Vývojářský deník 0.60 | DayZ Standalone (CZ/SK)

Vývojářský deník 0.60 – Centrální ekonomika a spawn předmětů
Bře
12

Vývojářský deník 0.60 – Centrální ekonomika a spawn předmětů

Arya   3 komentáře   2 966 views  
(4 votes, average: 3,50 out of 5)
Loading...

Vypadá to, že se vývojáři v poslední době snaží co nejvíce přiblížit čekajícím a zvědavým hráčům funkce nových systémů. V tomto překladu posledního vývojářského videa se dozvíte nové informace o centrální ekonomice připravené pro update 0.60, co od ní očekávat, jak bude fungovat a jak změny ovlivní hraní oproti předchozí aktualizaci. Mějte na paměti, že DayZ je v aktivním vývoji. Cokoliv uvidíte v tomto videu včetně funkcí renderu, centrální ekonomiky apod. může podléhat neustálým změnám.

Momentálně je centrální ekonomika lootu řízena appletem (druh softwaru), jehož funkce závisí na serveru, který má plnou kontrolu nad vším, včetně dynamických událostí, množství spawnu předmětů, respawnování předmětů, despawn a tak dále. Našim záměrem je též posunout se vpřed směrem k podpoře modifikací DayZ a soukromých serverů, u kterých bude tento nástroj (applet) přístupný členům komunity, kteří mají zájem o modifikace nebo hostování jejich vlastních soukromých serverů.

Tento nástroj nám umožňuje okamžité dynamické změny v centrální ekonomice bez toho, abychom museli čekat na update. V předchozích měsících jsme mluvili o našem záměru podpořit designéry – umožnit jim kdykoliv používat a měnit strukturu centrální ekonomiky, mít přesnější kontrolu nad tím, kde a v jakých místech se budou předměty spawnovat. Je tak zřejmé, že toto nám umožní specifickou kontrolu hlavně nad spawnováním hodnotného vojenského vybavení, výbušnin a vzácných předmětů.

Členové programátorského týmu odpovědného za podporu centrálního serveru provedli několik prvních interakcí programu na vytváření zón, který jak doufáme budeme moci předat do rukou tvůrců módů, jakmile bude dostupná jejich podpora. Ačkoli je tento program stále v rané fázi vývoje, můžete si všimnout, že je poměrně nabitý funkcemi a pro designéry relativně snadno ovladatelný, aby bylo možné v rychlosti měnit zóny lootu. Tato technologie byla také přizpůsobena zónám cyklů života jako jsou třeba zvířata nebo dynamické spawnování infikovaných napříč Chernarusí.

Na základě informací (včetně těch o chybách), které jsme obdrželi díky zpětné vazbě z 0.59tky, můžeme postupně zkontrolovat spawn v rámci centrální ekonomiky. Největších změn by si přeživší mohli povšimnout v oblastech s vysokým výskytem hráčů a to hlavně ve vojenských základnách a velkých městech. Cílem je, aby  nedocházelo ke spawnu stejných předmětů v budovách a vzniklo tak dynamičtější zastoupení lootu napříč Chernarusí.

Další věc, na kterou se nás hráči často ptají, je šance na nalezení zbraně osazené náhodným příslušenstvím. Předpažbí, pažby, optiky a zásobníky – nyní je tu dostupná podpora spawnování náhodného příslušenství zbraní, založená na stejné technologii, jakou můžeme vidět u vozidel.

Na videu vidíme několik příkladů spawnutých M4 na vývojářském serveru. Každá z M4 má náhodnou konfiguraci předpažbí, zaměřovačů, pažby, tlumičů a zásobníků. Tahle široká škála různých M4 by měla být v budoucnu ještě rozšířena o náhodně nasprejované nebo jinak barevné předpažbí a pažby. V aktuálním buildu se ovšem nespawnuje munice ve zbraních, které disponují interním zásobníkem (například kulovnice, pistole Red9 apod.). Tento problém doufáme vyřešíme brzy po aktualizaci 0.60. U všech zbraní s externím zásobníkem jsme momentálně schopni zajistit spawn s připojeným zásobníkem. Mějte na paměti, že vyvážení spawnu příslušenství je a bude předmětem neustálých změn. Budeme sledovat vývoj této technologie na experimentální i stabilní větvi a zajišťovat rovnováhu.

Spolu s vámi se těšíme na další velkou aktualizaci DayZ. Pro další informace a novinky o vývoji DayZ, sledujte dayz.com a oficiální twitter vývojářského týmu.

About Arya

Redaktorka, příprava podkladů pro publikaci. Tvorba článků a překladů.

3 komentáře

  • lakatoš
    Bře 28, 2016 @ 18:04 pm

    No to jsou teda kecy. V roce 3050 vydáme možná renderer. V roce 4050 bude možná beta. Pak začneme opravovat chyby. Grafika už možná bude trochu zastaralá, engine tuplem a vlastníci hry mrtví. Ale vlastně o to tu šlo, prachy, Bohemia Interactive.

    Odpovědět
  • Fero
    Dub 27, 2016 @ 11:38 am

    .. aneb „Mokré sny Petra Nespěšného a Viktora Kostika“

    Odpovědět
  • kubas
    Čvc 6, 2016 @ 14:21 pm

    začínám uvažovat o písemné stížnosti na bohemia interactive, po této zkušenosti už nechci hru ve vývoji.

    Odpovědět

Nejnovější příspěvky

Twitter

Facebook

GoPay