Jedná se o víceúčelovou pomůcku, která slouží podobně jako stan, avšak mimo možnost úschovy, oplývá tento kontejner ještě několika dalšími schopnostmi. Víceúčelový barel přichází ve čtyřech barvách a těmi jsou – modrá, zelená, červená s bílým pruhem a žlutá, tedy:

  • Blue Oil Barrel (Modrý barel)
  • Green Oil Barrel (Zelený barel)
  • Red Oil Barrel (Červený barel s bílým pruhem)
  • Yellow Oil Barrel (Žlutý barel)

Přenášet lze sud pouze prázdný a uzavřený. Předměty se do něj dají uložit až po uložení na zem a otevření víka příkazem „Open Lid“. Pro průběh různých reakcí uvnitř, musí být sud rovněž uzavřený. Víko přiklopíte zpět příkazem „Close Lid“.

Možnosti využití

1) Úložný prostor

Barel funguje stejně jako stan (civilní i vojenský), tedy jako skladiště pro vaše zbraně, oblečení, zásoby, munici, atd. V tuto chvíli se jeho úložný prostor rovná matici velikosti 6×9, tedy máme k dispozici 54 použitelných slotů. Podobně jako stan je možné ho přenášet pouze v rukou (popřípadě převážet ve vozidlech).

Dalo by se říci, že se jedná o momentálně nejlepší možnost, jak uschovat své věci v Chernaruské divočině. Sud je relativně malý, lze ho tedy dobře schovat do lesa, mezi skály nebo do křoví. Na rozdíl od civilního stanu, který je jen o několik slotů větší, avšak velmi nápadný, se tedy stává pro přeživší skvělou volbou.

Je třeba dodat, že barel odolává persistenci stejně dobře jako stan!

2) Barvení oblečení

Přesně jak říká nadpis, sud přináší možnost barvit oblečení. V tuto chvíli lze ovšem obarvit pouze trička (jen ty základní, jež má postava při na spawnu) a pásky na rameno vyrobené z kusu hadru.

Postup:

Do barelu vložíte bílé tričko/pásku společně s červenou či modrou bobulí, popř. rostlinným materiálem („Plant Material“). V tu chvíli se vám po kliknutí pravým tlačítkem na ikonu barelu objeví možnost „Color Clothes“. Akce změny barvy trvá celou minutu (název trička/pásky se bohužel prozatím s barvou nemění). Nyní k barvám:

  • Červené bobule (Canina berry) obarví tričko na červeno. (Podle množství použitých bobulí, tedy 1 – 10 kusů od světlé po tmavou.)
  • Modré bobule (Sambucus berry) obarví tričko na modro. (Opět podle množství použitých bobulí, tedy 1 – 10 kusů od světlé až po tmavou.)
  • Plant Material obarví tričko na zeleno-žlutou barvu. (Opět podle množství.)

Mimo tyto tři varianty je možné suroviny také kombinovat. Tedy, použít různé druhy barviv společně a tím vytvořit barvu novou.

  • Červené bobule + Modré bobule = Fialová (podle množství, např.: 1 modrá + 1 červená = nejsvětlejší fialová).
  • Plant Material (zbytky rostlin po pěstování) + červené bobule = Žluto-zelená (sytost opět podle množství).
  • Červené bobule + Plant Material = Žlutá (sytost opět podle množství).
  • Modré bobule + Plant Material = Bledě modrá (sytost opět podle množství).
  • Kombinace všech tří barviv vytvoří velmi tmavou červenou.

Názorně je barevná paleta zobrazena na obrázku níže:

DayZ_Víceúčelový_barel_01

Na obrázku vidíte, že za pomoci různých poměrů bobulí a plant materialu, můžete vytvořit kompletní škálu barev, je tedy pouze na Vás, jaký odstín si vytvoříte a bude vám vyhovovat.

Na druhou stranu se nezapomnělo ani na možnost oblečení „odbarvit“. Toho docílíte jednoduše kombinací obarveného trička/pásky a přidání desinfekčního prostředku (tato akce spotřebuje 10% prostředku). Tedy:

  • White t-shirt/armband (Obarvené) + Desinfekční prostředek (Disinfectant Spray) = Odbarvené tričko

Poznámka: K obarvení nemusíte používat pouze bílé tričko/pásku. Barva samotného předmětu nerozhoduje o výsledném odstínu. Konečné zbarvení předmětu je určenou pouze surovinami, které jste do barelu vložili na začátku procesu. Barvit lze i několik předmětů najednou, přičemž platí vše výše uvedené.

3) Barvení koženého oblečení

Samozřejmě vývojáři nezapomněli ani na oblíbené kožené oblečení. V tomto případě se však nepoužívají bobule či plant material, ale kůra a hřebíky. Jedná se o kůru březovou a pak kůru ostatních stromů. Dále budeme postupovat stejně, jako v předchozím případě. Vložíme část oblečení do barelu a spolu s ním i kůru/hřebíky. Objeví se možnost „Color Leather Clothes Beige/Brown/Black“, po jejímž zvolení proběhne akce obarvení. A nyní opět k barvám:

  • Březová kůra (Birch Bark) + Kožené oblečení (jakákoliv část) = Béžová barva.
  • Smrková/dubová… kůra (Bark) + Kožené oblečení (jakákoliv část) = Hnědá barva.
  • Hřebíky (Nails) + Kožené oblečení (jakákoliv část) = Černá barva.

Prozatím fungují pouze tyto barvy, jejich kombinace není možná. Počet spotřebované kůry a hřebíků se liší s každým kusem oblečení. Například k obarvení klobouku na hnědo je potřeba jednoho kusu kůry, ovšem ke změně barvy kožené vesty, musíte sesbírat 6 kusů.

4) Činění kůže

Předtím, než budeme moci obarvit a vůbec ušít kožené oblečení, je třeba vytvořit suroviny pro jeho výrobu. Kůži z ulovené zvěře je třeba vyčinit, k čemuž znovu poslouží víceúčelový barel.

Stačí pouze vložit kožešinu a vápno (Garden Lime) do barelu. Tím se vám otevře nová možnost „Tan pelts“. Následně bude (po uplynutí šedesáti sekund) vytvořeno několik kusů Tanned Leather (vyčiněná kůže).

Jak ušít z vyčiněné kůže oblečení se dozvíte ZDE.

5) Výroba hnojiva

Ano, i touto vlastností barel oplývá. Hnojivo je v tuto chvíli možné vyrobit použitím dvou surovin, a to střev (Pile of Guts) a zbytků z rostlin (Plant Material). Ačkoliv se tato kombinace může zdát nechutná, jedná se kvalitní hnojivo, které lze použít k pěstování zeleniny, či výše uvedenému činění zvířecích kůží.

Vložte střeva a plant material do barelu. Po kliknutí pravým tlačítkem na ikonu sudu se objeví crafting menu, kde zvolte možnost „Craft Fertilizer“.  Také výroba hnojiva v sudu zabere 60 vteřin.

V tomto případě se spostřebuje 10% střev a 10% plant materialu, z čehož je následně vytvořeno 1-10 % důvěrně známého hnojiva (Garden lime) ve stavu „Badly Damaged“. Procenta vytvořeného hnojiva jsou závislá na stavu plant materialu. Pokud k výrobě použijete 100% plant material, pak získáte 10 % hnojiva, při využití 90% plant materialu vytvoříte 9 % hnojiva atd. Na stavu střev nezáleží. V sudu můžete současně vytvořit více kusů hnojiva najednou, například:

  • 3x 90% Vnitřnosti (Pile of Guts) + 3x 100% Plant material = 3x 10% Hnojivo (Garden Lime).
6) Ohniště

Pro rozdělání a udržování stálého ohně u vašeho kempu můžete taktéž využít multifunkční barel. Pamatujte však, že jakmile se rozhodnete pro tuto alternativu, v barelu již nebudete schopni činit kůži, barvit oblečení, či skladovat předměty. Před rozděláním ohně je totiž nutné v barelu vytvořit pomoci jakéhokoli ostrého předmětu otvory pro přívod vzduchu (to provedete za pomoci akce „Poke holes ito barrel“). Poté do barelu jednoduše přidáte vytvořené ohniště či rovnou věci na podpal a za pomoci sirek, či vyrobeného hand drill kitu příkazem „Ignite“ zažehnete plamen (POZOR – takto upravený barel prozatím není perzistentní objekt, což znamená, že po půl hodině bez jakékoliv interakce jej systém centrální ekonomiky odstraní a respawne. Zabránit tomu lze uschováním barelu ve stanech a jiných perzistentních objektech.)

Kde hledat?

Nejlepším místem, kam by jste měli za nalezením barelu zamířit, jsou různé průmyslové zóny, malé továrny a dílny. Šanci jistě budete mít i při prohledávání civilních oblastí (například panelových domů) a stavení poblíž domků.

Previous Image
Next Image

info heading

info content