Na experimentální větvi právě pokračuje snažení týmu, který se zde snaží dosáhnout vhodného nástupce stávajícího updatu stabilní větve. Tento týden se ve status reportu s producentem Brianem Hicksem podíváme na nadcházející změny stable a lehce zabrousíme také do plánů pro 0.59. Lead Designer Peter Nespešný probere téma stávajícího hráčského plánovače a jeho budoucích změn.

Obsah tohoto týdne
  • Development Board Spotlight
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Dev Update | Peter Nespěšný
  • RTX 2015
  • Community Spotlight: AUS vs UK – Round 1

Development Board Spotlight

DayZ_Status_report_08_07_2015_01

Dev Update

Brian Hicks | Lead Producer

Zdravím přeživší,

Tento týden bych rád zrekapituloval některé z následujících změn stabilní větve (které přijdou s 0.58), pro ty kteří nedrží krok s experimentálními aktualizacemi. Jakmile vydáme update 0.58, můžeme se začít bavit o plánech a obsahu pro 0.59.

DayZ_Status_report_08_07_2015_02

Vrátnice

Jelikož jsou práce oblastní kontroly lootu centrální ekonomikou v plném proudu, budovy vrátnic, rozeseté po celé Chernarusi, nebudou prozatím zařazeny do systému spawnu (nebude se u nich spawnovat loot). Je to prozatimní řešení, které zachová omezení spawnu vojenského lootu ve vojenských táborech a základnách ve vnitrozemí. Budovy jako takové zůstanou přístupné, ale dokud na stabilní větvi nebude implementována regionální kontrola lootu, předměty se zde do té doby neobjeví.

DayZ_Status_report_08_07_2015_03

Land_Mil_House

Budova, kterou někteří nazývají jako “maskovaný barák” nebo “vězení” byla po určitou dobu problematická. Opravili jsme již mnoho chyb, spojených s tímto typem budovy, ale ten hlavní problém, jež musí být vyřešen, spočívá ve “hráčském kontroleru (rozhraní mezi postavou a hráčem)”. Spíše než stále opravovat kupu malých chyb, je lepší řešit samotnou příčinu. Za tímto účelem bude loot, který se v těchto strukturách obvykle spawnuje, přerozdělen do ostatních vojenských budov (stany, kasárny, bunkry apod.).

Náhodné zvuky

Ti, kteří hráli DayZ po celou dobu vývoje v Early Access, se pravděpodobně také dobře seznámili s notoricky známou chybou náhodných zvuků “ghost sounds”. Sesypání nábojnic, obvazování, otevírání sodovky apod. se částečně ozývalo daleko za dosah těchto zvuků. Naštěstí se během vývoje 0.58 podařilo věnovat trochu času našich gameplay programátorů právě tomuto problému a nyní jsme si jisti, že s updatem 0.58, je tento problém konečně zcela vyřešen. Takže si příště dejte při hraní velký pozor, zvuky které uslyšíte, přijdou opravdu z vaší blízkosti!

DayZ_Status_report_08_07_2015_04

Vraky (neinteraktivní)

Neinteraktivní vraky (tanky, zničené UAZy, atd.) byly odebrány ze seznamu objektů, ve kterých se mohou spawnovat předměty. Tým, zaměřující se na vzhled prostředí, je bude využívat pouze pro vyjádření devastačního procesu po Chernarusi. Jako u předešlých struktur budou předměty, které se zde spawnovaly, přerozděleny po mapě.

Poznámka: Interaktivní vraky (vozidla, se kterými lze manipulovat – otevřít kufr, dveře…) budou nadále spawnovat předměty a toto vyřazení se jich tedy NEtýká.

Glitche animací

Gameplay programming tým se v současné době zabývá zjišťováním příčiny notoricky známého animačního glitche – neustálá animace změny zbraní. Také se snažíme opravit příčinu toho, proč postava upustí zbraň při překračování překážek. Hotfix, který vyřeší zahazování zbraně při překračování by se měl brzy objevit na experimentálních serverech. Na opravu animačního problému se tým prozatím zaměřuje interně.

DayZ_Status_report_08_07_2015_05

Respawn lootu / Zprovoznění perzistence

Pezistence po určitou dobu fungovala správně, příčina kvůli které byla na stable 0.57 ručně vypnuta, je spojená s problémem respawnu lootu. Na experimentalu se zaměřujeme se na to, abychom tento problém do vydání 0.58 vyřešili. Hráči poté budou moci znovu začít budovat tábory, ukládat vybavení a tak dále.

Podobně, problémy ohledně dynamického čištění a respawnu způsobovaly statické dynamické události. Tyto chyby jsou v současné době předmětem vyšetřování a vedeny jako kritické pro vydání 0.58.

Kromě těchto problémů, chyby související s desynchronizací hráčských pozic právě také vyšetřujeme a jejich opravu považujeme za nutnou pro update 0.59.

Doufám že těm, kteří dopodrobna nestudovali dění na experimentální větvi, tento stručný přehled informací vztahujících se k aktualizaci 0.58, pomohl.

Peter Nespešný | Lead Designer

Ve verzi 0.57 se někteří z vás setkávali s podivným chováním charakteru, jako je “zamrznutí” statusů pro hlad, žízeň, krvácení a ostatní, které v mnoha případech dělali charakter dočasně nesmrtelný nebo v tom horším případě, Vás to zabilo hned po přihlášení na server. Původ všech těchto problémů byl v plánovači, který se stará o aktualizace hráčských stavů.

Během našeho domácí testování jsme se nesetkali s okolnostmi vedoucími k nesprávnému zpracování aktivních hráčských charakterů plánovačem. Tato potíž byla především způsobena respawnováním nebo v některých případech odpojením ze serveru.

Po nějakém čase se plánovač stal částečně osídlený duchy a nově připojení nebo respawnutí hráči byli nuceni žít mimo něj. Plánovač si nebyl vědom jejich existence a proto tyto charaktery nebyly z hlediska stavů aktualizovány. Naštěstí, teď už je vše opraveno a já doufám, že se s tímto problémem již nesetkáme.

S těmi správnými updaty…se uvidíme v Chernarusi, lidi!

RTX 2015

DayZ_Status_report_08_07_2015_06

Lead Producer Brian Hicks se dostane ke slovu na letošním RTX 2015 – zde bude diskutovat o plánech pro tento rok, týkající se apokalyptické Chernarusi. Řeč bude o rozšíření základních stavebních možností, nových vozidlech, podpoře módů, zkušenosti postav a nadcházejích změnách v enginu. Brian bude diskutovat a demostrovat některé nadcházející změny v postapokalyptickém simulátoru přežití DayZ.

Community video: Super Dan

Michael aka SMOSS | Community Manager

Tento týden jsem si pro vás připravil trochu toho týmového soupeření. Jedná se o záznam klání týmů “AUS” vs. “UK”. Ačkoliv video pokrývá pouze zlomek celé události, vidět dvě velké uskupení hráčů, pořádat takovou událost, je skvělé!

Tuto událost jsem si bohužel nechal ujít, ale důvodem, proč ze ukazovat tyto chlapíky je následující video:

Ano, vypadá to, že chlapi si to rozdají znovu v druhém kole a to 25 července 2015 v 10:00 (UTC + 1). Už se na to moc těším a pokud bude mít čas, určitě si tuto podívanou nenechte ujít.

Youtube: TeamLiveAction

Twitter: http://twitter.com/TLa_HQ

Twitch – V popisu videí na YT je uvedeno mnoho odkazů na Streamy, ale zdá se že tento je ten správný: Multitwich.tv

Pokud by jste chtěli sdílet s ostatními Vaše (nebo jen zprostředkovat) povedená videa s DayZ tématikou, jednoduše je nahrajte do sekce GALERIE na oficiální DayZ fórum a my se na něj rádi podíváme.

Zásluhy za titulní obrázek patří: Jack Smith

Zdroj: dayz.com