DayZ má za sebou již dlouhou dobu vývoje a během toho času na komunitu vývojáři vychrlili spoustu nedokončených projektů a nápadů, na které si pravděpodobně už ani nevzpomínáte. Když vezmeme v potaz, že Alpha byla spuštěna před vánoci roku 2013, je těchto pozapomenutých informací vskutku hodně. Tento souhrn vám doufejme pomůže vzpomenout si na ty různé funkce a vychytávky, o kterých se během té doby mluvilo, ale dosud se ve hře neobjevily.

Pro lepší přehlednost rozdělím celou historii vývoje do několika kategorií, přičemž si každou postupně rozebereme.

Zvířata

Během těch dvou let jsme měli možnost vidět spoustu zvířat, ať už domestikované nebo volně pobíhající v přírodě. Stejně tak jsme se u nich dočkali i vylepšené inteligence, která by podle vývojářů měla být ještě lepší a očekává se její využití hlavně u predátorů, kterých bychom se měli v dohledné době taktéž dočkat.

Mezi očekávaná zvířata jejichž modely byly nalezeny v souborech hry patří:

  1. Medvěd
  • V souborech verze 0.48.
  1. Pes
  • Jedno ze zvířat, které by vám mělo ve hře dělat společnost.
  • Zmínil se o něm Hicks během prezentace na PAX Aus.
  1. Kůň
  • Vyplývá z přítomnosti Horse pelt (Koňská kůže) v souborech.
  • Zmínil se o něm Hicks během prezentace na PAX Aus.
  1. Ježek
  • V souborech verze 0.50.
  1. Muflon
  • V souborech verze 0.57.
  1. Vlk
  • V souborech verze 0.49.
  • Video na Youtube kanále vývojářů (útok smečky predátorů).


Krom výše zmíněného by se ve hře měli objevit i ptáci (zmínka v Roadmap 2015), které budeme moci také lovit (zmínka z PAX South 2016). Hmyz byl zmíněn, ale nepotvrzen. Co se týče predátorů, jako je třeba avizovaný vlk nebo medvěd, ti budou přidáni, až bude jejich vývoj hotový (na starosti ho má Bratislavské studio). Vlky samotné už jsme mohli vidět ve videu, konkrétně jejich chování ve smečce a jejich organizovaný útok. Tato nová hrozba, která bude číhat v neobydlených částech Chernarusi, přidá hře jistě na atraktivitě a donutí hráče ještě k mnohem větší obezřetnosti.

Ve vztahu se zvěří bychom se mohli těšit také na rozšířené možnosti pro lovce, jelikož Brian Hicks nedávno na PAX South avizoval, že pasti budou časem perzistentní!

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Chernarus

Během vývoje Chernarus expandovala na sever a o proti módu civilizované oblasti dosti zvětšily svoji plochu. Dočkali jsme se nových měst i vesnic, přírodních útvarů i těch umělých. Podle vývojářů by se mapa měla ještě dále upravovat, tentokrát by se mělo jednat spíše o města na jihu, jako je Chernogorsk nebo Elektrozavodsk, která jsou podle nich zastaralá. Stále se také čeká na implementaci vojenská základny Tisy.

  1. Chernogorsk
  • Město prochází masivní rekonstrukcí.
  • Zmíněno ve Status Reportu z 15. října 2015.
  1. Elektrozavodsk
  • Ve Status Reportu z 15. října 2015 zmínka o Elektrozavodsku nepadla, ale lze ho zahrnout mezi města, u nichž se od vydání neobjevily větší úpravy. Drobné změny můžeme očekávat.
  1. Vojenská základna Tisy
  • Bude obsahovat nové struktury, infikované, oblasti s radiací a velmi vzácný loot.
  • Předpokládané místo spawnu vrtulníku Littlebird.
  • Celá základna se bude nacházet v severozápadním koutu mapy
  • Její koncept byl představen v prezentaci na TwitchConu 2015.
  1. Ostrovy u pobřeží
  • Potvrzeny během Q&A po Status Reportu z 12. listopadu 2015.
  • Ostrov Utes
    • Ve vývojářském deníku z 5. února 2013 Dean ukázal náznak ostrovu Utes, který můžeme znát z Army II. Tento ostrov by se měl objevit v blízkosti ostrova Skalisty. Původně se od něho na dlouhou dobu upustilo, ale Hicks na PAX South promluvil o tom, že jeho přidání do hry se opět zvažuje. Samozřejmě, ostrov bude patřičně upraven, pokud se ve hře opravdu objeví.
  • Kompletně nový ostrov
    • Na konferenci EGX London 2014 se Brian Hicks nechal slyšet, že do hry jistě přibude unikátní ostrov, aby zaplnil prázdné místo u pobřeží. Dle jeho dřívějších slov by měl být tento ostrov unikátní a vytvořený od píky. Nyní to ale vypadá, že se spíše dočkáme zlaté střední cesty – upravení jíž vytvořeného ostrovu Utes.
  1. Nové budovy
  • Vojenská strážní věž
    • Můžeme ji spatřit na nákresech vojenské základny Tisy.
    • Ukázal C.Torchia na svém Twitteru 30. června 2015.

      b) Chernogorsk/Elektrozavodsk

  • Úprava těchto měst možná přinese řadu nových struktur.

      c) Radio stanice

  • Rozpovídal se o ní Hicks na PAX South 2016.
  1. Nové průchozí budovy
  • Ve hře je spousta budov, u kterých bychom se měli dočkat zpřístupnění. Mluvíme tu halvně o radnici v Chernogorsku, posledním nepřístupném kostelu (např. v lokaci Prigorodky), spoustě industriálních budov a další.
  1. Zdevastované prostředí
  • Chernarus by měla působit více zpustošeně, aby vytvářela tu správnou atmosféru. První pokus o navození autentičtějšího post-apokalyptického vzhledu jsme mohli zaznamenat s přidáním silničních zátarasů a zdemolovaných vojenských stanovišť v updatu 0.57.
  1. Turistická stezka
  • Chernarus by měla být v budoucnu protkaná různými turistickými stezkami. Součástí stezek budou různé cedule a tabule s ukazateli. Tato informace byla oznámena v květnu 2015 na oficiálním fóru, zachycená je také v našem článku.
Previous Image
Next Image

info heading

info content


Oblečení

Během Alphy se vývojářům povedlo dostat do hry spoustu druhů oblečení, ovšem, je zde ještě spousta modelů, na které se můžeme těšit, a které nás budou chránit před nepřízní počasí, projektily nebo budou plnit pouze estetickou funkci.

  1. Tříčtvrťáky
  • Mělo by se jednat o specificky ženské oblečení.
  • Zmínka ve Status Reportu z 22. září 2014.
  1. Batoh ALICE + příslušenství
  • Potvrdil C.Torchia v Q&A 22. ledna 2015.
  • Lze ho na pár vteřin zahlédnout ve videu o centrální ekonomice.
  1. Kukla (“3-hole”)
  • V souborech hry.
  1. BDU kalhoty
  • Představil C.Torchia na Trellu 30. září 2015.
  1. Kalhoty od obleku
  • V souborech verze 0.55.
  1. Rukavice bez prstů
  • V souborech verze 0.49.
  1. Jumpsuit Jacket
  • V souborech verze 0.58.
  1. Jumpsuit Pants
  • V souborech verze 0.58.
  1. Batoh M53 Boulder
  • V souborech hry 0.57.
  1. Reflexní pracovní vesta
  • V souborech verze 0.57.
  1. Šortky
  • V souborech verze 0.51.
  1. USMC bunda (MCCUU)
  1. Kšiltovka “Clementine’s hat”
  • Objevená v souborech hry
  1. Typická uniforma každé frakce bojující v ARMA 2
  • Lead Artist Chris Torchia avizoval 28 ledna 2015 na oficiálním fóru, že má v úmyslu vytvořit typickou uniformu všech frakcí, které se účastnili bojů v kampani ARMY 2. Z toho důvodu prý byla vytvořená také bunda M65 odkaz.
  1. Ochranný oděv HAZMAT
  • Potvrdil Hicks na TwitchConu 2015.
  • Využití v kontaminovaných oblastech.

Jak můžeme vidět, vesměs se jedná o doplňkové předměty “na krásu”, ale vzhledem k připravovaným změnám hry (kontaminace) se jistě dočkáme toho, že oblečení bude disponovat také ochranou funkcí, vůči okolnímu prostředí. Již v rozhovoru na konferenci EGX London 2014 Brian Hicks potvrdil, že plynové masce bude přiřazena její předpokládaná funkčnost (pozn.red.: Bylo by jistě také zajímavé přidat do hry možnost zašpinění šatů, které by po delší době, mohlo způsobovat také degradaci jejich stavu. Tato funkce ovšem plánovaná není a nejspíše také nebude).

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Vybavení

Obsáhlá kategorie, která se zaměřuje na vybavení a zdroje z různých odvětví. Od přírodních zdrojů po věci potřebné k výbavě základen, opravě vozidel, rádia a přenosného vysílače, který by měl podle vývojářů znatelně velkém změnit interakci mezi hráči.

  1. Zvířecí zdroje
  • Medvědí kůže
    • V souborech verze 0.51.
  • Koňská kůže
    • V souborech verze 0.53.
  • Mufloní kůže
    • V souborech verze 0.53.
  • Vlčí kůže
    • Nepotvrzeno, ale předpokládáme ji z přítomnosti vlků.
  1. Rostlinné zdroje
  • Konopná semínka
    • V souborech verze 0.58.
  • Kompost
    • V souborech verze 0.55.
    • Lze použít kompost místo umělého hnojiva.
  • Bramborová semínka
    • V souborech verze 0.53.
  1. Stavba základen
  • Ostnatý drát
    • V souborech verze 0.58.
  • Plachta
    • V souborech verze 0.59.
  •  Prodlužovačka
    • V souborech verze 0.59.
  •  Halogenové světlo
    • V souborech verze 0.59.
  • Přenosný generátor
    • V souborech verze 0.59.
  • Truhla
    • V souborech verze 0.59.
  • Světelné řetězy
    • V souborech verze 0.59.
  • Dřevěná bedna
    • V souborech verze 0.59.
  • Kamufláž pro stany
  1. Opravy vozidel
  • Paliva
    • Ve hře by se měli objevit různé druhy paliv.
    • Zmíněno ve Status reportu z 12. listopadu 2015.
  • Brzdová kapalina
    • V souborech verze 0.54.
  • Auto Radiátor
    • V souborech verze 0.57.
  • Řídící jednotka
  • Dráty
  • Baterie od helikoptéry
  • Hydraulická kapalina
  • Hydraulické hadice
  • Svíčka pro helikoptéru
  • Motorový olej
  • Táhlo hlavního rotoru
  • Převodový olej
  • Výfuk nákladního auta
    • V souborech verze 0.51.
  • Radiátor nákladního auta
    • V experimentální větvi verze 0.57.
  • Čepel zadního rotoru
  • Řemen
    • V souborech verze 0.55.
  • Čelní sklo (V krabici)
    • V souborech verze 0.57.
  1. Tlakoměr
  • V souborech verze 0.44.
  1. Kanystr s butanem
  • V experimentální větvi verze 0.57.
  1. Svíčka
  • V souborech verze 0.50.
  1. Cigarety
  • Samostatně nebo jako balíček.
  • Nepotvrzeno: možnost si sám cigaretu ubalit.
  • V souborech verze 0.58.
  1. CO2 Kanystr
  • V souborech verze 0.58.
  1. Kuchyňský budík
  • V souborech verze 0.58.
  1. Tužková baterie
  • V souborech verze 0.50.
  1. Dextroamfetamin
  • Stimulant, který se dříve používal ke zvýšení pozornosti.
  • V souborech verze 0.57.
  1. Rybářský prut
  • V souborech verze 0.59.
  1. Skleněná láhev (Vodka)
  • V souborech verze 0.50.
  1. Megafon
  • Představil C.Torchia 19. ledna 2015.
  • Po designové stránce by měl být již hotový (zmínka z PAX South 2016).
  1. Ešus
  • V experimentální větvi verze 0.57.
  1. Láhev mléka
  • V souborech verze 0.57.
  1. Přenosný rádio vysílač
  • Představil Peter na svém Twitteru 20. srpna 2015.
  1. Zapalovač
  • V souborech verze 0.57.
  1. Rádio
  • V experimentální větvi verze 0.59.
  1. Kazeťák
  • V souborech verze 0.50.
  • Zvažuje se možnost nahrávání vzkazů.
  1. Letlampa
  • V prvních verzích hry.
  • Objeví se ve hře možnost svařování?
  1. Peněženka
  • V souborech verze 0.49.
  1. Prázdná plechovka od sodovky (Žlutá malinovka)
  • Objevila se již ve hře, prozatím se zdá být “neaktivní” v centrální ekonomice.
  1. Sprcha pro kontaminované objekty (“Biohazard Shower”)

Jedná se především o předměty určené k opravě a provádění specifických akcí. Pro téměř každý zde zmíněný předmět je nutné nadesignovat jeho specifickou funkci, ke které se pojí také různé animace a hráčské akce. Pouhým přidáním modelu do hry práce bohužel nekončí.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Jídlo a pití

Při vydání alphy jsme se mohli stravovat jen několika druhy pokrmů a to převážně v plechovkách. Vývojáři nám ale během vývoje naservírovali další pochutiny a způsoby, jak se k novým druhům jídla dostat. Byly přidány základní mechaniky lovu, pěstování rostlin i rybaření, abychom se svépomocí mohli jednoduše dostat k obživě. Nemluvě o jablkách, jež můžeme sbírat ze stromů, či bobulích rostoucích na keřích. Ovšem stále se v souborech hry ukrývají další pochutiny, na které se můžeme těšit.

  1. Vejce
  • V souborech verze 0.57.
  1. Marmeláda
  • V souborech verze 0.51.
  1. Hruška
  • V souborech verze 0.57.
  1. Švestka
  • V souborech verze 0.57.
  1. Mléko
  • V souborech verze 0.57.
  1. Vodka
  • Skleněná láhev od Vodky v souborech verze 0.50.
  • Potvrdil sám Peter přes Twitter 22. ledna 2015.

Alkohol a halucinogenní látky by měly vykazovat účinky na vaši postavu. Mohlo by se jednat například o rozmazání obrazu po požití nadměrné dávky.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Herní engine a programování

Jedná se o kategorii, o které se v poslední době mluví nejvíce. Vývojáři nás již dlouhou dobu informují o renderu, se kterým by mělo přijít i nové uživatelské rozhraní. Následovat budou i nové animace a ovládání, které by měli hráčům nabídnout větší kontrolu nad svojí postavou. K tomu všemu se dočkáme i zlepšení komunikace a zvuků obecně. Problémem, se kterým se DayZ dlouhodobě potýká, je tvorba nového enginu a přepis celého kódu do nového skriptovacího jazyka Enscript.

  1. Audio
  • Rekunstrukce prostorových zvuků
  • Komplexnější audio spouštěče a jejich kombinace
    • Diskutoval o tom Hicks ve Status Reportu z 23. června 2015.
    • O předělání Audio systému se hovořilo také na PAX South 2016, zvažuje se předělání komunikace skrze VOIP (přímá komunikace).
  • O zlepšení komunikace mezi hráči mluvil také Peter Nespešný ve Status reportu z 16. února 2016
    • Do přímé komunikace přibude možnost komunikovat s megafonem a možná nahrávat zprávy na kazeťák.
    • Budeme moci komunikovat pomocí přenosných radiostanic s velkým dosahem.
    • Statická(é) rozhlasové stanice – například na kopci Altar (zmíněno v PAX South 2016).
    • Veřejné rozhlasové systémy ve městech a vesnicích – bude jistě nutné sehnat a napojit dieselový agregát na síť.
  1. Podpora konzolí
  • Xbox One
    • Potvrzeno na E3 2015.
  • PlayStation 4
    • Potvrzeno na Gamescomu 2014.
  1. Nové UI
  • Podle všeho by se mělo nové UI objevit v updatu 0.60.
  • Kompletní rekonstrukce.
  • Ikonky na obrazovce (jako v módu).
    • Bude možné je zapínat a vypínat.
    • Signalizace staminy a stavu charakteru (hladovění/žíznění).
    • Koncept nového HUD, úzce souvisejícího s UI byl přibližně před rokem zmíněn na oficiálním fóru, dozvědět více se můžete v tomto článku.
  • S novým UI přijde také nová verze inventáře
    • Nový inventář řeší chyby toho starého (zmíněno v PAX South 2016).
    • Návrh designu jsme mohli vidět v našem článku, nejedná se ovšem o konečnou podobu, design se může ještě v průběhu vývoje změnit (a pravděpodobně se i změní).
  1. Podpora Oculus Rift
  • Možná, ale není to priorita do verze 1.0.
  • Zmíněno ve vývojářském streamu z 13. září 2014 a na PAX South 2016.
  1. Systém fyziky
  • V současné době “běží” souběžně oba systémy. Nový je neustále vyvíjen, což do hry přináší spoustu chyb a systém tak nemůže být optimální, dokud stará část nebude zcela nahrazena.
  1. Hráčské rozhraní
  • Předělání hráčských akcí
    • Příklad: zmáčknout a držet tlačítko k jezení, místo “Eat All.”
    • Provádět různé akce, i když jste v pohybu. 
    • Snaha eliminovat nabídku kolečka myši.
    • Různá síla úderu závisící na tom, jak dlouho tlačítko myši držíte. Zmínka ve Status reportu z 13. října 2014.
  • Pasivní hráčské akce
    • Kašel, kýchání, horečka a další. Tyto projevy by měly být jasně rozlišitelné podle nemoci, kterou postava bude trpět.
    • Zmíněno ve Status reportu 27. Října 2014.
  • Nový animační systém
    • Představováno mnohokrát V. Kostikem.
    • Viz v kategorii: “Zvuky, Animace, atd.”

  1. Hráčské statistiky
  • Vývojářské API
  • Steam achievementy
  • Statistiky postavy by měly být součástí nového UI (jak lze vidět vývojářském videu o porovnání výkonu renderingu s DX9 a DX11 – více v tomto článku). Obsahovat budou:
    • Počet zabitých zvířat
    • Počet zabitých infikovaných
    • Počet zabitých přeživších
    • Vzdálenost, kterou jste procestovali
    • Počet vyléčených přeživších
    • Množství vypité vody
    • Množství spálených kalorií
    • Dobu přežití
  1. Přesné umisťování objektů
  • Představil Peter na svém Twitteru 11. února 2015.
  1. Render
  • Více-kaskádové mapování stínů
  • Vizuální vylepšení deště (postprocess)
  • Zlepšení HDR (postprocess)
  • Multikanálové optimizace
  • Renderování vody (rybník, oceán)
  • Vizuální vylepšení  oblohy
  • Vizuální efekt Mlhy
  • Vizuální vylepšení  noci
    • Změny přijdou s verzí 0.60 a další budou následovat.
  1. Systém hlášení
  • Eugen Harton by rád nabídnul hráčům možnost hlásit hackery nebo chyby hry ihned při hře
  • Naposledy se o tomto tématu diskutovalo, když se na stable proháněla verze 0.55.
  1. Scripty
  • Nový skriptovací jazyk: EnScript (300% rychlejší).
  • Implementován pro interní záležitosti (ještě není dostupný pro hráče).
    • Diskutoval o tom Hicks na Q&A ze Status Reportu 15. října 2015.
  1. Možnosti serveru
  • Zvýšit maximální počet hráčů na 100, v současné době 50 výjimečně 75.
  • Cílem je restart serveru až po 24 hodinách
    • Diskutoval o tom Brian Hicks na RTX 2015.
  1. Čekací fronta na server
  • Potvrzeno Eugenem přes Q&A 20. dubna 2015.
  1. Serverový balíček
  • Uvolnění všeho, co je potřebné ke spuštění vlastního serveru (na vašem vlastním hardwaru).
  • Dostupné až po vydání bety.
  1. Hra pro jednoho hráče
  • Nabízí možnost pro testování módů bez nutnosti být na serveru. Možný offline režim hry pro jednoho hráče – singleplayer (pouze pro 64-bitový klient).
  • Oznámeno Hicksem na RTX 2015.
  1. Steam komunita
  • Steam Workshop (módy, mapy)
    • Poprvé zmíněno v Roadmap 2015.
    • Po zkušenostech se zdlouhavou a náročnou instalací módu je záměrem Steam Worksop zjednodušit jak to bude možné (uvedl Hicks na E3 2015).
  1. Spawny zbraní
  • V současné době lze nalézt samostatnou zbraň. V budoucnu je bude možné nalézt s různým příslušenstvím (zásboníky, tlumiče, handguardy,).
  • Zmíněno ve Status reportu z 1. září 2014.
  • Dále rozvedeno ve vývojářském videu o centrální ekonomice a její funkci v updatu 0.60.
  • Spawn s nabitým zásobníkem a náboji. Počet nábojů v zásobnících (nejen nabitých) při spawnu bude určen dynamicky.
  1. Systém poškození
  • Nový systém poškození, mohl by také obsahovat poškození předmětů, které nevlastní hráč (např. ležící na zemi..).
  • Různé poškození pro různé části těla.
  • Hovořil o něm M.Maněna ve Status reportu z 1. března 2016.
  • Momentálně je jakékoliv poškození vlastně malá exploze. To nevyhovuje designu zbraní na blízko a proto bude systém přepracován. Od nového systému se očekává lepší vyvážení udělování poškození.

Infikovaní

Jeden z hlavních pilířů hry nám dosud mnoho nenabídl, ale podle vývojářů by se to mělo drasticky změnit. Po přidání nového renderu a animačního systému se můžeme těšit na vylepšenou inteligenci infikovaných a na zvýšení jejich rozmanitosti.

  1. Šablony
  • Můžeme očekávat návrat infikovaných, kteří nás pronásledovali po čtyřech?
    • Nepotvrzeno.
  • Nové modely
    • Tlustý muž
    • Stará žena (“Tereza”)
  • Outfit infikovaných podle uniforem:
    • Například: Hasič, vězeň, a další.
    • Infikovaní by měli využívat šablony, která zaručí jejich rozmanitost (náhodná generace oblečení na šablonu infikovaného) a zároveň menší nároky na server (poprvé zmíněno ve status reportu z 1. prosince 2014). Aby byly zombie rozpoznatelné, mělo by jejich oblečení být zničené, potřísněné krví apod.
  1. Vybavení
  • Infikovaní u sebe budou mít loot.
  1. Spawn
  • Připravuje se nový systém spawnu infikovaných. Bude se jednat o jakousi kombinaci starého systému z módu (založeného na spawnu infikovaných, pokud byl v okolí přítomný hráč) a nově využívaného globálního spawnu, kdy jsou zombie přítomny na serveru neustále již od jeho restartu. Tento systém by měl zaručit, že žádná civilizovaná oblast mapy nebude zcela bez infikovaných (tudíž hráči nebudou moci zneužívat tento systém pro kontrolu přítomnosti přeživších v oblasti) a počet zombie se bude dle potřeby dynamicky měnit v oblastech s větším výskytem hráčů (zmíněno ve status reportu z 26 listopadu 2015).
  • Hordy: Na základě systému dynamických událostí (které dobře známe – např. havarované helikoptéry, policejní vozy…) se budou náhodně spawnovat také skupinky nemrtvých. Testování hordy bylo prováděno dříve (ještě bez dynamického spawnu), což můžete vidět na videu.

Zprvu se objevil nápad, že po zabití hráče infikovaným se onen hráč přemění taktéž v oživlou mrtvolu, kterou budeme moci zabít a obrat jí o věci, náležící zesnulému hráči. Bohužel tato myšlenka zůstala a nejspíše také zůstane opomenuta.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Mechaniky

Zvířata ve smečkách, stavba základen, crafting – to všechno jsou mechaniky, které prohloubí herní zážitek. Můžeme se těšit na zvířecí společníky, rozsáhlé hráčské stavby s elektrickými rozvody, nové možnosti vaření atd. Krom toho nás budou moci postihnout nové nemoci a infekce a budeme se muset vyvarovat kontaminovaných oblastí. Nemluvě o možnostech herního charakteru a interakce s vozidly.

  1. Chování zvířat
  • Agresivní masožravci
  • “Životní cykly”
    • Zmíněno mnohokrát a v mnoha diskuzích po celou dobu vývoje.
  1. Zvířecí společnost
  •  Pes
    • Zmíněno na počátku už Deanem Hallem.
  • Kůň
    • Zmínil Hicks během prezentace PAX Aus.
  1. Stavba základen, barikády a úložné prostory
  • Skrýše
    • Představil Peter na svém Twitteru 11. listopadu 2015.
  • Elektrické rozvody
    • Generátory, světla, lednička
    • Kontrolní panel PA
    • Představil Peter na svém Twitteru 21. srpna 2015.
  • Úložné prostory po celé mapě
    • Skříně budou perzistentní a budou se v nich spawnovat předměty. Taktéž lednice.
    • Více variant
    • Dokončení jejich vlastností.
  • Barikády
    • Ploty, zabezpečená okna a další.
    • Přidá se možná až po stavění základen.
    • Nástražné dráty s plechovkami pro signalizaci nebezpečí
  • Persistence
    • Způsob, jak zaktualizovat celou základnu najednou, než jednotlivé stavební bloky
    • Diskutoval o tom Hicks na RTX 2015.
  • Polohování předmětů
    • Avizováno vývojáři jako koncept, video:

  1. Vaření
  • Pokročilé recepty
  • Sušení potravy (místo vaření)
  1. Crafting & Přežitíl
  • Pokročilá výroba (využití ponku)
    • Systém lišt na zbraních, improvizované úchyty optik, vyměnitelné hlavně.
    • Potvrdil C.Torchia ve Status Reportu z 13. října 2014.
  • Vyrobitelné stany a přístřešky – naposledy zmíněno jako “ve fázi plánování”
    • Zníněno Eugenem Hartonem v Q&A 20. dubna 2015.
  1. “Hardcore” Mód
  • Má různé definice v průběhu času
  • Dříve definice v podobě: Žádný 3PP a zrušení možnosti schovat těla.
  • Novější podoba: Delší respawnovací doba (hodiny, dny).
  • Naposledy o tom diskutoval Hicks ve Status reportu z 5. ledna 2015.
  1. Nebezpečné oblasti
  • Oblasti, do kterých hráč potřebuje speciální vybavení, jinak může docházet k vedlejším příznakům v podobě snižování zdraví, nemoci, atd.
  • Diskutoval o tom Hicks na TwitchConu 2015.
  1. Horečka
  • Bylinkářství
    • Není potvrzeno, ale očekává se. S přítomností hub ve hře by to bylo logické, protože k různým druhům hub patří různé účinky na lidský organismus.
  1. Infekce
  • Rozšířit počet onemocnění (a příčin).
  • Schopnost přenášet onemocnění přes oblečení a jiné předměty
    • Tato možnost by měla být součástí Cholery, z posledních dostupných testů nemoci se zdá, že přenos mezi postavami nefunguje odkaz
  1. Řízení zásob
  • Změna počtu slotů v inventáři podle poškození (více poškození = méně slotů)
  • Diskutováno ve Status reportu z 6. května 2015.
  1. Teplota
  • Popsáno ve Status reportu z 28. února 2014. Když se mluví o vaření, je plánováno, že různé položky budou mít různou teplotu. Může to mít praktické využití.
  1. Hráč
  • Získávání zkušeností
    • Medicína
    • Získávání zdrojů
    • Opravy
    • Vše bude založeno na systému procentuálního zisku, který se bude zvyšovat s nabitými zkušenostmi (při opakování dané akce). Tyto zkušenosti se budou vázat pouze k aktuální postavě, se smrtí o ně přijdete.
  • Vizuální ukazatelé poukazující na stáří postavy
    • Vousy (u mužů)
    • Jizvy
    • Zakrvácené ruce po vykuchání člověka/zvířete.
    • Představeno ve Status reportu z 30. října 2015 a TwitchConu 2015.

  • Umlčení hráče pomocí lepící pásky
    • Zmínil Peter ve Status reportu z 13. října 2014. Od té doby není bohužel ani zmínka o této funkci.
  1. Hráčská stamina
  • Váha předmětů bude mít vliv na staminu.
    • Váha je již implementována, stamina přijde později
  1. Pasti
  • Rozšíření počtu druhů pastí.
  • Dokončit jejich funkčnost.
  • Budou perzistentní
  1. Opravy vozidel
  • Různé položky pro různý typ vozidla.
  • Nástroje potřebné k opravě.
  • Vozidla mohou být zničena jako cokoliv jiného.
    • Části vozidla se mohou ztratit nebo viditelně/funkčně poškodit
    • Představeno ve Status reportu z 15. října 2015.
  1. Interakce s vozidly
  • Manuální převodovka
    • Implementována ve verzi 0.59.
  • Střelba za jízdy
    • Potvrdil Eugen v Q&A 20. dubna 2015 a Hicks na PAX South 2016.
  • Funkční zrcátka
    • Představil Peter na svém Twitteru 25. listopadu 2014.
  1. Interakce se zbraněmi
  • Manuální přebití pro interní zásobníky
  • Vylepšená manipulace s externím zásobníkem a manipulace s klipem
  • Předělání systému zadržení dechu. Podle všeho až v Betě (zmíněno při streamu na  PAX South 2016).
  • Čištění & Nabíjení komory (zbraně se závěrem, pumpovací…veškeré ne-automatické)
  1. Psaní na předměty
  • Možnost psát na cokoliv, což by bylo vidět pouze v menu, ne na grafice samotné položky.
  • Zmínil Peter na Redditu 5. prosince 2014.

Rostliny

Vývojáři už se mnohokrát dotkli tématu sběru hub, ovšem prozatím je nám tato možnost ve hře odpírána. V souborech se však schovává spousta modelů druhů, kterých bychom se mohli dočkat spolu s úpravou Chernaruských lesů, které mají vypadat autentičtěji.

  1. Konopí
  • Marihuana (semínka a model květiny)
    • V souborech verze 0.58.
    • Balíček semínek
  1. Houby
  • Agaricus (Žampión)
    • V souborech verze 0.55.
  • Amanita (Muchomůrka)
    • V souborech verze 0.55.
  • Auricularia (Ucho Jidášovo)
    • V souborech verze 0.58.
  • Boletus (Hřib)
    • V souborech verze 0.57.
  • Lactarius (Ryzec)
    • V souborech verze 0.59.
  • Psilocybe (Lysohlávka)
    • V souborech verze 0.58.
  1. Bobule
  • Nové modely bobulí
    • Šípek
    • Černý bez

4. Lesy

  • Vylepšení vzhledu vegetace, snaha o “zhuštění lesů”
  • Zmínil Torchia na Redditu.
  • Potvrzeno na PAX South 2016
Previous Image
Next Image

info heading

info content


Zvuky, Animace, atd.

Během vývoje jsme měli možnost okusit již mnoho gestikulací, ale ještě další nás čekají. Proběhne především úprava animací (přechod na nový animační systém), která má za cíl dosáhnout lepšího ovládání postavy.

  1. Animace
  • Přebíjení zbraní
    • Představeno ve Status reportu z 23. června 2015.
    • U poloautomatických zbraní bude nutná interakce s klávesnicí pro natažení závěru (video).
  • Pád
  • Gesta
    • Kámen, nůžky, papír
    • Tanec
    • Zbraň přes rameno
    • S.O.S. (mávání rukama), ukázka na YouTube vývojářů.
  • Pohyb se zraněním (ve stoje, přikrčen, v leže)
    • Hráči, kteří budou zranění, budou mít jiné animace.
    • Hráči možná nebudou moci používat některé věci v důsledku jejich zranění
    • Diskutoval o tom V.Kostik ve Status reportu z 12. listopadu 2015.
    • Poslední zmínka padla v článku z oficiálního fóra a ve Status reportu z 15. března 216.
  • Sebevražda
    • Nová animace sebevraždy vidlemi

  • Chůze do schodů
    • Představeno V. KOstikem 29.3 2016 na jeho Twitteru.
  • Dle zpráv ve status reportu z 29 března 2016, se dočkáme také animací řazení v automobilech.
  1. Charaktery
  • Nové modely obličejů.
    • Představil C.Torchia na svém Twitteru 4. srpna 2015.
  1. Zvuky zbraní
  • Spousta zbraní dostane nový model specifických zvuků pro věci jako palba a přebíjení.
  • Představeno ve Status reportu z 15. října 2015

Vozidla

V módu jsme mohli cestovat po Chernarusi s opravdu velkou škálou vozidel i letadel. Ve Standalone se však zatím objevili pouze čtyři, ale další nás čekají. Kola, letadla, helikoptéry, motorky – většina ze jmenovaných už má připravené své modely, kteří jen čekají, až se designérům a programátorům podaří je uvést do hry.

  1. Bicykl
  1. Čluny
  1. Dirtbike (Enduro)
  1. Little Bird Helicopter (MH-6)

  1. Letadlo (S pevnými křídly)
  1. V3S (Velitelská varianta)
  1. Van (Škoda 1203)
  • V souborech verze 0.59.
  1. Změny v údržbě vozidel
  • Konkrétní kapaliny pro vozidla: letecký benzín, nafta, benzín… brzdová kapalina, převodovka, motorový olej.
  • Potvrdil Hicks na E3 2015 a PAX South 2016
  1. Interakce s malými předměty
  • Možnost interakce s malými předměty při nárazu vozidlem – jejich zničení a povalení, viz video.

Jak je vidět, měli bychom se dočkat nejen starých známých vozidel z původního módu, ale také úplně nových kousků (což naznačil již update 0.59 a představení offroad hatchbacku (Lada Niva)). Obzvláště lákavé způsoby transportu vzduchem a po vodě, jsou taktéž očekávány. Čluny a lodě by mohly výrazně zvýšit zájem prozkoumávat pobřežní ostrov Skalisty a později nejspíše také Utes.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


Zbraně

Ani v této kategorii vývojáři nezaspali a během vývoje nám dali možnost vyzkoušet velkou škálu zbraní. Chernarus je ovlivněná jak západem, tak východem, můžeme zde najít širokou škálu zbraní různých druhů a data výroby. Ke zbraním patří i příslušenství a jiné modifikace, které půjdou ruku v ruce s craftingem u ponku.

  1. Nábojnice
  • 40mm granát pro M203
    • Předpokládá se na základě M203, která je v souborech.
  • 40mm granát pro GP-25
    • Předpokládá se na základě GP-25, která je v souborech.
  • Akumulátor (Taser)
    • Představil C. Torchia na svém Twitteru 20. srpna 2015.
  • RPG-7 výbušná střela
    • V souborech verze 0.59.
  • Gumové projektily
    • Zmínil Peter na Q&A 14. ledna 2015.
  • Uspávací šipka
    • V souborech verze 0.59.
  • Stopové střely (svítivé “stopovky”)
    • Potvrdil Hicks na Q&A ze Status reportu 12. listopadu 2015.
  1. Příslušenství
  • 100Rnd Beta C-Mag
    • Zmíněno ve Status reportu 1. září 2014.
    • V souborech verze 0.49.
  • 30Rnd Steyr AUG zásobník
    • V souborech verze 0.51.
  • Laserový zaměřovač pro karabiny
    • Nalezen v souborech hry
  • AUG bipod
    • Na obrázku ukázky AUG na Twitteru od C.Torchia 14. listopadu 2014.
  • Desert Eagle zásobník
    • V souborech verze 0.56.
  • Lišta Picatinny (pro upevnění optiky ACOG na AUGu)
  • Red Dot zaměřovač
    • Představil C.Torchia na svém Twitteru 14. července 2015.
  • RPG-7 Bipod
    • V souborech verze 0.59.
  • RPG-7 Scope
    • V souborech verze 0.59.
Previous Image
Next Image

info heading

info content


  1. Zbraně a Modifikace
  • Procedulární zbrarvení
    • Prototyp barvení zbraní
    • Původně představeno ve Status reportu z 22. září 2014. Zmínil se o tom Hicks v Q&A ke Status reportu z 12. listopadu 2015.
  1. Vzduchovka (umožní střelbu uspávacích šipek)
  • Představil C.Torchia na svém Twitteru 20. srpna 2015.
  1. Desert Eagle
  • V souborech verze 0.56.
  1. GP-25
  • V souborech od rané váze hry.
  1. M1 Garand
  • Přání vývojářů na PAX 2014.
  1. M203
  • V souborech od rané váze hry.
  1. M249 Para
  • Představil C.Torchia na svém Twitteru 12. srpna 2015.
  1. PKM
  • Potvrzeno jako “společník” k M249 ve Status reportu z 12. listopadu 2015.
  • Pravděpodobně by mohl jít namontovat na vozidla
  1. Reflexní luk
  • Představil C.Torchia na svém Twitteru 4. června 2015.
  1. RPG-7
  • Představil na Trellu C.Torchia 20. října 2015.
  1. Saiga 12K
  • Představil C. Torchia na svém Twitteru 30. října 2015.
  1. Taser
  • Představil C. Torchia na svém Twitteru 20. srpna 2015.
  1. Scout
  • Odstřelovací puška. Zmínil se o ní Hicks na PAX South 2016.
Previous Image
Next Image

info heading

info content


Ostatní

  1. “Humanity” Systém
  • Dean už ve vývojářském deníku z 15. února 2013 mluvil o systému “Lidskosti”, který by podle jeho slov mohl pokračovat i v Standalone. Od té doby jsme o tomto systému více neslyšeli a pravděpodobně se od něj ustoupilo.
  1. Stravování
  • Stejně i v tomto směru mluvil Dean ve vývojářském deníku z 8. března 2013 o tom, že by špatné stravování mohlo mít dlouhodobý vliv na zdraví vaší postavy. Doufal, že to donutí hráče k vytvoření dlouhodobého stravovacího plánu. To byla jediná zmínka o tomto sytému, kterého se ve finální hře nejspíše nedočkáme. Uvidíme.
  1. Lootování a prázdné plechovky
  • Ve vývojářském deníku z 8. března 2013 se Dean také zmiňoval o tom, co se stane s vašimi odpadky. “Konzumace bude mít svou odměnu v podobě odpadků, jako jsou prázdné plechovky, které získáte poté, co sníte svoje fazole. Nejedná se o žádný trik, protože vaše odpadky můžou být použity ke sledování vašeho pohybu.”
  • Ve Status reportu z 10. prosince 2015 padlo více informací o sledování hráčů, či zvířat. Vozidla za sebou budou nechávat stopy od pneumatik a olejové skvrny, zatímco zvířata budeme moci sledovat pomocí stop a jiných značek.
  • Prázdná plechovka vám možná přijde jako zbytečný předmět, ale v post-apoklayptickém světě se nabízí (kromě stopování) i jiná možnost využití. Například, po vzoru DayZ Módu bychom mohli prázdné plechovky použít k převařování vody. Dále se nabízí tvorba poplašných pastí – tedy plechovky ods ody připevněné k nástražnému drátu.
  1. Knihy psané komunitou
  • Vývojářský deník z 15. dubna 2013 obsahoval zmínku o knihách napsané hráči, které by bylo možné přidat do přidat do hry.

Za dva roky se toho ve hře objevilo vskutku hodně, ale ještě více nás toho čeká. Vývojáři stále předpokládají vydání Bety v tomto roce, tak uvidíme, zda se jim to podaří. Doufejme, že se v betě setkáme alespoň s částí zde zmíněných předmětů, mechanik a skvělých nápadů.

Inspirace: dayztv.com