konc01

SPECIALIZACE

V budoucnu se můžete těšit na pestřejší koncept vaší postavy a zároveň herního stylu oproti stávajícím omezeným možnostem. Plánovaná finální zaměření budou mnohem více specifická než doposud a dostanete možnost zaměřit se na určité profesní specializace, odpovídající vašim zájmům a potřebám. To vše bude možné s postupným přidáváním herních prostředků a předmětů. Jak prohlásil Dean Hall: „Je zde tolik znalostí a možností, na které se budete moct zaměřit. To by mělo hráče značně povzbudit k týmové spolupráci.“

Také se chce zaměřit na život (přežívání) pod povrchem. „Chci se pustit do podzemních základen, protože tím se vyřeší problém s nedostatkem místa na povrchu. Přesto, že je mapa DayZ opravdu velká, není dostatečně velká pro námi chystané realizace“ Sběr surovin a materiálů pro crafting se stane velmi obtížným, ale stejně tak důležitým. Jedním z vašich cílů bude výzkum zombie viru a jeho mutací. Engineering, věda, medicína, hospodářství – to vše je známkou civilizace.

 

ZVÍŘATA – KOŘIST NEBO DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK ?

Z hlediska dlouhodobého přežití je lov zvěře velmi důležitý, což by také nemělo být zas až tak snadné. Nejen že riskujete například napadení jelenem. Jeho ostré parohy vás mohou poranit natolik, že v kombinaci s hladověním (starving) snadno vykrvácíte a zemřete. Nejhojnější výskyt divoké zvěře by měl být v noci – nejlepší chvíle pro lov. To zároveň napomůže vyřešit stávající problém. Většina hráčů hraje na serverech s denním světlem. Ne však proto, že by měli obavy ze tmy, ale proto, že pro hraní v nočních podmínkách zatím není vytvořen žádný koncept. Na svoji kořist budete muset číhat v přítmí.

konc02Ne každé zvíře, které potkáte v lesích bude divoké – určené pro lov. Některá zvířata se stanou vašimi následovníky nebo mazlíčky. Budou vás provázet dokonce mezi jednotlivými servery. „Jsem si jist, že dostanu velkou dávku negativních zpráv od lidí, kterým jejich psí společník zemře.“ … komentuje Dean. Domnívá se, že pokud vás ostatní hráči spatří se psem, kterého nebudou moci sami mít nebo získat na svoji stranu, raději ho zastřelí. Čeká na nás mnoho smutku.

Po nástupu psů by měli přijít na scénu koně. Dříve než si osedláme nějakého oře, se spíše dočkáme bicyklu nebo vozidel. Animace koně je velmi obtížná a je to cval na dlouhou trať.

 

VOZIDLA

Ohledně vozidel bude dostupná velká dávka variability. Budete moci vzít například dveře z jednoho automobilu a „namódit“ je na druhý. Údržbu vozidla a jeho provozu přirovnává Dean k péči o sebe sama. Opět spoléháme na zvýšenou kooperaci mezi hráči. „Například, moc rád byste viděl helikoptéru, ale její provoz je tolik obtížný – je zde neuvěřitelný počet součástek, které budete muset pro vzlétnutí sehnat. Helikoptéry nebudou jen tak něco, co naleznete a ihned nasednete a letíte.  DayZ Standalone nevyužívá žádnou převzatou fyziku vozidel z Army 2. Stejně tak platí i pro zbraně. „Chtěli jsme začít znovu.“

 

KONCEPT HRY

Na otázku jak často hraje DayZ odpověděl Dean „Ve skutečnosti jen tak pro zábavu nehraji vůbec. Myslím si, že ve hře zatím není mnoho možností, jak se zabavit“. Lidé momentálně nejsou ničím zaměstnáváni a nudí se. Plně vybavení a vyzbrojení hráči (fully-geared) se většinou vracejí zpět na pobřeží, zabíjet „freshe“. Hra postrádá příběhový koncept, cíl za kterým by mohli hráči jít. Nějaký scénář podle kterého se lze řídit. Zároveň je moc důležité hráče neomezovat. Hall se snaží ve velkém měřítku neutralizovat výraz „nechtěný“. Jeho záměrem není říkat hráčům, jak by měli hru hrát a jak by se měli chovat. Chce jim pouze ukázat možnosti a rozhodnutí ponechat na nich.

Pozn.: DeadBoy – Zde je jasně patrné, že Dean Hall si je chování hráčů velmi dobře vědom. Tím se boří obrovský flame-war, že zabíjet ostatní nevinné hráče je proti smyslu hry. KoS (killing on sight) je sice nemorální, ale k DayZ neodmyslitelně patří. Ta možnost tu s námi pravděpodobně vždy bude, ale jak jste se mohli dočíst, rozhodně se nebude redukovat nějakými radikálními a omezujícími nařízeními, ale pouze pobídnutím k větší spolupráci mezi hráči. V tom nám pomůže například slibovaný propracovanější a složitější crafting system. Zároveň (když už jsme u toho) bych moc rád zmínil, že dalším mýtem je spojení „simulátor lidského chování“. DayZ není žádný „simulátor lidského chování“! Tuhle hovadinu vymyslel někdo s mozkem o velikosti hrášku. DayZ je podle oficiální popisu simulátor post-apokalyptického života. TEČKA! Nic víc nevymýšlejte.

 

DayZ News – Zdroj www.eurogamer.net