Status Report 01-03-2016 | DayZ Standalone (CZ/SK)

Status Report 01-03-2016
Bře
03

Status Report 01-03-2016

RedakceDayZ-SA.CZ   10 komentářů   1 893 views  
(3 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Zdravíme přeživší,

tento týden se od Briana Hickse (Lead Producer), Petra Nespešného (Lead Designer), a Miroslava Maněny (Lead Gameplay Programmer) dozvíme něco o detailech týkajících se CLE – centrální ekonomiky, nového enginu, renderu, a nadcházejících plánech o systému poškození. Mimo jiné si také povíme něco o Enforce scriptu.

Obsah tohoto týdne
  • Development Board Spotlight
  • Dev Update | Brian Hicks
  • Dev Update | Peter Nespešný
  • Dev Update | Miroslav Maněna
  • Community Spotlight: NinjaYourself – One Life Series

Development Board Spotlight

DayZ_Status_report_01_03_2016

Dev Update

Brian Hicks | Lead Producer

Zdravím,

nakonec jsme nestihli předat update 0.60 do rukou hráčů kdy jsme očekávali, ovšem všichni jsme si byli vědomi rizika, že se to nepovede. Samozřejmě pracujeme tvrdě na tom, aby byl update připraven a vydán co nejdříve na experimentální větev. Naše práce je momentálně zaměřena na optimalizaci výkonu ve velkých městech Chernarusi. Nový Chernogorsk způsobil výkyvy ve výkonu, které chceme vyřešit, aby se v něm dalo pohybovat s hratelnými FPS. Tým pracující na Enginu má před sebou nelehký úkol. Týká se posledních několika překážek, které je dělí od lepšího vykreslování, zatímco stále bojují s vylepšením stávajícího managementu scény.

S problémovými oblastmi DX 9, kvůli kterým v některých situacích rapidně klesaly fps, jsme se rozhodli, že tyto oblasti izolujeme, abychom zajistili a zvládli stabilních 30 fps (s DX 11). Globálně se snímky mohou pohybovat v rozsahu 40-60 fps, takže se samozřejmě momentálně zaměřujeme na jejich navýšení ve velkých městech. Musíte mít na paměti, jak jsem již mnohokrát říkal – tohle je pouze první iterace.

Kromě pokračujících oprav chyb do bety a vydání verze 1.0, otevírá nová renderovací technologie designérskému týmu mnoho částicových efektů. Budeme pracovat s výrobci GPU kvůli testování izolovaných oblastí, ve kterých mohou být provedeny hardwarové optimalizace.

Dokončeno:
  • Realizace všech základních vykreslovacích funkcí
  • Realizace Simulweather/True Sky (simulace počasí a oblohy)
Zaměřujeme se:
  • Optimalizace velkých měst
  • Dynamika světel
  • Dokončení vykreslování nového uživatelského rozhraní/možností nastavení
  • Realizace nového uživatelského rozhraní
  • Oprava chyb, oprava chyb, oprava chyb

Jsem přesvědčen, že globální nárůst počtu snímků za sekundu, stejně jako značný upgrade po vizuální stránce, bude za tu práci, která se odvedla na Enfusionu, stát. Už se nemůžu dočkat, až to s vámi budu moci sdílet. Zatímco se 0.60 samozřejmě zaměřuje nejvíce na realizaci nového renderu, pokračuje také s iterací centrální ekonomiky (myslím, že mnoho lidí si neuvědomuje, jak je důležitá z hlediska zážitku ze hry) a změnami týkajících se zbraní (jak bylo zmíněno v minulém status reportu). Přijdou také změny ve spawnu vozidel, změny týkající se počátečního příslušenství vozidel a nakonec – zbraně se budou spawnovat s náhodnou konfigurací příslušenství. Bude zde také jistá šance, že se objeví již s nabitými zásobníky o náhodném počtu nábojů.

Mimo update 0.60 je dalším hlavním cílem a primárním zaměřením týmu animační systém a kontrola postavy. Pro koncového uživatele je důležité, aby pochopil obrovské změny enginu, které brzdí opravy starších problémů. Tyto změny zahrnují: nové uživatelské akce, render a nové uživatelské rozhraní, což jsou 3 masivní změny, které mění způsob, “jak hrát DayZ”.  Kromě toho, programátorský tým, který se zabývá hratelností, pracuje na novém systému poškození – který bude vysvětlen více do detailu Mirkem. Členové programátorského týmu se zároveň zaměřují na centrální ekonomiku a také pokračují v práci na rozvinuté verzi CLE a databázi struktur, které se budou hodit jak autorům módů, tak vlastníkům privátních shards. Nezapomínáme ani na zpracovávání funkčnosti offline módu.

Co se týče Early Access a komunity – fóra dayz.com jsou znovu online. Některým je možná známo že feedback tracker byl offline během přechodu na nový software, což by se nám na delší dobu nemělo stávat, protože zde mohou hráči testující build sdělit s jakými problémy se v DayZ setkali. Víme, že členové komunity chtěli vidět změnu ve formátu némi poskytované komunikace. Vyslyšeli jsme tedy jejímu volání a provedli pro tento měsíc určité změny, které si doufáme všichni užijete. Budeme sledovat vaše reakce.

Peter Nespešný | Lead Designer

Ve skriptu Enforce byly dokončeny nové uživatelské akce. Jelikož úzce souvisejí s novým systémem ovládání hráče a animacemi, podívali jsme se také na crafting, který se již ve hře nachází a využití aktivit, jako je příprava ohniště a vaření, elektrifikace, konstrukce nepřenosných struktur, údržba vozidel, pěstování plodin, umisťování objektů, zacházení se zbraněmi, interakci s objekty, zabarikádování dveří a další. S tak širokým spektrem odlišných aktivit, které byly postupně implementovány v průběhu celého vývoje a upřímně řečeno povětšinou skončily ve fázi prototypu, nedokončené nebo v experimentální fázi, se jejich použití může snadno stát nekonzistentní, zvlástě pak, pokud jsme se snažili o odlišné přístupy. Nyní, během celkového přepsání systémů a mechanik hry do skriptu Enforce a cestě k betě, je vhodný čas rozumně vyřešit a přepracovat vše, co má smysl a lze stihnout v určitém čase. Naším záměrem je tyto aktivity co možná nejlépe sjednotit a udělat je mnohem srozumitelnější pro hráče.

Jsem velice hrdý na vizi tělesnosti a silné vizuální zpětné vazby, provázející celou hru spolu s akcemi a aktivitami, přibližující realitu.

Ty nejlepší zážitky dělá správná atmosféra….uvidíme se v Cheranrusi!

Miroslav Maněna | Lead Gameplay Programmer

Starý systém poškození z Army byl designován pouze pro střelné zbraně (zbraně dalekého dosahu), což znamená, že každý zásah ve hře je vlastně exploze. Po přidání zbraní na blízko jsme ale zjistili, že tento systém pro ně není úplně nejlepší a je těžké ho správně vyvážit.

Bylo těžké nastavit, jak velké poškození bude uděleno odlišným částem těla postavy a jak se toto poškození bude měnit s dodatečnou ochranou charakteru a dalšími vlivy. Rozhodli jsme se, že nejlepší bude sepsat úplně nový systém, který nám dovolí vytvořit několik různých druhů úderů a zranění spolu s přidáním více herních funkcí a jejich snadného vyvážení.

Navíc měníme proces synchronizace zranění mezi klientem a serverem, takže tento nový systém bude více závislý na výkonu serveru a síti, díky čemuž docílíme větší odolnosti vůči cheatování.

Nový systém byl právě předán našim designérům, kteří vytvářejí počáteční nastavení pro interní testování. Tým také pracuje na optimalizaci výkonu, sítě a opravě některých závažných chyb inventáře.

Community Spotlight: NinjaYourself – One Life Series

Michael aka SMoss | Community Manager

Jak dlouho jste schopni udržet postavu naživu? Může se to lišit podle herního stylu. Tento týden se podíváme na NinjaYourself a jeho sérii videí “One life series”, které sám vytvořil a ve kterých zaznamenává mnoho setkání (a to jak přátelské tak nepřátelské) jedné z jeho postav. Celou sérii si můžete prohlédnout ZDE. Vezmeme-li v potaz s kolika postavami se setkal, je celkem působivé, že NinjaYourself dokázal přežít tak dlouho. Dobrá práce!

Navíc, na jeho Youtube kanálu se nachází spousta dostupných videí, novinky můžeme sledovat na jeho Twitteru.

V případě, že máte také pěkná videa související s DayZ tématikou, které byste rádi sdíleli nebo pokud jste narazili na nějaké záběry jiných tvůrců, stačí je poslat do sekce galerie na DayZ fórum a rádi se na ně podíváme.

Zásluhy za tutilní obrázek patří: Lucy ☕ away

Zdroj: dayz.com

About RedakceDayZ-SA.CZ

10 komentářů

  • midarcz
    Bře 3, 2016 @ 19:38 pm

    oooooo ty jejich nekonečne plany jsou trapni

    Odpovědět
  • Fero
    Bře 3, 2016 @ 21:18 pm

    Není to už tak trochu trapná komedie ? 🙂
    Nedávno plkali něco o slibném razantním nárůstu framerate díky novému rendereru a teď se dozvídáme, že framedrop ve městech je tam zase? Tak se budou města optimalizovat, každý druhý barák se vymaže, juchůůůů. Pak se snad toho zlepšení alespoň na 30 fps s grafikou ořezanou na minimum dočkáme.
    A jaký vlastně ten nový renderer bude mít význam se ptám? Aha lepší déšť, který mě nijak extra nepřipadá a spousty nových efektů, které si nikdo ani nevšimne.
    Hmm, jak dlouho vlastně na tom rendereru dělají?

    Odpovědět
    • Alko
      Bře 4, 2016 @ 8:12 am

      Myslím, že už přes rok…

      Odpovědět
  • Affected
    Bře 3, 2016 @ 22:10 pm

    Idioti čekám kdy to vyjde a zase jako vždy vše odkládají … Ať si položej hlavu do dlaní a řeknou si hele karle pepo pojďme se na to vysrat jsme úplně líný a na hovno a přiznejme si neumí me to a udělaj nejlíp ať mi vrátěj prachy a budu spokojenej

    Odpovědět
  • Adolescent
    Bře 4, 2016 @ 17:05 pm

    Jo asi tak nejak vratte nam prachy Bohemka zasrana !!!

    Odpovědět
  • Thomasis
    Bře 4, 2016 @ 17:10 pm

    Ty vole vy ste uz nazaj retardovany v tej Bohemce? Uz ma to prestava bavyť proste sa na to vyserte ked to neviete a hotovo alebo to predajte inemu studiu ktore to za vas dodela pretoze aby hra bola 3 roky v early access tak to som este nevydel. Pokrok ziadny stale len bug bug bug bug hram DayZ od zaciatku 3roky a proste ziadne zlepsenie nic vobec uz ma to nebavi cakat na slubovane update ktore vydu pol roka po slubovanom termine a ked sa ho dockam tak je to v rovnakych srackach ako pred tym!

    Odpovědět
    • Spiritak
      Bře 4, 2016 @ 21:58 pm

      Ja už na tom nemam nervi nech mi vratia moje peniaze a budem spokojni radšej si kupim SQUAD ten výzera 10x lepšie a je tiež v early…

      Odpovědět
      • diver
        Bře 7, 2016 @ 15:25 pm

        no ten squad je taky dobře zabugovanej zatim, koupil jsem, zkusil jsem a refundnul jsem to, zatim to k tomu neni

        Odpovědět
  • Tom1990cz
    Bře 7, 2016 @ 9:29 am

    to už je opravdu k smíchu

    Odpovědět
  • dante
    Bře 28, 2016 @ 18:01 pm

    Božská komedie.

    Odpovědět

Nejnovější příspěvky

Twitter

Facebook

GoPay