nám povedlo vytvořit první prototyp nového ovládání, umožňující nám věci jako „nabité“ útoky chladnou zbraní (síla útoku bude úměrná době, po kterou držíte tlačítko) a také útok střelnými zbraněmi na blízko. Pracujeme i na nových senzorech pro umělou inteligenci, takže se do budoucna připravte na chytřejší zombie a zvířata. Jsme si všichni vědomi, že stealth byl jednou z klíčových mechanik DayZ modu a osobně ho v DayZ standalone prozatím postrádám. Těším se, na to napětí a zvýšený tep, který se jistě dostaví, jakmile se budete plížit hordě zombie za zády a snažit se vydávat tak málo hluku, jak jen je to možné.

Výčet poznámek pro týden 13.10.2014
Umění:
  • Různé vyrobitelné kožené předměty
  • Ženské kraťasy, svetr
  • Vyhlazování hejkala a 3D maskování pro zbraně
  • Dvojitá pistolová rukojeť pro MP133
  • Vězeňská uniforma
  • Steyr AUG
  • Vylepšení kostry zombie
  • Nové značky pro budovy (plakáty, vývěsné tabule atd..)
Animace:
  • Vyhlazení sprintu neozbrojeného hráče
  • Opravení animací
  • Zpracování úderů zombie
  • Práce na animaci ždímání oblečení
  • Změny animace uvolnění z pout
Design:
  • Konfigurace a skripty nových předmětů (malý kámen, semínka, drát, rádio)
  • Opravení předmětů lepicí páskou
  • Poškození dveří
  • Zamykání dveří
  • Vylepšena tělesná teplota a prochladnutí
  • Přidán loot do nových struktur
  • Pití z různých druhů studen vypadá stejně
  • Neschopnost využívání předmětů/akcí během házení
  • Rozšíření útoků s chladnou zbraní
  • Zahradnictví
  • Barikádování
  • Umělá inteligence zombie a zvířat
  • Nové konstrukce
  • Ovládání
  • Inventář
Programování:
  • Opravy kritických chyb inventáře
  • Oprava nezáměrného přehození zbraní
  • Nové herní ovládání
  • Oprava problémů s výkonem serveru
  • Herní statistiky
  • Vylepšení distribuce lootu
  • Perzistence statusů dveří