Ve druhé části příručky „jak na screenshoty“ se dozvíte něco o tom, v jakém stavu při focení by měl být váš herní charakter, o nastavení hry nebo jak se vyhnout šumu a vyvážení celého snímku.

4. Zdraví a kondice hráče na snímku nebo fotografa

ARTIC_DayZ_Screenshot_guide_04

Když chcete vytvořit profesionální screenshot, nestačí jen vaše dovednosti. Postava fotografa (tedy vaše postava) musí být v perfektním zdravotním stavu. Tím mám na mysli hlavně udržovat stav krve na maximu – to je důležité především kvůli barevnosti snímku. Na druhou stranu, když máte málo krve a nemůžete s tím nic udělat, můžete si pak snímek upravit později v nějakém programu.

V případě, že fotografujete předmět či osobu (popř. osobu, která na sobě má nebo nese objekty), ujistěte se, že daná osoba, je také v nejlepší kondici. Je to podobné, jak sem již zmiňoval výše, pokud však není právě tento “ošuntělý” vzhled to, čeho chcete dosáhnout.

5. Nastavení

ARTIC_DayZ_Screenshot_guide_05

Zatímco dobře povedený záběr je prostě dobře povedený záběr, grafické nastavení a omezení, jako třeba rozlišení, může mít velký efekt na finální snímek, kterého jste se celou dobu snažili dosáhnout. Doporučuji, abyste si našli správnou rovnováhu mezi dobrou grafikou a hladkým během hry. Ale nic vám nebrání v dočasném zvýšení grafického nastavení, abyste zachytili snímek v dobré kvalitě detailů. Níže je několik specifických nastavení, které můžete nastavit, k maximalizaci efektivity snímku.

Než budeme pokračovat, je důležité poznamenat, že hra je v Alpha verzi a komponenty hry včetně enginu, jsou neustále předělávány. To znamená, že stíny se mohou zdát plné chyb. V tom případě je třeba stíny snížit nebo je vypnout úplně. Také bych chtěl zmínit, že hraji s HDR nastavením na “low”. Poslední věc: rozlišení by mělo být přirozené vzhledem k vašemu monitoru, tedy pokud nemáte obří herní počítač a 4K monitor a bla, bla, bla…

Pro pořizování screenschotů by jste se měli z hlediska úpravy grafického nastavení zajímat nejvíce o tyto nastavení:

„Objects a Terrain“, které naleznete pod záložkou „Quality“,
„Texture Detail a Texture Filtering“, jež najdete ve složce „Textures“,
„Alpha Coverage a Edge Smoothing“ řazené pod ”Renderingem”.

6. Šum

ARTIC_DayZ_Screenshot_guide_06

Dalším často přehlíženým aspektem pro pořízení kvalitních snímků je to, co bych nazval “šumem“. Vaším cílem by měla být jeho eliminace, pokud chcete, aby váš snímek byl co nejlepší.

Příklady “šumových chyb” jsou: zprávy o stavu (vlevo dole), rychlý výběr (dole), indikátor zbraně (vpravo nahoře), zaměřovač a viditelný dech. K eliminaci chyb počkejte, dokud zprávy o stavu zmizí, rychlý výběr můžete zavřít klávesou ~, indikátor zbraně zmizí sám a dechu se lze vyhnout pečlivým načasováním. Nemůžete se zbavit zaměřovače, ale může být schován ve snímku důkladným výběrem místa, které chcete vyfotit nebo se mu vyhnout úplně tím, že budete otáčet hlavu dvojitým stisknutím klávesy alt.

Do šumu lze také řadit bledou barvu obrazu, způsobenou nízkým stavem krve. Rozmazanou obrazovku (způsobenou zapnutým Postprocessingem v nastavení videa, čehož se můžete zbavit jeho jednoduchým vypnutím a opětovným zapnutím), nemoci a spousty jiných důvodů. Přesycení obrázku světlem, může také způsobit “zamlženost”, pokud si nedáte pozor na úhel jeho pořízení (například oslnění sluncem).

7. Vyvážení

ARTIC_DayZ_Screenshot_guide_07

Nejtěžší pojem, který se musíte naučit, a to zejména pokud nejste umělec (nejsem) je vyvážení / rovnováha. Je to něco, co musíte vycítit a je nemožné to popsat slovy. Je to něco jako pocit přesnosti, co se týče barev, osvětlení, úhlu, rámování, jasu a všech ostatních aspektů, které jsem zde v příručce popsal.

Je snadné utratit spoustu peněz a „nahodit“ si rozlišení pro pořizování pěkných screenshotů. Ale je úplně něco jiného mít cit pro vyměření dokonalého snímku. Ještě těžší je “polidštit” tyto snímky. Hry mají vrozenou schopnost působit nereálně, ale když si uvědomíte, že každá postava ve hře je digitální reprezentace reálné osoby za myší a klávesnicí, je možné ponořit se do situace a přidat další rozměr snímku, který přesahuje vizuální stránku věci: lidskost.

POZNÁMKA: Žádné ze screenshotů nemají post-processing. Všechno, co vidíte je přímo ze hry.

Zdroj: dayztv.com