Update 0.57 | DayZ Standalone (CZ/SK)

Update 0.57
Čvn
11

Update 0.57

RedakceDayZ-SA.CZ   15 komentářů   3 646 views  
(7 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Na aktualizaci nesoucí řadové označení 0.57 jsme se načekali podle některých až příliš. Nutno ovšem uznat, že před samotným vydáním updatu se objevilo několik nečekaných chyb, jež samozřejmě vypuštění na stable odvrátilo. Nesmíme ani zapomínat, že se jedná hned o dvojitou dávku herního obsahu, jelikož 0.57čka v sobě nese i aktualizaci 0.56, která se na stabilní větvi vůbec neobjevila. Jaké zajímavosti by jste si z tohoto herního balíčku rozhodně neměli nechat ujít?

OPRAVENÁ CENTRÁLNÍ EKONOMIKA

Změny v distribuci lootu způsobené centrální ekonomikou, jež se ve hře projevila s updatem 0.55, způsobily nemalé problémy nejen hráčům, ale především celému týmu vývojářů. Kvůli kritickým chybám, vyvolaných její implementací se dokonce distribuce předmětů musela ještě v průběhu minulého updatu navrátit ke staršímu, omezenému modelu. Především hráči soukromých serverů (kde se tyto chyby projevily nejvíce) si ještě živě vybavují období hladovění a fatálního nedostatku předmětů ve frekventovaných oblastech Chernarusi. Nyní je však CE zpět na scéně a doufejme, že se v 0.57čce představí v lepším světle.

ZOMBIE

S updatem verze 0.55 byla předělána podstata funkce zombie. Do minulého updatu byla tato stvoření víceméně neškodná a proto se vývojáři konečně rozhodli k předělání jednoho ze základních kamenů celé hry. Noví infikovaní jsou neuvěřitelně rychlí a navíc vás mohou velice jednoduše poslat na druhý břeh. Proto vývojáři přistoupili k naprosto logickému kroku a soustředili se na vyvažování síly zombie tak, aby docílili rovnováhy. Dále se nakaženým dostalo nových spawnů, které se nacházejí v hustě osídlených rezidenčních, průmyslových, či vojenských oblastech. Tím se jistě sleduje poskytnout hráčům možnost se těmto bytostem obloukem vyhnout a učinit určitý loot mnohem složitěji dosažitelným. Pokud vás přímo iritovala absence animací pro palzící se zombie, nezoufejte, jelikož si je pro vás vývojáři přichystali právě v tomto updatu. Zombie si stejně jako přeživší může poranit dolní končetiny a plynule přejít do lehu.

NOVÉ PŘEDMĚTY A ZBRANĚ

Tak jako v každém updatu, i v tomto přibylo několik nových předmětů. Mnoho z nich se dotýká zbraní. V updatu 0.57 se tak setkáte celkem se 4 novými typy. Jsou to Winchester mod. 70, SVD, Izh 18 a její upilovaná verze…a to už je pořádná várka nových “stříkaček”. Jak jistě dobře víte, s příchodem nových zbraní přichází i nové náboje. A tak opět narůstá pravděpodobnost, že naleznete ty náboje, které zrovna nepotřebujete. V tom samém duchu můžeme vést diskuze o zásobnících. Zde ovšem vyvstává výhoda Winchesteru. Ten disponuje vestavěnou nábojovou schránkou, což jej rázem v kombinaci s novým loveckým puškohledem staví do pozice nejžhavější novinky mezi civilními kulovnicemi. Vaše oko nyní může také na cíl hledět skrze novou univerzální optiku Kashtan pro různé verze ruských AK (včetně SVD), a pistolový puškohled.

V novém updatu máme samozřejmě i nové kousky do šatníku pro nadšence módy! Tu novou loveckou bundu prostě musíte mít, nic jiného Vám s „maskáčema“ prostě ladit nebude!

A pokud se chystáte ve světe plném beznaděje hrát roli svůdce, pak své společnici připravíte luxusní romantickou večeři! Nic nenavodí tu správnou atmosféru lépe než svíčkami pečlivě udržované přítmí s klidnou hudbou z kazetového přehrávače v pozadí. Delikátní večeři můžete navíc nyní servírovat v ešusu!

RÁDIO

Dlouhé chvíle nepohody si nyní můžete zkrátit posloucháním hudby. Rádio! Skutečně, odteď si budete moct při dlouhých pochodech nebo večerech u ohně pustit svoje oblíbené hity Chernaruských hitparád (tato novinka se bohužel na Stable z experimentalu nedostala, ovšem jistě se s ní už brzy setkáme!).

ODJÍMATELNÁ OPTIKA

Nynější aktualizace představuje nové možnosti osazení zbraní optikami. Kromě možnosti sejmout puškohled z Longhorna, se ve hře objeví i dvě nové optiky. Jednak jde o tzv. Kashtan, který lze připevnit na většinu útočných zbraní východního bloku a lovecký puškohled, která pravděpodobně nahradí Long Range Scope. Tato optika pak půjde namontovat na další typy civilních pušek jako je Winchester, Sporter a další (Všemi oblíbený “Mosin” však půjde dále osadit už jen PU-scopem). Mosin Nagant tak ztratí svůj dosavadní monopol mezi kulovnicemi, jelikož bude postupně vytlačován ostatními typy dlouhých zbraní.

NOVINKY V CRAFTINGU A JINÝCH MECHANIKÁCH

S následujícím updatem je na čase naučit se novému systému rozdělávání ohně. Už nemusíte hledat sirky po všech různých domech, nyní vám k tomu totiž stačí jen vyrobit si soupravu na rozdělávání ohně. Ta se skládá z kůry a větve. A dejte pozor aby jste se nespálili!

Jste už unavení hledáním kotlíků a pánve? Nyní si nově můžete opékat jídlo na klacku! Je libo upečené maso, jablko či paprika? S naostřenou větví to již není žádný problém.

Co se týče pěstování, smícháním vody a desinfekčního spreje nyní můžete vytvořit pesticid. Už žádní další ohavní slimáci!

MULTIFUNKČNÍ SUD

Možnosti výroby vlastních předmětů nabudou nových rozměrů. Při prohledávání pozůstatků Chernarusi jsme na experimentálních serverech měli možnost narazit na (z hlediska craftingu) multifunkční sud! Ten umožňuje rozvinout vlastní výrobu na novou úroveň. Potřebujete uchovat zbytečné věci před nenechavými prsty ostatních přeživších? Obarvit si tričko nebo Váš kožený outfit? Vyrobit si vlastní hnojivo pro post-apokalyptické záhonky? S multifunčním sudem to pro vás nyní nebude žádný problém! Kdyby v DayZ existoval teleshop, Horst Fuchs by jistě neuváděl nic jiného, ten sud prostě musíte mít.

Změny v Chernarusi

Mapa Chernarusi se oproti 0.55 znovu o trochu pozměnila. Stejně jako byl v minulém updatu přidán letní tábor, ani v této aktualizaci se na stanování nezapomnělo, nicméně děti si zde pravděpodobně moc nevyhrají. Jedná se totiž o notoricky známý vojenský tábor ve Starém Soboru, který mají v paměti především hráči DayZ MODu. Stanoviště původně sloužilo jako evakuační kemp. Dalšími lákadly jsou poté nový model vesnické samoobsluhy, ale především do detailu zpracovaná budova střední školy včetně tradičních nástěnek a plakátů. Neopomenutelnou novinkou jsou také rozličné bariéry a zátarasy, dodávající Chernarusi znovu více „apokalyptického šmrncu“.

Previous Image
Next Image

info heading

info content


About RedakceDayZ-SA.CZ

15 komentářů

  • Der Clown
    Čvn 11, 2015 @ 18:16 pm

    Tenhle update se podle mého opět nepovedl jelikož sem zkoušel hrát a za 2 hodiny hraní po tom co jsem prolootoval asi 500 objektů a 20 aut sem nenašel VŮBEC NIC.Což je opravdu zábavné utrácet svůj čas hledáním ničeho ani posra** lano nebo nůž který se potřebuje na crafting který se tu tak vyzdvihuje a přitom nejsou pro to udělané podmínky.Prostě je to klasícké z extrému do extrému a po několika měsících pauzy v hraní se nic nezměnilo,buď je všeho moc nebo není vůbec nic a po těch letech a množství updatů je to hodně mizerný výsledek.

    Odpovědět
    • Distributors
      Čvn 11, 2015 @ 20:22 pm

      Taky nejsem vůbec spokojený. Vždy po novém patchi, který se mi zdá dobrý tak příjdu do hry to otestovat, ale je to horší než to bylo… takže opět přestávka do dalšího patche.

      Odpovědět
    • Monkeyskunk
      Čvn 11, 2015 @ 21:52 pm

      Tak si udělej provizorní kudlu, to stačí ne ? 😀 Ještě by mohli teda přidat provizorní sekerku, abych do měst nemusel vůbec. Každopádně mě už začíná štvát i to přidávání zbraní. Okej rozhodli se jet spíš směrem survivalu než akce, já jsem pro. To ale nemusí přidávat nové a nové zbraně, ale spíš by měli řešit stávající problémy. Na co mi ve výsledku bude miliarda zbraní, když bude hra nehratelná.

      Odpovědět
  • Milles
    Čvn 11, 2015 @ 22:04 pm

    Je to k vzteku, zase takové kraviny přidali, tolik keců okolo toho a ve finále je to posun nikam 🙂
    Nejvíc mě štvou, že nevěnují dle mého dostatečnou pozornost infikovaným / zombíkům … ta hra se snad jmenuje DayZ, ne? Neměla by se jmenovat spíš DayPVP? Přidávají jen tunu zbraní, aby PvP Lucinky měli co dělat a kde jsou slibované obyvatelné / obsazovatelné budovy? Nějaký solidní crafting, který bude mít smysl (stavba přístřešků, opevnění, skladů)? Nějaký systém gangů / klanů pro nějaké podtržení gameplaye a skupinové aktivity.
    Ten jejich megalomanský vývoj to poslední dobou táhne dost zpátky .. vymejšlej a designují každý ptačí prd a důležitým věcem se vyhýbají.
    Takže prozatím se s klidem vracím do Ark: Survival Evolved a pokud pánové trošku nepohnou, tak takových lidí bude čím dál víc a po serverech DayZ se budou kutálet takové ty suché keříky z westernů :-)))

    Odpovědět
    • Monkeyskunk
      Čvn 12, 2015 @ 20:11 pm

      Naprostý souhlas se vším 🙂 Ale hlavně se chci zeptat, to Ark je taky nějaký Early Acces ? Sjel jsem nějaké videa a nevypadá to vůbec špatně (vychytanější než takovej forest). Ale nechci se ponořit do dalšího Early Acces survivalu, páč mám takhle koupené dva a ruku na srdce, ten vývoj nejde tak hladce ani rychle, jak jsem si představoval. Jako nečekal jsem, že to bude hned, to určitě né, ale třeba k tomu DayZ jsem čekal, že bude půlka z těch věcí, co jsi napsal hotová. Přecijen říkali, že nějak na začátku 2016 chtějí přejít do bety (která se má podle mě věnovat stabilizaci, vychytání bugů a podobně), ale k tomu musí být hotová většina obsahu. Minimálně základní kameny, ke kterým řadím použitelnější crafting a právě stavění základen, vozítka, fungující looting, fungující organismus (tím myslím vyvážené hladovění a nabírání energie, nemoce a podobně), síla a inteligence zombie a tak bych vlastně mohl pokračovat 😀 Každopádně určitě to není ve stavu, že za půl roku bude tohle všechno hotové, aspoň podle mě. A to chcou začít makat i na konzolových verzích, takže to pak půjde ještě pomalej než teď. Vážně se začínám obávat výsledku…

      Odpovědět
      • Milles
        Čvn 12, 2015 @ 20:46 pm

        Ark je early – je to hodně čerstvá záležitost, vylezlo to tak před měsícem.
        Hodně mě tam nadchlo že celý ostrov, kde se to odehrává je „plně editovatelný“, když těžíš stromy na stavbu chatrče tak po tobě zůstane mýtina, která (dost) pomalu zarůstá pomocí nějakého funkčního ekosystému. Dinosauři si bloumají po okolí, žvýkají si trávu a nebo ty dravější kousky se vzájemně napadají a žvýkají se mezi sebou – případně nepohrdnou i kolemjdoucím hráčem, který neumí dost rychle utíkat. Výstavba nějakých hráčských základen a obydlí je naprosto free, stavíš pomocí dílců co hrdlo ráčí – podobně jako to nabízel DayZ mod Epoch. Je to hodně o craftingu, neboť na pustém ostrově plném dinosaurů toho moc neposbíráš jako v DayZ, takže co si nevyrobíš to nemáš. Samozřejmostí je nějaké se starání o své tělesné potřeby – hlad, žízeň, zima, teplo (dokonce je zde funkční i vylučování … a to jak u hráčů, tak i u dinosaurů = hnojivo pro pěstování kytiček). Pak je taky pěkný funkční RPG systém postavy – pokud si myslíš, že kamenná palička a hrst oštěpů je tvoje cesta, tak dáváš body do životů a síly útoku – pokud raději volíš možnost kdo uteče ten vyhraje tak rychlost běhu a výdrž atp.
        Dosavadní špičkou je pak ochočování dinosaurů, což je docela složitý proces, ale odměnou je možnost vyhoupnout se do sedla obří želvy, raptora, nebo třeba i pterodaktyla a brázdit pak nebe nad „Archou“.
        Okolní prostředí je docela dost drsné a mnohdy když se potácíš noční džunglí s pochodní v ruce, vidíš slabých 15 metrů před sebe a doufáš že ten hýbající stín není raptor, ale jen neškodný bíložravec, tak si říkáš že jsi pitomec raději nezůstal na noc v chatrči a nevařil raději maso a nerozšiřoval opevnění v „bezpečném“ svitu táborových ohňů.

        Odpovědět
        • Monkeyskunk
          Čvn 12, 2015 @ 23:27 pm

          Yes, no zní to parádně 🙂 Kor na early, pokud tohle vsechno funguje, tak mi prijde ze jsou dal nez ti s The Forest, DayZ Standalone a Stranded Deep dohromady 😀 😀 Kdyz dam statnice tak si to koupim za odmenu. Mno a kdyz ne, tak abych utisil bolest 😀 😀

          Odpovědět
  • Matej
    Čvn 15, 2015 @ 2:12 am

    Dnes (15.6.2015) som si kúpil DayZ cez steam 0.57. Už pár mesiacov som sledoval na youtube gameplays, celé playlisty, celé hodiny. No ako som to skúsil, tak sa to ani trochu náročnosťou nepodobalo…Nájsť fľašu (láhev) je peklo, ten mamrd je stále hladný a smädný (wtf?). Ako často vychádzajú nové updtade-s? Oplatí sa počkať, alebo mám skúšať ako dnes sa 10x spavnovať a skapať hladom?

    Odpovědět
    • Alko
      Čvn 16, 2015 @ 1:51 am

      Update vychází (s menšími prodlevami) přibližně každý měsíc. To extrémní hladovění by mělo být zpraveno hotfixem pokud vím…pokud se nepodaří nalézt plechovky s jídlem, zbývá už jen sbírání jablek a bobulí (já vím, není to až taková zábava, ale mnohokrát mne to již zachránilo od vyhladovění…). Jídlo se dá sehnat i jiným způsobem, zkus si přečíst pár článků z rubriky how to survive ,)

      Odpovědět
      • Monkeyskunk
        Čvn 16, 2015 @ 19:46 pm

        Já stál u jabloně a studny a jen jsem trhal jabka a zapíjel to a stejně sem umřel hlady. Mají to nevyvážené.

        Odpovědět
      • Matej
        Čvn 20, 2015 @ 9:58 am

        Vďaka za radu, všetko som skúšal a mám toho dosť načítané. Len proste už teraz v pokročilejšej fáze mu prepne za 10 minút z energized a hydrated na hungry a thirsty. Len po 10 minútach behu, príde mi to dosť nereálne… Budem teda čakať.

        Odpovědět
  • Distributors
    Čvn 15, 2015 @ 13:38 pm

    Docela sranda je taková ta buňka a ta chodba u ní… před těmito domky je na 2 metrech je několik AKček,zásobníky, helmy atd atd.. prostě full gear na jednom místě u každého takového domečku…. Pěkná práce… Konečně ta hra má smysl.

    Odpovědět
  • Distributors
    Čvn 15, 2015 @ 13:53 pm

    Zbraně má teď každej. Zrovna teď před chvilkou jsem zastřelil 3 čerstvé hráče, neměli vůbec nic jen nabitého kalacha…..Nezbejvá nic jiného než být zakempený nad městem a odstřelovat to.

    Odpovědět
  • M1ro
    Čvn 21, 2015 @ 15:35 pm

    No tiež som si trocha pobehla, jedlo, zbrane to sa dá najsť, čo som nenašiel sú maskáčové alebo poľovnícke nohavice, stany na letisku prázdne, baráky na militarkach tiež, spominány sud som nenašiel, našiel som sice stan ale načo sú potreby na odkladanie, ked po restarte sa všetko vymaže a zasa behať so všetkym a prísť o to asi tiež nemá zmysel, alebo nič nehľadať, ale to asi zmysel hry tiež nie je. Presúvanie vecí u seba je zmenené, ked mate v ruke zbrať a preskočíte plot tá vam vypadne, vezmete niekomu zbran a mate ju v ruke, potom ju odložíte a zistite že ju nemate. Zatial fakt nechápem vývoj hry, lebo toto zatiaľ vývoj ku predu podla mna nebol. Takže zasa môžme čakať, na nový update, možno v 0,97 to už bude lepšie ? Takže môžme hrať dvoma spôsobmi, najsť zbraň a čakať aby sme niekoho zastrelili alebo jesť, piť a behať po mape a nestretnuť ten prvý typ hráčov. Ja v tom zmysel nevidím, takže zasa počkam, ked sa budu dať odkladať veci a autá.

    Odpovědět
  • M1ro
    Čvn 23, 2015 @ 21:31 pm

    No po dnesku mam zasa dost, toto je vývoj ku predu, nech sa nehnevaju vývojari ale vie mi niekto vysvetlit co vlastne urobili? napisat ze update 0,57 ked sa vratili minimalne o 5 späť. Miznu veci z rúk, neviete ci ste hladny abo smädny blbne to, oblecenie hadze ako ho obleciete, no určite mi date za pravdu že toto neni vývoj ale úpadok. Hanba napisať, že sme skočili z 0,55 na 0,57. Ja žiaden skok ku predu nevidim iba vzad.

    Odpovědět

Twitter

GoPay