Od vydání DayZ Standalone uplynul již téměř jeden rok a dnes jsou k vidění první ukázky fungujících modelů vozidel. Ohlasy fanoušků, mířící na tuto tématiku, jsou od počátku hry obrovské. „Kdy už se dočkáme vozidel? Kdy přidáte vozidla?“ Toto téma patří do dnes mezi nejdiskutovanější. Avšak podle posledních zpráv od vývojářů, se již brzy dočkáme prvního vozidla, kterým by měl být nákladní automobil Praga V3S.

Kolik součástek nebo opravitelných dílů bude Praga V3S mít?

Eugen Harton: Předběžně 5 vyměnitelných dílů. Uvidíme, až kluci přidají více dílů.

Z výše uvedeného komentáře od Eugena můžeme spekulovat, zda budou základní zmiňované komponenty identické s těmi, které bylo zapotřebí k opravě vozidel v modifikaci:

  • Čtyři kola
  • Motor
  • Palivová nádrž
  • Šrot
  • Palivo / kanystr
  • Okno (optimálně)
Takže systém bude velmi podobný, jako tomu bylo v Arma 2?

Eugen Harton: Jsou zatím ještě čerstvá. Uvidíte sami. Vozidla jsou odlišná, jejich fyzika byla přepracována. Jednoduše je to něco nového.

Držme se několika faktů:

  • Bullet SDK, byla využita jakožto základ pro novou fyziku postav hráčů, vozidel apod. (takže již neuvidíme bugy a glitche z Army). To je to, co trvalo nejdéle.
  • Príslušenství je celé nové, s vysokými detaily.
  • Nové skripty enginu. To také zabralo spoustu času.

Je zde mnoho designových výzev, nejen z technického hlediska, které ještě musíme pokořit. První iterace se blíží. Například dnes jsme se zabývali problémy vozidel, které mají vice než čtyři kola a nechali je vézt náklad. Sledovali jsme animace otáčení kol apod. S tímto systémem je spojeno ještě mnoho dalších animací. Od ragdollu po vstupní/výchozí animace, Multi-PC (herní charakter) vozidla, interakce s hráčem atd.

Umožní Bullet SDK pohyb uvnitř vozidel nebo na nich?

Eugen Harton: Ano, teoreticky by mohla, ale problém je se síťovou synchronizací. Mluvili jsme o tom, a také o způsobech, jak by jsme to mohli provést, ovšem nic neslibuji.

Pohyb v zadní části vozidla by bylo hezké zpestření a samozřejmě by to otevřelo možnost přestřelek na silnicích. Ale se současným systémem a stavem, ve kterém se nachází, to zatím nelze.

ARTIC_DayZ_vehicle_004 ARTIC_DayZ_vehicle_005ARTIC_DayZ_vehicle_001 ARTIC_DayZ_vehicle_002 ARTIC_DayZ_vehicle_003