Dev Update

Nový rok je tady a s ním i nový Status report. Brian by rád představil hlavní cíle pro rok 2017, Petr promluví o důvodech, proč je hra více hardcore než předtím a Baty shrne vaše vánoční zážitky.

Obsah tohoto týdne
  • Dev Update/Hicks
  • Dev Update/Peter
  • Community Spotlight
Brian Hicks | Creative Director

Ahoj přeživší!

Je to tento rok náš první Status report, tak se pojďme podívat na hlavní cíle pro rok 2017.

Jak práce na 0.62, tak i na Betě jdou stále vpřed, a tak se týmy snaží vyřešit poslední problémy, které se týkají 0.61. Tudíž doufáme, že brzo zavedeme vozidla na Stable. Během několika posledních týdnů tým opravoval problémy skrz Experimental, konkrétně:

  • Pády serveru
  • Úpravy chování infikovaných
  • Doladění poškození od Hypothermie
  • Oprava životnosti aut a stanů
  • Opravení neviditelných částí těla
  • Vozidla na Experimentalu propadávaly skrz terén
  • Táborák nebylo možno založit v krbu

Kromě těchto úprav, které přecházely z Exp na Stable, tým pracoval ještě na řadě dalších problémů:

  • VOIP hlasitost
  • Vylepšení výkonu vozidla na straně klienta
  • Výkonnost serveru (problém způsoboval desync, zpoždění akce atd.)
  • Spotřeba vedlejší paměti serveru
  • Nějaké další pády serveru
  • Infikovaní se spawnovali za přeživšími
  • Pokračování práce na opravě zbývajících problémů u vozidel

Jak již bylo zmíněno, tohle všechno probíhá zároveň ve vývoji 0.62 a Bety. Jakmile se dostaneme do situace, kdy si budeme jistí, že je možné ukázat jak vizuální, tak i výkonnostní stránku 0.62, budeme ji sdílet s vámi. Všichni z našeho vývojářského týmu jsme nadšení z toho, jak malý tým umělců a podporných programátorů započal přípravu pro tyto milníky. Tento Status report je plný úžasných věcí, ale to vše se bude řešit po opravení kritických věcí z 0.61, až poté se budeme plně věnovat 0.62 a Betě.

Všichni doufáme, že jste měli skvělé prázdniny, a že jste je mohli trávit spolu se svojí rodinou, kamarády a se svými milovanými.

Peter Nespesny | Lead Designer

S vydáním verze 0.61 jeden hlavní problém vznikl ze strany komunity, který je stále prodiskutováván. Bylo to nápadné zvětšení obtížnosti v PvE. Chtěl jsem se k tomu tedy vyjádřit.

Nedávno jsme využili výhody z nového dynamického spawnování, a proto je koncentrace infikovaných o mnohem větší než byla předtím (a doufám, že jich bude ještě více v budoucnu s možností hord). Teď, když jsme konečně dosáhli normálních čísel infikovaných v lokacích pro zamýšlený gameplay, je nemyslitelné, aby jen tak stáli a ignorovali vás při naplňování vašich inventářů. Vypadá to, že někteří z vás si nepamatují, jak drsní infikovaní byli v tomto modu kdysi dávno, když jste se plazili na břiše hodně dlouho, abyste obhlédli město a našli vstup s nejmenším odporem. Nezapomeňte, že infikovaní jsou zamýšleni tak, aby byli reálnou hrozbou v přežití v Chernarusi. Museli jste je buď obejít nebo bojovat (eventuálně utéci, když byste měli štěstí).

Jsou zde nějaké menší problémy ohledně AI, které se musí opravit a chápu, že to možná bude těžké se pohybovat bez spatření a bez starých návyků, které přišly od skoro neexistujících infikovaných a bez přítomnosti indikátoru (kombinovaný s tím, jak moc jste hluční a jak moc jdete vidět), můžete zkusit použít nějaká základní pravidla, která Vám mohou pomoci – buďte při zemi, udržujte vzdálenost a vyhýbejte se jejich přímé viditelnosti (ano, oni mají taky periferní vidění). Co se týče boje z blízka, bude opravený, jakmile bude připravena nová postava. Již jsme začali pracovat s prototypem. Samozřejmě nahlášené problémy, jako například infikovaní běžící skrz zavřené dveře nebo oživení hned vedle nich je nepřijatelné a bude opraveno.

Kdyby jste si chtěli přečíst něco více ohledně návrhu infikovaných, tak se podívejte na Status report uvolněný 3.března 2015.

Také déšť a nízké tělesné teploty se staly faktorem v boji o přežití. Znovu, neměli byste se toho bát, spíš se zkusit adaptovat. Až budou systémy jako třeba metabolismus, nemoci, zranění, stamina, vliv počasí, infikovaní, predátoři a další přidány a upraveny, budete se muset vypořádat s finální survival hrou, ve které musíte být opatrní, plánovat věci dopředu a být připraveni pro nadcházející situace – tohle je DayZ lidi.

Zůstaňte silní a nevzdávejte se.. vidíme se v Chernarusi!

Community Spotlight

Zuzana Cinková | Community Manager

Vánoce a oslavy Nového roku jsou nyní za námi. Možná jste oslavovali i v DayZ, po tom, co byly přidány některé vánoční stromky a také roztomilí medvídci s překvapením vně. Byli schopní ochránit vaše vybavení od poškození, pokud jste je měli u sebe.

Byli jste z nich velmi nadšení, dokonce jste nám posílali obrázky ukazující vaše zjištění na náš oficiální Twitter.

Dystopian Gaming nám zaslal screenshot z jeho vánočních oslav se zprávou:

I my pink teddy! Merry Xmas!

Sam Kingswell byl velmi nadšený z počtu plyšových hraček, které se objevily v Chernarusi.

Ne každý dostal dárečky jen ve hře. Streamer MrBlue dostal nějaké stylové vybavení s DayZ tématikou od své přítelkyně. Super!

A v neposlední řadě, od Watchmana jsme obdrželi Novoroční pozdravy:

Ráda bych Vám také popřála šťastný a úspěšný Nový rok, plný dobrého zdraví, lásky a zábavy.