Brian Hicks | Producent

Jakmile update 0.51 dorazil na stabilní větev, měli jsme možnost pozorovat, jak se přeživší v Chernarusi vypořádávají s novým obsahem a s ním spojené nové mechaniky. Ať už to byly interakce mezi samotnými hráči ve smyslu zkoušení nových mechanik získávání masa nebo společné úsilí, vynaložené při hledání V3Sky. Nyní se tým zaměřuje na opravy kritických chyb a optimalizace na straně serveru, pro nadcházející update 0.52 v polovině prosince (kvůli blížícím se vánočním prázdninám).

První dvě čtvrtletí roku 2015 ve mě vyvolávají velké vzrušení. Minulý rok se mnoho práce odehrávalo v pozadí, což mělo dopad na hru samotnou a na značnou část hratelnosti Early Acces. Jakožto někdo, kdo minulý rok strávil v Chernarusi přes 3000 hodin, jsem přímo nadšený z přicházejících možností.

Když mluvíme o tom, kolik času jsem strávil v Chernarusi … jak všichni víte, nedávno byl do hry přidán přenosný vojenský stan. Ten je, jak jsem předestíral, jeden z mnoha možných “perzistentních objektů”, které mohou přeživší najít a použít pro stavbu jejich vlastních táborů. Počínaje stany přes různé zábrany (barikády), zahradnictví, kontejnery, různé druhy ohnišť a mnohem více – vidím tuto funkci rozrůstat se od původních drobných stanů v DayZ modu až po něco, co vyústí v nefalšované, improvizované a odlišitelné tábory. Zmiňujeme-li se o komunitách přeživších, je vhodné říci, že naše soutěž o soukromou shard dospěla k závěru a mám tedy tu čest vyhlásit její vítěze. Musím zmínit, že nám přišlo mnohem více příběhů než jsem očekával a rozhodování nebylo zdaleka tak jednoduché. Existuje řada fantastických DayZ komunit, a nyní mám celý seznam serverů, které musím jistě navštívit.

Vítězi, nehledě na pořadí, se stávají
  • FriendlyFlashMob
  • The Midnight Crew
  • TAW.net

Vítězům gratuluji. Kontaktujte nás prosím na support@dayzgame.com, o uplatnění vašeho nároku na privátní server. Ti kteří nevyhráli, nemusejí smutnit. Všechny příspěvky byly naprosto vynikající. V lednu připravujeme novou podporu a možnosti pro privátní shards, takže mějte oči na stopkách.

Chris Torchia | Lead Artist

Dlouho jsem neměl možnost ve status report hovořit. Ovšem bylo to z dobrého důvodu. S uměleckým týmem se poslední dobou děje spousta věcí!

Postava

Současná práce na postavě se soustřeďuje kolem nadcházejících změn umělé inteligence zombie a animačního systému. Přepracováváme textury nových zombie a exportujeme kostry do nového uzavřeného formátu. Avšak toto nás nezdržuje od vytvoření nových šablon pro zombies různých tvarů, velikostí a věku. Je to důležité především z toho hlediska, že výsledky z posledních testování zombie naznačují, že pravděpodobně již brzy navýšíme jejich počet. Práce v této oblasti budou nadále pokračovat a i když zaberou ještě nějakou chvíli, jistě se v dlouhodobém horizontu vyplatí.

Ve spojitosti s oblečením přeživších, jsme právě dokončili “bomber jacket” a také budeme přidávat novou prošívanou bundu, která by mohla eventuálně nahradit větrovku. Měla by mít mnohem méně problémů s prolínáním textur.

Zbraně

Model Steyr AUG byl vydán, i když v poněkud nedokončeném stavu. Zatím na něj nejste schopni přidat žádné attachmenty. Avšak doufáme, že ho přeměníme ve velice modifikovatelnou platformu. Přidání RIS je prvním krokem. Model je již hotový a brzy možná na ukázku uvolním nějaký obrázek.

Také pracujeme na modelu Winchester 70 Alaskan, což znamená, že budu muset hnout zadkem a zjistit jak se to má s designem puškohledů (tj. jedna optika pro mnoho pušek). Bylo mi taktéž řečeno, že se mám ujistit, zda tlumiče vypadají stále hezky, aby se mohly triumfálně navrátit.

Vozidla

Zatímco design vozidel se zaměřuje na některé technické požadavky vztahující se k jejich uměleckému kontextu, formulujeme plán pro počet a typ vozidel. Bude zajímavé, sledovat rozšíření funkce vozidel v nadcházejících týdnech. Také jsme nedávno přidali nový model zřícené helikoptéry, vypadající o něco lépe, než staré UH60tky.

Mirek | Lead Gameplay Programmer

Tento týden jsme přesunuli vývoj nové zombie a zvířecí umělé inteligence do interního testování. Jádro umělé inteligence bylo vyvíjeno v Bratislavské pobočce. Také již používá nový animační systém, který nám pomůže při vytváření lepší navigace pro AI jednotky a vývoji komplexnějšího bojového systému.

Pro prvotní implementaci tady zatím není pro zombie moc nových věcí. Měl by se však vylepšit výkon serveru a navigace. Zároveň nám to umožní přidat více zombie na mapu a implementovat mechaniky plížení do hry.

Momentálně testujeme výkon a jestli vše půjde dobře, tak se AI dostane na experimentální servery (jakmile budeme spokojeni s výsledky). Po základních testech se chceme zaměřit na vylepšování plížení a bojového systému. Celkově se snažíme, aby se AI objevila ve verzi 0.53.

Neustále také ladíme vozidla, vylepšujeme distribuci věcí, systém spawnování a další systémy, které jsou velmi složité, jako jsou nové mechaniky ovládání hry a nový inventář.

Peter Nespesny | Lead Designer

Dlouho jsme se neviděli drazí přeživší.Doufám, že je pro vás nyní, po přidání V3S Praga přežívánání v Chernarusi uspokojivější (mimochodem V3S je označení pro třítunový vojenský speciál). Je pravda, že prozatimní verze má trochu omezené funkcionality, ale měli by jste si užívat možnosti volné jízdy dokud to ještě lze. Započali jsme pracovat na komplexnějších mechanikách údržby a oprav vozidel. Baterie bude pravděpodobně příští součástí, nutnou k zprovoznění vozidla. Bez ní se můžete pokoušet nastartovat tolikrát, kolikrát jen budete chtít, avšak k ničemu to nepovede. Znamená to také, že se aktuálně chystáme přidat funkci vypnutí a zapnutí motoru. Pokud půjde vše podle plánu, přidáme postupně animace pro nastupování a vystupování z vozidla, jelikož ty byly v posledních minutách před vydáním odebrány, kvůli některým problémům s akcemi, vedoucí k nežádoucím výsledkům jako například nastupování/vystupování z vozidla skrze zavřené dveře. Pracujeme taktéž na vytvoření úložiště pro V3S, což při současném stavu inventáře není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Připraveny jsou i nové barevné varianty „vejtřasky“, takže brzy budete mít možnost řídit šedou, oranžovou a modrou variantu vozidla.

Můžete si říkat na čem jiném vlastně pracujeme kromě vozidel? Jsem rád, že vám můžu oznámit, že spoustu nových věcí, na které bylo dávno upozorňováno, jako jsou tlumiče, motorové pily a možnost sebevraždy. Nedávno byla přidána možnost použití více zvuků výstřelů u zbraně, což nám dává možnost dokončit funkční tlumiče a přidat je zpět do spawnu. Tato možnost nám také dává příležitost, že se budete muset rozhodnout na co budete využívat PET lahve. Jestli si je necháte na nosení vody a nebo je přetransformujete v improvizovaný tlumič. Motorové pily byly pozdrženy z několika důvodů, které byly propojeny se systémem animací a systémem boje na blízko. Nyní již cítíme, že je čas je v nějaké základní formě přidat. Také jsme se rozhodli kompletně předělat způsob sebevraždy, než jak jsme prvotně zamýšleli. Sebevražda začne gestem, kdy si přiložíte zbraň k hlavě a pak se rozhodujete, zda skutečně chcete spoušť stisknout a ukončit své trápení, nebo se nevzdávat a snažit se víc o přežití i se špatnými “kartami v ruce”. Toto řešení má výhodu i v tom, že i přesto že máte stále zbraň v ruce, můžete celou situaci kontrolovat a sledovat.

Stále upravujeme pěstování s možností tvoření hnojiv, zatímco systém vaření přepracováváme pomocí nových pokročilých funkcí. Jako příklad lze uvést, že bude možné přidat munici do ohniště a pozorovat, co se za čas stane. Dále také přidáváme možnosti, které dovolí hrát postevnickým stylem. V blízké budoucnosti nebudete potřebovat pátrat v budovách po potravě a stanete se soběstačnými. Momentálně budeme přidávat nové předměty a možnosti jejich kombinace, jako je primitivní kamenná čepel, vnitřnosti, kosti a nakonec i vytvoření pochodně, kterou budete moci zapálit i bez zápalek.

Nezapomeňte si schovat trochu paliva pro motorovou pilu … na viděnou v Chernarusi!

Výčet poznámek pro týden 5. prosince 2014:
Umění:
  • Hejkal v plné délce
  • Quilted Jacket
  • Bomber Jacket
  • V3S panel ve vysokém rozlišení
  • Winchester Model 70
  • Pákovka
  • Sekera
Animace:
  • Podpora nových Zombies
  • Optiky
  • Animace vozidla
  • Animace motorovky
  • Animace meče
Design:
  • V3S Praga oprava chyb
  • Konfigurace a skripty pro sebevraždu
  • Konfigurace tlumiče
  • Konfigurace motorovky
  • Úprava spawnu věcí pro centrální ekonomiku
Programování:
  • Kritické opravy inventáře
  • Vysílačka podpora/opravy
  • Podpora zvukového systému
  • Loot distribution redesign/improvements
  • Opravy v globálním chatu/hlasu
  • Oprava jízdních vlastností
  • Ochrana hráčů při připojování (nemohou být napadeni v době, kdy se ještě nemohou hýbat)