Centrální ekonomika

Eugen | Rád bych vysvětlil, jak tato technologie funguje, protože je kolem ní spousta nedorozumnění.

Centrální ekonomika je systém, který kontroluje množství položek na serveru. Starý systém spawnu bylo těžké konfigurovat, a ještě těžší kontrolovat. Jelikož v survival hře jako je DayZ na tomto závisí přežití a kvalita gameplaye, dříve nebo později jsme se museli přesunout k novému systému.

Nastavení položek lze změnit v reálném čase prostřednictvím našeho rozhraní nebo přímo v databázi. Každá třída předmětů nese označení crafted(vyrobené)/not crafted(nevyrobené) a rovněž také její nominální/minimální/maximální hodnoty.

Nominální hodnota přímo řídí počet položek na serveru, které se na něm objeví při počátečním spuštění. Poté je již systém kontrolován v reálném čase, a to čištěním + respawnem. Pokud třída položek dosáhne hodnoty: Nominální – minimální hodnota, začne se doplňovat. Maximální množství třídy položek na serveru je: Nominální + maximální hodnota. K dispozici máme také nastavení, které přímo určuje maximální množství položek na serveru, jakožto celku.

V současné iteraci každý server osciluje mezi 19 000 – 25 000 předměty s maximálním celkovým nastavením na 45 000. Respawn se odehrává každých 5 sekund stejně jako čištění. Každá třída má nominální/minimální/maximální hodnoty definované. Pokud se třída dostane na minimální hodnotu (obvykle kolem 50%) začne se podle priority respawnovat.

Každý předmět nese v binárním kódu perzistence také svoji hodnotu životnosti. Ta je v sekundách a udává dobu, po kterou může předmět setrvat na zemi, než zmizí. Stany a batohy/ochranné boxy mají tuto hodnotu značně navýšenou, zatímco ostatní předměty se ze světa vytratí za pár hodin. Proto by měl být loot uchováván pouze, pokud je uložen ve stanech/batozích/ochranných boxech. Jakmile systém vyčistí položky, které došly ke konci své životnosti, urychleně započne s obnovováním lootu na originálních spawn pointech (paměťové body v budovách). Předměty uschované ve stanech/batozích/boxech nejsou součástí kalkulací!

Konfigurace těchto systémů se neustále vyvíjí, stejně jako:

Chyby | Předměty mohou zmizet i v blízkosti hráče. Určité nesrovnalosti v konfiguraci mohou také způsobit zmizení. Raritní předměty včetně zbraní doposud nebyly zcela nakonfigurovány, takže jejich spawn je nelogický.

Budoucí postup | V příštích několika měsících budeme pokračovat v jemném lazení systému v návaznosti na přidaných nových funkcích, logice distribuce a časování. Také budme pracovat na logice spawnu tříd předmětů, které budou rozdělovány do severní/jižní/západní/východní části Chernarusi.

Můžete očekávat některé drobné úpravy parametrů předmětů a samozřejmě mnohem více změn, ale ty už přijdou s updatem 0.56. Do té doby si můžete vyzkoušet boj o přežití v novém, surovějším kabátě.

Doplnění | Vzhledem k tomu že mi tuto otázku položilo již několik lidí – položky mají své značky stejně jako budovy. Máme tzv. “heat” mapu, která koordinuje distribuci lootu do správných míst/oblastí. Nakonfigurovány jsou zatím pouze zbraně v policejních stanicích.

Perzistence

Brian | Zdravím vás přeživší!

S vydáním updatu 0.55 na stabilní větev, se perzistence stane povinnou, nikoliv volitelnou funkcí. Perzistence předmětů se posouvá do „zóny základních funkcí.“ Správci soukromých serverů mohou pouze vyžádat její restartování skrze své GSP (game server provider), v případě neodpovídajícího či vadného chování.

Co to pro vás, jakožto obyčejného přeživšího znamená?

Vhledem k tomu, že systém čištění a respawnu předmětů byl v poslední době přepracován a vylepšen na komplexnější úroveň – uvidíte sami, že se hraní DayZ ve verzi 0.55 stane podstatně těžším.

  • Čištění položek / Respawn bude opakovaně upravován až do vydání 0.56
  • Koncentrace lootu se bude vyvíjet podle toho, jak hráči loot posbírají a vyčistí určité oblasti
  • V případě, že oblast ve které se nacházíte, se jeví jako prázdná a vyrabovaná, musíte se přesunout hlouběji do vnitrozemí

Chování, ovlivňující prudký pokles koncentrace lootu, bude analyzováno až do celkového vyřešení tohoto problému. Ovšem prozatím, se ve verzi 0.55 stane boj o přežití daleko drsnějším.

Aktualizace | Poté, co jsem strávili celý víkend tím, že jsem se přepojoval mezi privátními servery napříč všemi providery, respawnoval se na pláži a procházel Chernarus až po Stary Jar – došel jsem k závěru, že za posledních několik dní provozu máme funkční problém s perzistencí na privátních shardech, kde hrají početné hráčské komunity.

Usuzuji, že tento problém postihuje pouze privátní servery, protože na veřejných serverech jsem se s takovými potížemi nesetkal.

To znamená, že dokud nezjistíme přesnou příčinu, doporučuji všem herním providerům, aby svým zákazníkům s pronajatými soukromými servery umožnili vypnout funkci perzistence nebo ji restartovat dle vlastního uvážení.

Zdroj: DAYZ OFFICIAL FORUM