Brian Hicks | Lead Producer

Žijeme v budoucnosti!

Zdá se, že rok 2015 bude pro DayZ skvělý. Rád bych pro tento měsíc odstartoval Status Reporty povídáním o tom, jak se team v průběhu našeho prvního týdne znovu usadil zpět a také o některých úchvatných bodech naší inspirace.

Pro začátek, byl mi předán odkaz na fanouškovský film od Enternum Pictures, ve kterém je vynikajícím způsobem vyjádřeno emocionální pouto přátelství a jeho ztráty. Ztráta, kterou hlavní postava prožije, ve mě vzbuzuje opravdu silné pocity. Vyvolává to ve mě vzpomínky, jak jsem se cítil při setkání, spřátelení a nečekané ztrátě v mých prvopočátcích hraní DayZ Modu.

Možnost bezprostředního respawnu po každém úmrtí tuto zkušenost poněkud omezuje, což nás přivedlo k diskuzi okolo určitých možností nastavení serveru, které jsme měli již nějakou chvíli na “rýsovacím prkně”. No a když už mluvíme o serverech….

Během několika příštích měsíců představíme rozšířené nastavení serveru s větší podporou pro administrátory a zavedeme přizpůsobivější možnosti co se privátních shards týká.

  • Admin logs (zprávy pro adminy), které pokrývají: Připojení/odpojení, chat, úmrtí hráče (PvE/PvP)
  • Hardcore mód: Nejdříve ho budeme podporovat pouze na soukromých shards, dokud nezjistíme, jak tato mechanika dokáže ovlivnit hru. Záměrem je nabídnout provozovatelům serverů možnost rozhodnout, jak dlouho po poslední smrti se mohou hráči znovu respawnout. Například: Hardcore server by mohl koncepčně zamezit hráčům spawnout se po dobu 12 hodin od posledního úmrtí. Posoudíme, jaký dopad to bude mít na design a rozhodneme se, zda možnost omezení zůstane pouze v pravomoci privátních shards nebo ji poskytneme také všem serverům využívající veřejné hive.

Nyní, když se team vrátil zpět do kanceláří, začali jsme se zpracováním dat, získaných ze stabilní větve v průběhu vánoc. Poohlížíme se, co zbývá dodělat pro vydání updatu 0.53, na konci ledna. Pro updaty 0.53 a 0.54 máme připraveno mnoho zajímavých věcí. Jako vždy je budeme postupně uvolňovat na experimenální servery, abychom je otestovali.

Když mluvíme o konci ledna, pomalu se blíží také PAX South v San Antoniu. Pro první Penny Arcade Expo ve státě Texas máme schované v záloze skvělé věci. Budeme o tom uvolňovat informace příští týden prostřednictvím twitteru a facebooku. Kromě toho jsou dotvářeny závěrečné finální úpravy webových stránek – ve smyslu centralizace – kde naleznete nejnovější informace o vývoji DayZ a interakci s vývojářským týmem.

Na oficiálním DayZ fóru začalo vedení týmů využívat nové „pod fóra“ k přímé komunikaci s vámi, přeživšími z Chernarusi. Nahlédněte do nich, budeme je nyní využívat více a více, abychom všem poskytli přímý kontakt s lidmi, kteří dělají DayZ tím, čím je!

DAYZ OFFICIAL FORUM

Těším se na transparentnější pohled do vývoje DayZ v roce 2015 a ovlivnění toho, co znamená přežít, s postupným přibližováním k verzi 1.0.

Petr | Lead Game Designer

Vítám vás u prvního vývojářského blogu roku 2015. Doufám, že jste si užili prázdniny, strávili příjemné chvilky se svými bližními a samozřejmě s DayZ!

Nezdržím vás dlouho. Všichni jsme si vědomi toho, že tento rok bude pro DayZ velice důležitý. Se všemi právě probíhajícími a nacházejícími změnami to nebude nic snadného, avšak výsledek bude stát za to.

V současné době se zaměřujeme především na nové ovládání a interakce. Rádi bychom je použili dříve, než začneme uzpůsobovat postavu novému animačnímu systému, aby jsme odhalili možné potíže toho starého a vyřešili je. Kromě toho se také těšíme na nový skriptovací jazyk, který by měl být brzo hotový, abychom mohli začít přepisovat současně používané skripty, optimalizovat a vyladit je. To také přinese určité navýšení výkonu na straně serveru. Design pro manuální převodovku vozidel je připravený k přezkoumání a jakmile probereme poslední maličkosti ve spolupráci s programátory, bude zahájena jeho implementace do hry. Pracujeme i na prototypu jednoduché a zřejmé identifikace skupin, takže budete moci své společníky snadno rozpoznat.

Přeji vám úžasný nový rok a nezapomeňte….uvidíme se v Chernarusi lidi!

Chris | Lead artist
Postava:

Stále pracujeme na novém oblečení a nových druzích zombie.

Je to dlouhodobá práce, kterou můžeme v tomto dělat v klidu, protože není potřeba uměleckého týmu k podpoře nových funkcí. Dokončili jsme prošívanou bundu a nové druhy zombie. Také se pracuje na americké polní bundě M65.

Prostředí:

Byla zahájena práce na budově školy. Připomíná mi to moje hodiny strávené ve školní tělocvičně. Pracujeme na stolech, židlích, zvoncích a fitness vybavení. To je část, kterou jsem já osobně nadšený. (pozn.red. Bylo by fajn, kdyby se fitness vybavení dalo používat a vylepšovat si tak dovednosti postavy!)

Zbraně:

Skoro hotová je malorážka FN Trombone ráže .22 LR. Také jsme nedávno dokončili Winchester Model 70 a dvě nové zbraně. Myslím si, že lidé z nich budou nadšeni. V současné době se na nich ale ještě stále pracuje. Kromě toho jsme v posledních několika týdnech vyrobily řadu nových zbraní na blízko, které budete moct vyzkoušet.

Komunita:

Někteří z vás si možná všimli, že jsme zavedli novou část na oficiálním fóru, kde je možné komunikovat s týmem. Byl bych rád, kdyby jste se na to podívali.

VÝČET POZNÁMEK PRO TÝDEN 5. LEDNA 2015
PROSTŘEDÍ:
  • Blůza M65
  • FN Trombone (pumpovací variace zbraně Sporter)
  • Vzhled vozidel
  • Struktura školy (židle, stoly, tělocvična, atd.)
  • Winchester Model 70
ANIMACE:
  • Opravy chyb
  • Úprava držení zbraně s instalovaným doplňkem (tlumič apod.)
  • Pozice rukou
DESIGN:
  • Opravy chyb
  • Změny vozidla V3S
  • Vaření
  • Nemoci
  • Obsahy kanystrů
  • Nový skriptovací jazyk
  • Pasti
PROGRAMOVÁNÍ:
  • Oprava chyb v bezpečnosti
  • Perzistence vozidel
  • Nový systém lootu v budovách
  • Oprava zvuků krátkých střelných zbraní
  • Oprava sebevraždy
  • Zombie a zvířecí AI
  • Manuální převodovka pro vozidla
  • Úprava logování na servery