Obsah tohoto týdne
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Dev Update | Peter Nespešný
  • Community Spotlight

Dev Update

Brian Hicks | Creative Director

Zdravím přeživší,

tento týden bude status report trochu kratší oproti těm minulým. Od pátku/soboty kdy proběhla prezentace na RTX se toho zase tolik nestalo. Dnes se proto zaměříme na rekapitulaci novinek zveřejněných na RTX 2016. Kromě toho máme i nové informace ohledně hotfixu stabilní větve, animacích našich prvních predátorů – vlků a nakonec nám Peter poví o tělesné teplotě a způsobu, jakým ovlivňuje gameplay.

Hotfixem chceme vyřešit:

  • Známé příčiny pádu serverů
  • Duplikaci předmětů
  • Problémy s animacemi
  • Obnova životnosti stanů
  • Prostorovou orientaci vozidel

Abych nezapomněl objasnit vám důvody výše zmíněných bodů: Obnova životnosti stanů v současné době nefunguje tak jak by měla – obnovit životnost stanů lze pouze jejich složením a opětovným umístěním. V normálním případě by se životnost kontejnerů a úložišť měla obnovit pouhou manipulací předmětů v jejich inventáři. Určení vozidel v prostoru by zase mělo vyřešit problém s jejich nefunkční perzistencí. Jelikož server neuloží při restartu správně polohu vozidel, může docházet k jejich zničení a respawnu.

Na závěr, zveřejnili jsme pár animovaných gifů vlků na našem Trellu (https://trello.com/c/gDJcAwxO/102-predators-wolves), takže pokud máte zájem, určitě se na ně podívejte. Jestli se k vám ještě nedostal videozáznam mé prezentace z RTX, podívat se na něj můžete níže (celý záznam je přeložen ZDE).

Peter Nespešný | Lead Designer

S uvolněním verze 0.60 na stabilní větev se objevily malé problémy ohledně teploty těla a to konkrétně, že hráč mohl ve velmi krátké době dosáhnout stavu hyperthermie (což nebylo ve verzi 0.59 pozorováno). Rád bych chtěl poukázat na ty, kteří si nejsou vědomi toho, že engine, pohánějící DayZ, je schopen úžasných věcí, které nejsou na první pohled zřejmé. Trajektorie slunce a měsíce (dokonce jeho fáze), pozice hvězd, výška přílivu, komplexní předpověď počasí s teplotou vzduchu, větrem, nově přidaná mlha a další subsystémy přímo závisí na času dne, datu a geografických souřadnicích.

Zatímco geografické souřadnice jsou dány mapou a nemůžou být jednoduše změněny, datum a čas závisí na konfiguraci serveru a administrátoři jej mohou lehce měnit. Naneštěstí, datum a čas nejde oddělit v konfiguračním souboru a nejjednodušší cesta k nastavení systémového data a času serveru je nechat nastavení základní a jelikož většina serverů neběží v minulosti nebo budoucnosti (nejsou časově posunuty oproti dnešnímu datu), vaše postava se zahřívá i když mechaniky, jako teplota těla, která je spojena s těmito nastaveními, fungují správně. Vsadil bych se, že většina z vás by se přehřívala a pořádně potila, kdyby jste při teplotách okolo 30 °C sprintovali v plné polní na vzdálenosti několik kilometrů.

Protože DayZ je vizuálně nastaveno na věčný podzim, dávalo by smysl, vyladit tyto mechaniky pro podzimní roční období, kdy jsou noci chladné a dny mohou být o trošku teplejší, nemluvě o silné mlze a deštivých dnech. Samozřejmě, můžeme to nastavit i bez úvahy počasí a teploty vzduchu, avšak, to by mohlo znamenat krok zpět, jelikož  DayZ bude otevřeno k módování a může se stát, že vám vývojář nabídne mapu designovanou na různá roční období a v různých geografických podmínkách – džungle, pouště, hory? Pro ještě větší kontrolu od sebe oddělíme datum a čas v serverovém nastavení, takže datum nebude ovlivněno, pokud systémový čas nastaví administrátoři. Mezitím došlo na experimentální větvi k přepočtu a vyvážení tělesné teploty pro období podzimu, takže se teplota chová více v souladu s vizuálním nastavením podzimní krajiny než probíhajícího léta.

Nyní je vhodný čas pro odhalení funkce teploty, i když je teď poměrně nízko na seznamu priorit. Mnozí z vás si jistě všimli, že ochlazování a zahřívání se týká také předmětů přítomných ve hře, což znamená, že je lze využít k ovlivnění teploty postavy. Heat packy či nahřáté kameny a plechovky v ohni teplotu navýší, zatímco chladné předměty ji budou snižovat. Budeme přidávat více způsobů jak ovlivnit teplotu, což bude důležité u potravin podléhající rychlé zkáze a krevních transfuzí (blood bagů). Ty bude možné skladovat v chladných podmínkách a čerstvé k užití. Jelikož je jídlo jedním ze základních aspektů přežití a postupem času bude klesat výskyt plechovek či balených potravin, tyto změny povedou k zajímavým řešením uchování (nejen) potravin v rámci gameplaye osamělých vlků nebo skupin.

Zůstaňte v klidu a….uvidíme se v Chernarusi lidi!

Community Spotlight

SMoss | Community Manager

Dalších pár týdnů je za námi a znovu jsme obdrželi kupu nahlášených bugů na našem Feedback Trackeru. Neustále však registrujeme hlášení hráčů o ztrátě jejich vybavení a proto jsme se rozhodli sepsat několik bodů, které by měly popisovat vznik této chyby:

  1. Připojíte se na server
  2. Naleznete předpažbí pro M4 na zemi (nejspíše po spawnu)
  3. Vezmete vaší M4 do rukou
  4. Vyměníte předpažbí na vaší M4 za to, které jste právě nalezli na zemi
  5. Odpojíte se a znovu připojíte zpět (“relog”)
  6. Postava ztratila všechno vybavení vyjma M4

Pokud zaznamenáte ztrátu vašeho vybavení při jiné posloupnosti kroků, kontaktujte nás prosím na: http://feedback.bistudio.com/

Samozřejmě jsme si pro dnešek připravili i video, tentokrát bylo vytvořeno uživatelem: PolishedGuy

A pokud se v Chernarusi sami už začínáte trochu nudit, koukněte na event, pořádaný BarelyInfected 16 července 22:00 CEST: Informace ve videu:

Pokud by jste také rádi v budoucnu pořádali event, dejte nám vědět na oficiálním DayZ Fóru a my vám tuto událost pomůžeme rozšířit do podvědomí hráčů.

Zásluhy za titulku patří: wstdsgn.

Děkujeme a jako vždy si ceníme vaší podpory!

Zdroj: Oficiální DayZ fórum