Poslední srpnový víkend se nesl ve znamení herního festivalu PAX Prime 2015. Bohemia Interactive a její projekt DayZ zde měl silné zastoupení a také velmi nabitý program. Probíhaly streamy se známými osobnosti Twitch komunity, diskuze s fanoušky, rozdávala se originální Pipsi trička atp. Při té příležitosti došlo i na krátké interview s producentem Brianem Hicksem a známým streamerem xSmakem. Jejich nejzajímavější odpovědi a myšlenky jsou zachyceny v následujícím interview.

Otázka | Ahoj Briane, co je nového v DayZ a jaký je jeho současný stav?

Brian | No, vlastně touhle otázkou jsi narazil na to, proč jsme se tu dnes sešli i s xSmakem, protože jedna z prvních věcí, na kterou jsem se v souvislosti s PAX opravdu těšil, byla povědět něco o tom, že my prostě nemůžeme DayZ vyvíjet pod pokličkou. To je důvod, proč se pořád snažíme mluvit s komunitou skrze status reporty, na twitteru apod. Nedávno jsem byl v texaském Austinu, kde jsem mluvil s lidmi, kteří pracují na hře Shroud of the Avatar a ohromil mě zde jeden program, kterému se věnují a který by mohl velice dobře fungovat i u nás. Pořádají pravidelné týdenní sezení s členy jejich komunity. Sednou si spolu vývojáři a lidé, kteří zastupují určitý druh herního stylu, jež se ve hře objevuje. Mluví spolu o problémech současného buildu a probírají různé nápady či připomínky. A to je přesně jedna z věcí, kterou hodláme teď po vydání 0.58čky také dělat. Vybereme lidi, kteří zastupují v DayZ odlišné role (přeživší, bandita apod.) a budeme s nimi skrze google hangouts každý týden diskutovat.

Otázka | xSmaku, ty taky pomůžeš?

xSmak | No jasně, teda aspoň doufám.

Brian | Existují lidé, kteří již v DayZ odehráli stovky hodin, tak proč bychom nemohli využít jejich znalosti a přivést je trochu blíže k vývoji.

Otázka | Tak jo, pojďme se chvíli bavit o budoucích plánech.

Brian | V souvislosti s bugy, podivnostmi a vůbec věcmi, které si hráči v předběžném přístupu moc neužívají, jsme přidali určitá vylepšení co se cheatování týče. Myslím že to byl update 0.53, kdy byla vydaná nová, rozšířená ochrana Battleye. Tím se nám podařilo zbavit řekněme 99% veřejných cheatů. Ovšem další překážkou je, jak se dostaneme na kobylku těm soukromým? K cheatům, které jsou určené pouze pro jejich tvůrce a blízké přátele? To je velmi obtížný úkol, oni nám samozřejmě neřeknou, kde ty díry máme. Takže jedna z věcí, kterou chceme udělat, je nabízet odměny – ještě to není úplně hotové, pravděpodobně nám zbývá ještě tak měsíc až dva ke spuštění. Chceme vyplácet každý měsíc odměnu lidem za odhalení největších hrozeb, třeba za první místo 400 dolarů za druhé 250 a za třetí 100 babek. Hráči k tomu budou moci využít speciální servery s vypnutým Battleyem, napadat hru bez obav z anticheatového systému a každý měsíc před uzávěrkou stačí poslat, co zjistili. Tohle hodláme dělat každý měsíc a pokračovat v tom až do verze 1.0.

Otázka | To je úžasné…když se podíváme do současnosti, jaká je z pohledu člověka, který tuto hru hraje téměř každý den, nová verze 0.58? Jak si vede DayZ na twitchi po téměř třech letech?

xSmak | Právě teď je to prostě vynikající. Každému kdo hru nehrál a možná si dával chvíli přestávku bych řekl – 0.58čka je super, běžte si jí stáhnout na Steamu a jděte na to! Zažijete zase ty bláznivé wipy, dostanete se na sever, kde je hodně lidí…je to super.

Brian | Když už jsi narazil na Twitch a jeho vysílání, další velkou věcí je, že The Survivor Gamez se připojují k Bohemii Interactive a budou tak oficiálním turnajem DayZ.

Otázka | Už se nemůžu dočkat až to uvidím, staré dobré a vyladěné survivor gamez. Můžeš prosím lidem říct, kde o tom mohou najít všechny potřebné informace?

Brian | Budeme vytvářet nový tým odpovědný za komunikaci, ale prozatím můžete zajít na survivor-gamez.com, kde najdete všechno, co budete chtít o survovor gamez vědět.

Další informace a plány, zveřejněné na PAX Prime 2015:
  • Nový systém poškození je připravený k veřejnému testování
  • Nový animační systém – např. kulhání nebo neschopnost zvednout zbraň se zlomenou rukou
  • Helikoptéry a letadla ještě před betou
  • Pojízdné Humvee
  • Střelba z vozidel
  • Kontaminované oblasti – na jejich prozkoumání bude potřeba plynové masky
  • Shnilé ovoce se vrátí do hry
  • Odstřelovací puška VSS Vintorez se vrátí s updatem 0.59
  • Možná bude aktualizován VOIP kodek
  • Zombie se spawnují v updatu 0.58 jen zřídka
  • Možná se dočkáme navýšení počtu zombie ve verzi 0.60
  • Optimalizace až po alfě
  • Loot se navrátí do maskovaných vojenských budov až po implementaci hráčského kontroloru – je nutné změnit ovládání postavy (zabrání se tak „bugování se“ skrze textury)
  • Houpání zbraně je pouze dočasné řešení
  • Navýšení výkonu serverů (spodní hranice je 20 až 30 FPS)
  • Některé předměty a funkce uvedené v oficiálním changelogu ještě nejsou zprovozněny

V případě zájmu si můžete prohlédnout záznam společného streamu s Jam Jarem a streamu s xSmakem.

Zdroj: Twitch.tvdayztv.com